מועדון לקוחות קסטרו, הודיס, קרולינה למקה וטופ טן? לאחר העסקה, זה נראה קרוב

בעקבות העסקה – מועדון לקוחות לקסטרו, הודיס, קרולינה למקה וטופ טן? זה נראה קרוב

לאחר שקסטרו הודיעה על השלמת העסקה עם הודיס, נראה שהקמת מועדון לקוחות קסטרו הודיס הוא רק עניין של זמן – ואולי אפילו מועדון משולב באשראי כמו זה שמקדמת כעת קבוצת FOX המתחרה. אילו רשתות יהיו תחת מועדון לקוחות כזה אם יקום?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרשתות קסטרו והודיס הן בין הרשתות הפופולריות ביותר בארץ, והבוקר הושלמה עסקת ענק בין השתיים. מדובר בעסקה של 300 מיליון שקל, ואם תאושר ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים – היא תהפוך את קסטרו לאחת משתי קבוצות האופנה הגדולות בארץ (השנייה היא כמובן קבוצת פוקס).

קוראי פואנטה ודאי זוכרים כי לפני מספר חודשים פורסם כאן דבר העסקה בין קסטרו להודיס, וכבר אז אפשר היה להניח שזה לא ייגמר בזה.

קסטרו, שהיא חברה ציבורית, פרסמה היום הודעה לבורסה ולפיה הקבוצה (שבבעלות משפחת רוטר-קסטרו) תרכוש את כל המניות בקבוצת הודיס של יוסי גביזון, ותחזיק ב-100% ממותגי הקבוצה בעסקת החלפת מניות.



לא כל הצרכנים הישראלים מודעים לכך שהודיס היא למעשה קבוצה המחזיקה כמה מותגים – רשת האופנה הודיס, שתי רשתות האקססוריז טופ טן ו-accessorize, רשת האופטיקה קרולינה למקה, מותג הטיפוח איב רושה ו-50% מרשת אורבניקה. לא כולם גם יודעים שבר רפאלי היא אחת השותפות בהודיס (ולא רק דוגמנית של הודיס וקרולינה למקה), מה שהופך אותה למעשה לשותפה של קסטרו.

אגב, רשת קרולינה למקה פעילה לא רק בישראל. לקרולינה למקה 84 חנויות, מתוכן 74 בישראל, 2 חנויות באנגליה ו-8 חנויות בספרד. בנוסף, קיימות 3 חנויות בתאילנד ו-3 חנויות באוסטרליה המופעלות באמצעות זכיינים.

מתי נקנה בקסטרו ונוכל לממש נקודות בהודיס?

עד כה, הצרכנים לא ממש חשו בחיבור בין הרשתות, אבל נראה שכעת מועדון לקוחות משותף הוא צעד כמעט מתבקש.

לקבוצת האופנה המתחרה פוקס יש מועדון לקוחות משגשג – Dream Card, שמחבר בין המותגים שלה, החל מאמריקן איגל, דרך פוקס ועד פוט לוקר, מנגו ויאנגה. אין שום סיבה שבקסטרו ובהודיס לא ירצו להציע מועדון לקוחות מתחרה – כך שאפשר יהיה לממש נקודות והטבות גם בקסטרו וגם בקרולינה למקה לדוגמה.

למעשה, בקרוב מאוד תשיק קבוצת FOX גם כרטיס אשראי בשיתוף עם לאומי קארד, ולא מן הנמנע שגם קסטרו בכיוון.

שוק האופנה בישראל נמצא כיום במשבר מתמשך, לאור צמצום היקפי הקנייה בקניונים לטובת הגדלת הקנייה אונליין. לפי הנתונים, מחזור קבוצת קסטרו-הודיס המאוחדת עמד על כ-1.8 מיליארד ₪ בשנת 2017. עבודה כלכלית שתפורסם בקרוב תציג כי השווי המאוחד של הקבוצה מוערך בטווח של בין כ-1 מיליארד ש"ח ל- 1.3 מיליארד ש"ח.

כאשר מעל ענף האופנה מרחפת עננת אמזון, שצפויה להתחיל לפעול בישראל ולטלטל את השוק, הצעד הזה של קסטרו ושל הודיס הוא כמעט צעד מתבקש, כחלק מהתאמת התוכניות העסקיות של רשתות האופנה למציאות המשתנה.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות