טיסות קתאי פסיפיק להונג קונג: לראשונה תחרות לאל על על הקו המבוקש

טיסות קתאי פסיפיק להונג קונג: לראשונה תחרות לאל על על הקו המבוקש

חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, קתאי פסיפיק, הודיעה שהחל ממרץ היא תפעיל 4 טיסות שבועיות בקו תל-אביב ניו-יורק – מה שיהווה תחרות ישירה לאל על

טיסות להונג קונג - קתאי פסיפיק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם מחירי הטיסות מהארץ להונג קונג צפויים לרדת? אתמול בישרה חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, קתאי פסיפיק (CATHAY PACIFICׂ) שהחל ממרץ היא תפעיל 4 טיסות שבועיות בקו תל-אביב ניו-יורק – מה שיהווה תחרות ישירה לאל על, שעד כה הייתה היחידה שהפעילה טיסות ישירות להונג-קונג. לכן, אם אתם מתכננים טיסה מהארץ להונג קונג בתקופה הזאת, כדאי להשוות מחירים. התאריך הרשמי – בכפוף לאישור ממשלתי – הוא 26 במרץ 2017. הטיסות ייצאו בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת.

מאחר שמדובר בטיסה ארוכה, יש חשיבות כמובן גם לנוחות השהייה במטוס. בחברה מדגישים כי הקו יופעל במטוסים החדישים ביותר – איירבוס A350 – מה שאמור לספק לה יתרון על פני טיסות אל על להונג קונג, שמתבצעות בבואינג 777-200/200ER הישן יותר. בין היתר, מבטיחים בקתאי פסיפיק חיבור WiFi ומערכת בידור מתקדמת במיוחד.

החברה פרסמה מחירי מבצע: 870 דולר לכרטיס להונג קונג, 970 דולר ליפן ו-1,320 דולר לאוסטרליה (במחלקת תיירים). השוואת מחירים אקראית בין מחירי אל על למחירי קתאי פסיפיק בטיסה להונג קונג בתאריך 26.3.2017 (חזרה ב-2.4.2016) מגלה פער לטובת קתאי: באל על המחיר לכרטיס בסיסי במחלקת תיירים עומד על 1,100 דולר, ואילו בקתאי הוא עומד על כ-845 דולר. בראשית יוני הפער מצטמצם – מי שיזמין באל על לתאריכים 1-8 ביוני ישלם 890 דולר, ובקתאי 45 דולר פחות – 845 דולר.
אם אתם מעוניינים במחלקת עסקים, המחיר באל על בשני המועדים יהיה 3,017 דולר, ואילו בקתאי פסיפיק כ-2,700 דולר – פער גדול של כמעט 320 דולר.

קהל היעד של החברה הוא כמובן לא רק תיירים להונג-קונג אלא גם כאלה שטסים לשם בדרך ליעדים אחרים וגם אנשי עסקים. החברה רואה פוטנציאל גדול הן באנשי עסקים והן במטיילים לסין ולמזרח הרחוק. לאלה היא מבטיחה חיבור נוח לבסיסה של קתאי פסיפיק בהונג קונג ולטיסות המשך לסין, ליפן ולמזרח הרחוק, כמו גם לאוסטרליה, ניו זילנד ולאוקיאנוס השקט. דרגון-אייר, חברת הבת של קתאי פסיפיק החברה בברית one world, מציעה 53 יעדים ברחבי אסיה, מתוכם 23 בסין.
שיקולים אלה, של צבירת נקודות במועדוני נוסע מתמיד וחיבור נוח לטיסות המשך, גם הם שיקולים חשובים לצרכנים – במיוחד לאלה שטסים הרבה.

elal2

גם התחרות על הקו לבייג'יין מתחממת

לאחר שכפי שפרסמתי כאן, בחודש אפריל האחרון השיקה חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס (Hainan Airlines) את הקו תל אביב- בייג'ין שגם בו הייתה עד אז בלעדיות לאל על, כעת היא מרחיבה את הפעילות בקו ומוסיפה עוד טיסה החל מנובמבר הקרוב. מספר הטיסות של חברת היינאן איירליינס בקו ישראל-בייג'ינג יעמוד על ארבע, במחיר של החל מ-600 דולר.

מדובר בחברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר בסין, והשקת הקו לבייג'ין הייתה בעלת חשיבות רבה ומהווה חלק מאג'נדה כללית לפתח את מערכות היחסים עם סין – הן במישור הדיפלומטי והן במישור הכלכלי, התיירותי והמסחרי. בענף אומרים כי המהלך הזה הוכיח את עצמו וכי יש ביקוש גדול לטיסות – הן מצד תיירים סיניים המגיעים לישראל והן מצד אנשי עסקים בשתי המדינות.

elal3

מטוס של היינאן איירליינס בקו תל אביב-בייג'ין. צילום: דפנה הראל כפיר

בהקשר זה, החברה משיקה בישראל את שירות Limo Service, המיועד לנוסעים הטסים במחלקת עסקים. שירות זה קיים בבייג'ין ובשאר תחנות החברה בעולם. השירות זמין ללא עלות (עבור 3 מחלקות כירטוס) במחלקת העסקים ובהזמנה מראש. השירות כולל איסוף מנמל התעופה והסעה ליעדים שבין באר שבע בדרום לחיפה בצפון וכן מהם לשדה התעופה. החברה מציעה את השירות גם בנמל התעופה בבייג'ין בין מגורי הנוסע אל שדה התעופה ובחזרה.

במספר אירועים של החברה בישראל, הכריזה היינאן איירליינס, המהווה חלק מקבוצת האחזקות HNA, כי בכוונתה לבחון אפשרות להקמת בתי מלון בישראל, לאור העובדה שהתיירים הסיניים מתקשים לקבל מענה מלא לצרכיהם בארץ.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות