שוב ריקול למנורה של איקאה: עלולה ליפול מהתקרה ולהתנפץ. זו לא הפעם הראשונה - פואנטה

שוב ריקול למנורה של איקאה: עלולה ליפול מהתקרה ולהתנפץ. זו לא הפעם הראשונה

בשנים האחרונות איקאה אספה מהמדפים מנורות דומות מאותה סיבה בדיוק – האם ליקויי הבטיחות לא תוקנו?

ריקול איקאה למנורת calypso
מנורת calypso של איקאה - עלולה ליפול מהתקרה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם רכשתם מאז אוגוסט 2016 מנורה באיקאה – כדאי שתבדקו את הדגם שרכשתם. איקאה פרסמה אתמול בכל העולם, וגם בישראל, הודעת ריקול (איסוף מוצרים) למנורה מדגם קליפסו (calypso).

מדובר במנורת תקרה מדגם CALYPSO שעליה מופיעה חותמת תאריך בין המספרים 1625-1744, ואשר נמכרה בכל חנויות איקאה החל מתאריך 1 באוגוסט 2016.

הריקול למנורה של איקאה לא נובע מחשש להתחשמלות, אלא מחשש שהיא תיפול – כפי שקרה לכמה לקוחות שהתלוננו ברחבי העולם. חשש אחר הוא שייפלו ממנה חלקי זכוכית. כאמור, בעקבות תלונות צרכנים, הרשת נאלצת להודיע על איסוף מוצרים המוני, כאשר בבריטניה בלבד מדובר בקרוב ל-60,000 מנורות כאלה. לטענת אמילי קנוסטר, מנהלת תחום התאורה לבית באיקאה שבדיה, ההסתברות שחלקי זכוכית יפלו מהמנורה נמוכה, אך איקאה החליטה לאסוף את המוצרים משום שבטיחות הלקוחות היא בראש סדר העדיפויות של איקאה".

איקאה כנראה סבורה שללקוחות יש זיכרון קצר, אבל זו לא המנורה הראשונה של איקאה שנפלת מהתקרה, ולא הראשונה שמכריזים לגביה ריקול.
ב-9.2.2016 קראה איקאה להחזיר את מנורות התקרה LOCK ו-HYBY, בשל סכנת נפילת אהיל הזכוכית. ההחלטה לבצע ריקול של מנורות אלה הגיעה לאחר שלא פחות מ-224 מנורות כאלה בכל רחבי העולם פשוט נפלו מהתקרה, וחלק מהקונים נפצעו משברי הזכוכית.

ריקול למנורת איקאה דגם LOCK
מנורה מדגם LOCK של איקאה. ריקול ב-2016
ריקול איקאה מנורות
מנורה מדגם HYBY של איקאה: ריקול ב-2016

כאשר קיימת סכנה ברורה וממשית של נפילת מנורה ששוקלת כ-3 ק"ג, והרשת מודעת לסכנה הזאת – היא לא יכולה להרשות לעצמה להסתכן בפגיעה בחיי אדם.

לפני כן, במרץ 2016, איקאה פרסמה הודעת ריקול למנורות מסדרת GOTHEM. החברה קראה ללקוחות שרכשו את המנורות הללו לא רק להחזיר אותן לאלתר לסניפי הרשת ולקבל להחזר כספי מלא, אלא להפסיק בהן את השימוש באופן מיידי, וזאת מחשש להתחשמלות. בהודעת החברה נכתב כי נמצאו נספר מקרים של כבלים פגומים העלולים להוליך זרם חשמלי לחלקים המתכתיים בגוף המנורה.

יש להניח שגם תביעות שאיקאה הפסידה בהן בעבר, לאחר ששידות איקאה נפלו וגרמו למותם של ילדים בארצות הברית, עומדות מאחורי מדיניות איסוף המוצרים של איקאה. ב-2016 נפסק שאיקאה תשלם 50 מיליון דולר למשפחות שאיבדו את ילדיהן, אך למרבה הטרגדיה, אפילו אחרי ריקול שבוצע לעשרות מיליוני שידות, לפני שנה וחצי נהרג בארה"ב פעוט מנפילת שידה של איקאה – וזה היה מקרה המוות השמיני כתוצאה מנפילת שידות של איקאה.

איפה מחזירים את מנורת calypdso ומה מקבלים?

לקוחות שיש ברשותם מנורה קליפסו, מתבקשים להסיר את המנורה ולהחזירה לאחת מחנויות איקאה בנתניה, ראשל"צ, קרית אתא ובאר שבע. כמובן שניתן לקבל במקומה מנורה חדשה, או לחילופין קבל החזר כספי מלא. לא נדרשת הוכחת קנייה מצד הלקוחות וההחזר מתבצע בדלפקי שירות הלקוחות.

את המנורה יש לפרק בזהירות ולהסיר את האהיל בזמן שאוחזים באחת הזרועות המחזיקות את המנורה. לאחר מכן יש למשוך את הזרוע בעדינות. על גבי המנורה תופיע חותמת התאריך שיש לבדוק.

לפרטים ומידע נוסף ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות של איקאה בטלפון 09-8928888 וכן באתר איקאה בכתובת www.ikea.co.il או באמצעות אנשי השירות בחנויות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות