אטרקציות נבחרות בסין

אטרקציות נבחרות בסין

לא חסרות אטקציות בסין, ובפרט בשנגחאי. החל ממוזיאון הפליטים היהודים ועד גן יו – הנה טעימה קלה מכמה מקומות מיוחדים שלא כדאי להחמיץ

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

סין היא מדינה עצומה בגודלה, אשר בשנים האחרונות הפכה יותר ויותר פופולרית בקרב מטיילים ישראלים. סין מחולקת למחוזות שונים וכל אחד מציע עולם שונה וייחודי. בין האטרקציות המרכזיות בסין אפשר למנות את החומה הגדולה או צבא חיילי הטרקוטה, אולם לסין יש הרבה יותר מה להציע.

טיול מאורגן לסין בן כמה ימים יכסה את האטרקציות המרכזיות, אך כאן ננסה להביא גם אטרקציות נוספות סביב אזור מסוים שבו ניתן להעמיק – אזור העיר שנגחאי.

שנגחאי – מידע כללי

שנגחאי היא העיר הגדולה ביותר בעולם ומאכלסת מעל ל-24 מיליון תושבים. עיר קוסמופוליטית, צבעונית ותוססת. לצד גורדי שחקים מודרניים ברובע פודונג ומרכזי שופינג בקניוני ענק מודרניים, ניכרים גם אותות ההיסטוריה המודרנית – מוזיאון הפליטים היהודיים שהגיעו לעיר לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה או הרובע הצרפתי משלבים את סין בהיסטוריה המערבית ואילו בית הוועידה הראשונה של המפלגה הקומוניסטית פותח צוהר להיסטוריה הסינית המודרנית.

שנגחאי, עיר נמל הממוקמת במזרח סין, מזכירה במזג האוויר שלה את תל אביב או ניו אורלינס. חם ולח בקיץ (אבל עם סופות רעמים תכופות), בחורף קריר ובאביב הסיכוי לגשם גדול.

מקדש גי'נג-אן

המקדש נבנה לראשנה בשנת 247 לספירה, אך מאז עבר תהפוכות רבות. בתקופת מהפכת התרבות הוא הוסב למפעל לפלסטיק ואף נשרף לחלוטין. מאז 1983 הוא שופץ וחודש וחזר לתפקד כמקדש. השיפוץ הסתיים בשנת 2010 עם בניית הפגודה במקום. המקדש ממוקם במרכז העיר והביקור בו מנגיד את מרכזי הקניות החדישים ורבי הקומות עם השלווה וייחודיות המקדש עצמו. במקום גם פסל בודהה בגובה של מעל לארבעה מטר מאבן ירקן.

הרובע הצרפתי וטיאן-דזה-פאנג

הרובע הצרפתי הוא אזור בשנגחאי שהיה בשליטה צרפתית. חלק מהבתים בנויים בסגנון אירופאי. טיאן-דזה-פאנג הוא אזור בתוך הרובע הצרפתי המאופיין דווקא בבתי השה-קומן: בתי 203 קומות ומסגרת אבן גדולה לדלת. כל הרובע הצרפתי מרווח מאד, ולמרות שהוא מהווה אטרקציה תיירותית גם בזכות הרחובות המוצלים, הצפיפות אינה מורגשת בו.

אזור טיאן-דזה-פאנג הוא היום רובע אמנים המאכלס עשרות גלריות, בתי קפה ומסעדות סיניות ומערביות.

גן יו

גן יו נבנה לראשונה לפני כ-500 שנה, בתקופת שושלת מינג, כגן פרטי. לאחר שעבר ידיים רבות, הוא גם ספג נזקים קשים בתקופת מלחמת האופיום במאה ה-19. בשנת 1961 הוא שוחזר ונפתח לקהל הרחב באזור בו בניינים סיניים מסורתיים אשר זיכו אותו בכינוי "העיר העתיקה של שנגחאי". ליד הגן שוק הומה ובלב הגן מקדש של אל העיר.

על פי אגדות עתיקות, ירד עגור קטן מגן עדן וניצוד על ידי ציידי כפר קטן. קיסר הג'ייד (ירקן) בשמיים התרגז וציווה על שליחיו לשרוף את הכפר אך ביתו של הקיסר הזהירה את אנשי הכפר ואלו תלו פנסים אדומים בפתחי בתיהם, הדליקו מדורות וירו זיקוקי די נור. השליחים ראו וחשבו שהכפר כבר נשרף וכך הכפר ניצל. מאז חוגגים בסין, 15 יום לאחר חג האביב (השנה – ב-8 לפברואר 2020), את פסטיבל הפנסים שגם נועל את חגיגות חג האביב. אחד ממרכזי פסטיבל הפנסים הידועים ביותר מתרחש כאן ממש ליד גן יו ברחובות השוק.

מוזיאון הפליטים היהודים

30,000 פליטים יהודיים הגיעו לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה מאירופה לשנגחאי ושוכנו ברחבות הסמוכים למוזיאון בגטו שאמנם היה צפוף אך תפקד כאזור מסחרי משגשג וכונה "וינה הקטנה".

במוזיאון עצמו בית הכנסת אוהל משה ששופץ בשנת 2007, אולם תצוגת קבע של פסלים, תמונות וסרטים על חיי היהודים באזור ואזור תצוגה לתצוגות מתחלפות.




1
נגישות