ביטוח רכב לתקופה קצרה

ביטוח רכב לתקופה קצרה

ביטוח רכב לתקופה קצרה הוא פתרון שמוצע למקרים שבהם אין צורך בביטוח שנתי עבור נהג שנוהג רק מדי פעם. האם הוא משתלם ומה חשוב לדעת?

ביטוח רכב
Tumisu from Pixabay" target="_blank">צילום:
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

ביטוח רכב הוא ביטוח שנתי בדרך כלל. אדם שמבטח את רכבו ישלם עבור שנה שלמה ומדי שנה יחדשו. אחת הדרכים להוריד במחיר הפרמיה הוא לנקוב נהגים ספציפיים בביטוח הרכב ולא לבטח לכל נהג באשר הוא. ומה קורה כשרוצים להשאיל את הרכב לקרוב משפחה או לחבר? או כשאחד מבני המשפחה הוא חייל או סטודנט שמשתמש ברכב רק כמה פעמים בשנה? במקרה כזה, אפשר לרכוש ביטוח רכב לתקופה קצרה.

ראשית, חשוב לציין כי נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה פלילית. נהיגה ללא ביטוח מקיף או צד ג' היא פשוט לקיחת סיכון. וכן, אם בביטוח הרכב שלכם נקובים נהגים ספציפיים, אתם לא יכולים להשאילו לאף אדם אחר, מבלי להרחיב את הביטוח או לבחור באופציית התקופה הקצרה.

רוב חברות הביטוח מאפשרות לרכוש ביטוח רכב לתקופה קצרה ליומיים או לארבעה ימים, בכל אופן כמעט תמיד לתקופה של פחות משבוע ועד 8 פעמים בשנה.

מה משפיע על עלות ביטוח רכב לתקופה קצרה?

כמו בביטוח רכב שנתי, גם הביטוח לימים ספורים תלוי במספר משתנים, חלקם קשורים בנהג המבוטח וחלקם ברכב עצמו. נהג ותיק וללא עבירות עבר יזכה למחיר אטרקטיבי יותר בפוליסת הביטוח שלו לעומת נהג חדש וצעיר או נהג עם עבר ביטוחי ולמעלה משתי תביעות ביטוח בעברו.

כך גם בביטוח לתקופה קצרה. למשל, נהג חדש וצעיר, שהסבירות שיהיה מעורב בתאונת דרכים גבוהה יותר מנהג ותיק בעל עבר נקי, יאלץ לשלם יותר עבור הביטוח. נשים, שסטטיסטית מעורבות פחות בתאונות דרכים ישלמו פחות. הסיפור הוא סטטיסטיקה והסתברות וחברות הביטוח משקללות את מלוא הנתונים לידי הצעת מחיר.

גיל הנהג או הנהגת, ותק על הכביש, מספר עבירות קודמות ותביעות ביטוח בעבר, מין ומצב משפחתי – כל אלה הם פרמטרים שנלקחים בחשבון בהצעת המחיר. אם מדובר גם בביטוח מקיף או צד ג', גם מקום המגורים של המבוטח ישמש כפרמטר בחישוב (ישנם אזורים בישראל שהם מועדים יותר לגניבות ולפריצות לרכב מאחרים).

מעבר למאפייני הנהג, גם מאפייני הרכב משפיעים על הביטוח לתקופה קצרה, בדיוק כמו על ביטוח רכב שנתי "רגיל". רכב עם מערכות בטיחות אקטיביות למניעת תאונה הוא רכב שהסבירות שיהיה מעורב בתאונה נמוך יותר ולכן בעליו ישלם פחות גם בביטוח לתקופה קצרה.

בעליו של רכב יוקרתי, רכב חדש או כזה שנחשב לאהוד בקרב גנבים יקבל הצעת מחיר גבוהה יותר.

מתי לא משתלם לעשות ביטוח רכב לתקופה קצרה?

עלות של ביטוח כזה בסופו של דבר יכולה לנוע בין כ-30 ₪ ליומיים לנהג ותיק עם גיליון הרשעות נקי ועד כ-140 ₪ לארבעה ימי ביטוח לנהג חדש וצעיר (בין גילאי 17 עד 24), למשל.

ביטוח רכב לתקופה קצרה בא למלא אחר צורך נקודתי כמו ילד שחוזר מהצבא ואתם רוצים להשאיל לו את הרכב או רכב שאינו בשימוש זמן רב ונדרש להזיז אותו לבדיקות או לטסט, אם רכשתם רכב חדש שיגיע רק בעוד כמה ימים בעוד הביטוח על הרכב הקיים כבר הסתיים וכדומה.

שווה לבדוק האם אתם באמת זקוקים לביטוח חד פעמי שכזה או שבחישוב כולל, לא בטוח שזה מה שאתם צריכים בדיוק.

באופן יחסי, בחישוב העלות היומית בביטוח שנתי לעומת ביטוח רכב לתקופה קצרה, האחרון הוא יקר יותר. הרי, מבוטחים רבים משלמים סכום סמלי (ובהתאם למשתנים) על הביטוח השנתי ולעיתים המחיר יהיה זהה לארבעה ימים בלבד. על כן, אם רכישת ביטוח רכב לתקופה קצרה היא למעשה ניסיון לחסוך בביטוח שנתי לאחד הילדים או לבן משפחה אחר שמשתמש רק מדי פעם ברכב בסופו של דבר אתם עלולים לשלם יותר, וחבל.

אילו אלטרנטיבות יש למקרה שלא מתאים להשתמש בביטוח לתקופה קצרה

יכול להיות שמה אתם באמת מחפשים הוא ביטוח רכב בהתאמה אישית. אם בן או בת המשפחה הם נהגים חדשים וצעירים, שמכבידים על מחיר הפרמיה השנתית כדאי לבדוק אודות ביטוח לפי שימוש לנהג הצעיר. מדובר במוצר ביטוחי שנשען על רכיב דיגיטלי המורכב ברכב ומאפשר לכם לשלם על ביטוח הרכב לנהג הצעיר בהתאם לשימוש שלו ולקילומטרז' שנסע בחודש.

לרכב שני במשפחה, שנוסע פחות מהרכב העיקרי קיים ביטוח ייעודי וייחודי לרכב שני, שמוזיל את הפרמיה בעשרות אחוזים. וגם נהגים ותיקים שמשתמשים ברכב לעיתים רחוקות ימצאו ביטוחי רכב ייחודיים שמאפשרים תשלום לפי שימוש וחיסכון של מאות ואלפי שקלים בשנה. שווה לבדוק.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    1
    נגישות