הלחץ עזר? הדיון בהטלת האגרות על תביעות ייצוגיות, שיזמה איילת שקד, נדחה (בינתיים)

הלחץ עזר? הדיון בהטלת האגרות על תביעות ייצוגיות, שיזמה איילת שקד, נדחה (בינתיים)

בימים האחרונים הדיון עלה ללו"ז המתוכנן של ועדת החוקה וירד ממנו לסירוגין – כנראה בהתאם לכיפופי הידיים שהיו מאחורי הקלעים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מעניין היה להיות זבוב על הקיר בלשכת שרת המשפטים או בוועדת חוקה, חוק ומשפט ביומיים האחרונים.

לאחר שנקבע דיון ממש לשבוע האחרון שלפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ – ובו היו אמורים חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט לאשר את אגרות העתק על תביעות ייצוגיות שיזמה שרת המשפטים איילת שקד – לפתע הוא הוא הוסר מסדר היום ונדחה למועד לא ידוע.

כזכור, רק אתמול פרסמתי כאן כי הדיון נקבע בהתרעה קצרה, לאחר ששר האוצר משה כחלון ושרת המשפטים שקד חתמו על תקנות חסר תקדים המטילות אגרה של 24,000 שקל על הגשת ייצוגית במחוזי ו-12,000 שקל בשלום. מדובר באגרות בסכומים גבוהים מאוד וחסרי פרופורציה להליכים אחרים (למשל, הגשת בג"צ כרוכה באגרה של כ-1,500 שקל בלבד).

את האגרות יזמה השרד שקד כבר לפני שנה, ואז דיברה על סכומים מופרכים עוד יותר של 62,000 שקל. מי שבירך אותה על ההחלטה היה לא אחר מאשר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. 

בימים האחרונים היו לא מעט גורמים המעורבים בנושא שביקשו לדחות את הדיון – והוא נמחק מסדר היום ושב ועלה. הבוקר הוא שוב נמחק – ולא נקבע עדיין מועד חדש.

כמות הידיים שבוחשות בנושא היא רבה ואינטרסנטית, מה שרק מעיד על חשיבות הנושא. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות