הקלות קורונה: כיתות א'-ד', שיעורי נהיגה, מספרות, צימרים ובתי כנסת

הקלות קורונה: כיתות א'-ד', שיעורי נהיגה, מספרות, צימרים ובתי כנסת

בשבוע הבא תוכלו להסתפר או לעבור שיעור נהיגה. ילדי כיתות א'-ד' ילמדו… אבל חלקית. ומה לגבי צימרים וחנויות רחוב? אלה הקלות הקורונה

הקלות הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי שבוע רצוף ישיבות של קבינט הקורונה, יש כמה בשורות להורים, לתלמידים, למתפללים ורק לחלק מבעלי העסקים. הנה ההחלטות שהתקבלו וייכנסו לתוקף ביום ראשון, 1.11.20:

חינוך

מיום ראשון יפתחו מסגרות החינוך לילדים בכיתות א'-ד' בלבד, למשך 4 ימים לפחות בכל שכבת גיל, וזאת לפי הכללים הבאים לצמצום ההדבקה בנגיף הקורונה.

1. בכיתות א' עד ד׳ ילמדו לכל היותר 20 תלמידים בכיתה. משרד החינוך יקיים מנגנון החרגה שיאפשר לעד 10% מהכיתות ללמוד בקבוצות של עד 24 תלמידים, תוך מתן עדיפות למוסדות הנמצאים באזורים בעלי שיעור תחלואה נמוך.

2. ייעשה מאמץ מרבי לצמצמם ערבוב קבוצות בפעילות הצהרונים. ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות קבועות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים.

3. כל התלמידים ואנשי הצוות יעטו מסכה בכל עת, לרבות בהסעה לפעילות כאמור וממנה, למעט בעת אכילה או בפעילות גופנית.

4. הוחלט כי הפעילות תתקיים כך שכל איש צוות יוכל ללמד שלוש קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני ובלבד שבכל עת הוא עוטה מסכה ושומר על מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

5. הוחלט כי כל התלמידים יעטו מסכות בלימודים, לרבות תלמידי כיתות א' ו-ב', וכי התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח, ואם הדבר לא אפשרי, בישיבה בשולחן נפרד לכל תלמיד בכיתה.

6. בהפעלת אוטובוסים תתבצע הפרדה באמצעות השארת שורת מושבים ריקה בין החלק הקדמי של ההסעה לבין חלקה האחורי.

החלטה זו התקבלה אחרי ביקורת חריפה לאורך השבוע, בגין הרצון להתחיל במתכונת של מחצית השבוע לתלמידי כיתות א' ו-ב'.

את העדכונים השווים אנחנו מפרסמים בטלגרם של פואנטה. הצטרפו אלינו >

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת עדכוני קורונה >

 

בתי כנסת

תתאפשר תפילה של עד 10 מתפללים בבית כנסת ו-20 בחוץ.

צימרים

לאחר מאבק ארוך, קבינט הקורונה אישר גם פתיחת צימרים. השהייה בצימר תתאפשר למשפחות גרעיניותף ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות.

במקביל, נזכיר, מתגבש מתווה שיהפוך את אילת וים המלח לאיים ירוקים, אבל היישום הוא לא מיידי.

חוגים וספורט תחרותי

אושרה חזרת הספורט לילדים ונוער בספורט התחרותי בכל הענפים.

אושרה פתיחת בריכות השחייה לשחיינים תחרותיים וטיפולים פרא רפואיים

תרבות

  • ייפתחו מתחמי דרייב-אין להקרנת סרטים
  • ייפתחו פתיחת הספריות לעיוורים
  • ייפתחו מעל 200 אתרי מורשת של המועצה לשימור אתרים ואתרי רשות העתיקות.

מסחר

ב-1/11 ייפתחו גם בתי עסק שנותנים שירות של אחד על אחד, כמו מספרות ומכוני קוסמטיקה. גם מאמנים אישיים ומורים לנהיגה יוכלו לחזור לעבוד.

לימודי הנהיגה ישובו לפעול בהתאם להנחיות התו הסגול של משרד הבריאות.

שבוע לאחר מכן ב-8 נובמבר יחודשו גם מבחני הנהיגה המעשים (טסטים).

הרישום למבחנים החל היום (יום חמישי).

בכל מבחן נהיגה ישתתפו בוחן ונבחן אחד בלבד שיחויבו לעטות מסכה לאורך כל הבחינה ולשמור על כללי הריחוק החברתי.

בוחן הנהיגה (טסטר) ידרש להקפיד על אוורור הרכב, באמצעות פתיחת אחד החלונות האחוריים. בוחן הנהיגה והתלמיד יידרשו לחתום על הצהרת בריאות והעדר תסמינים, כתנאי לביצוע הבחינה.

בשלב הראשון יבוצעו בחינות מעשיות לכלי הרכב הפרטים והדו-גלגלים, מכל הדרגות וכן לרכב משא קל עד 12 טון, רכב ציבורי מדרגות רישיון D לסוגיו, כולל אוטובוס. בשלב זה לא יתקיימו בחינות לדרגה C בשל העדר היכולת לשמור על כללי הריחוק החברתי כנדרש.

האם רשתות המסחר הגדולות יפתחו במרד?

פיצוץ בין רשתות המסחר לבין הממשלה. הרשתות תכננו להצטרף למרד העסקים כבר לפני שבועיים, במסגרת יוזמת "לא יהיה בסגר", אבל הממשלה הוליכה אותן באף וגרמה להן להאמין שהן ייפתחו תוך זמן קצר. הערב הן מבינות שמרחו אותן. לאור זאת, הן מתפרסמת הודעה של התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה: "לצערנו הרב, לאחר שפניותינו נפלו על אוזניים ערלות, אנו מודיעים על הפסקת הדיונים עם הממשלה. הממשלה ממשיכה להוביל מדיניות המובילה להשמדת עסקים ואנו לא מעוניינים להיות הגורם שאחראי לאבדן הפרנסה של בעלי העסקים. אין עוד באפשרותנו לאלץ את בעלי העסקים להישמע להנחיות, במידה ויחליטו שלא להישמע להוראות הסגר, שכן החל מיום ראשון כל אחד יהיה חייב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו, עבור עובדיו ועבור משפחתו".

מקבינט הקורונה נמסר כי פתיחת חנויות רחוב בלבד (מסחר-קמעונאי, לא מרכזי קניות, לא שווקים וכיוצ"ב) תותר החל מיום א', 8.11.20, בתנאים שיוסכמו ע"י משרדי הבריאות והאוצר, לשם הפחתת סיכוני התחלואה והקלה על ניטור באי המקום. זאת, ככל שנתוני התחלואה לא יחרגו מהמדדים שנקבעו לשלב ב' של תכנית היציאה.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    תגובות: 0

    נגישות