כך תזהו הזדמנות עסקית

כך תזהו הזדמנות עסקית

איך יודעים אם נפלה לידכם הזדמנות עסקית מוצלחת, או שאתם עלולים לסכם את העסק? החל ממודיעין עסקי ועד נטוורקינג – הנה כמה דרכים לברר

(תוכן מקודם)

אחד האתגרים המעניינים של בעלי עסקים ויזמים הוא זיהוי ההזדמנויות העסקיות הנכונות. יש הזדמנויות שפשוט אסור לפספס, ומצד שני ישנן הזדמנויות שנראות מפתות אך בסופו של דבר מתבררות כשגויות לחלוטין. ההבחנה הזו בין ההזדמנויות השונות והזיהוי הנכון של האפשרויות הטובות שיסייעו לכם לצמוח היא חשובה במיוחד.

הכתבה הבאה תעזור לכם להבין כיצד לזהות הזדמנות עסקית נכונה שתעזור לכם לצמוח גבוה וכיצד לייצר אותה בעצמכם.

שאילת השאלות הנכונות

לא מעט הזדמנויות עסקיות נקרות בדרכנו, וכל אחת מהן יש לבחון בעיניים ביקורתיות כדי לדעת אם אכן מדובר בהזדמנות עסקית שכדאי לנצל. עליכם לשאול את עצמכם שאלות כמו מה ההזדמנות הזו תתן לכם, האם היא טובה לטווח הקצר או הארוך, מה הסיכון שתעמדו בפניו במקרה של הפסד, והאם תוכלו להתמודד איתו, האם ההזדמנות הזו מעניינת אתכם ומעניקה לכם השראה? האם יש לכם מספיק זמן ומשאבים להשקיע בה?

מעבר לכל השאלות האלו, אל תזניחו גם את תחושת הבטן – לפעמים היא אומרת לנו לא מעט.

מודיעין עסקי

דרך נוספת לזהות נכון הזדמנויות היא להשתמש בשירותי מודיעין עסקי. שירות מודיעין עסקי מאפשר לכם להיות תמיד עם האצבע על הדופק ולעולם לא להיות מופתעים משינויים שקורים בשוק ושינויים שקורים עם חברות איתן אתם בקשר עסקי.

שירות מודיעין עסקי הניתן על ידי חברות כמו דן אנד ברדסטריט יעדכן אתכם בכל מה שקורה בשוק ובחברות שונות, בין אם שינויים ביכולת הפירעון, פיגורים או צ'קים חוזרים, ואף יעביר לכם עדכונים שוטפים בזמן אמת. ברגע שאתם מעודכנים בכל מה שקורה באופן שוטף תוכלו מצד אחד להימנע מסיכונים ומעבודה עם חברות בעייתיות שמתחפשות להזדמנויות עסקיות, ומצד שני לזהות הזדמנויות עסקיות טובות מבעוד מועד ולהבין אילו תחומים נמצאים בעלייה.

נטוורקינג

אם אתם מחפשים לעצמכם הזדמנויות עסקיות טובות ולא רק מחכים שהן יפלו בחיקכם, אתם בדרך הנכונה. אחת הדרכים למצוא הזדמנויות עסקיות בעצמנו הוא נטוורקינג ויצירת רשת קשרים עסקיים. זה יכול להיות דרך האינטרנט או דרך אירועי נטוורקינג ייעודיים, שיאפשרו לכם לפתח קשרים עם האנשים הנכונים.

ברגע שתקיפו את עצמכם ביזמים, באנשי עסקים ובאנשים מצליחים ובעלי חזון, אתם תראו שיש יותר ויותר הזדמנויות עסקיות בסביבתכם, ואתם תהיו בדיוק במקום הנכון כדי לתפוס אותן בשתי ידיים.

זיהוי הזדמנויות בעצמנו

בהמשך לנקודה הקודמת, כדי לזהות הזדמנויות עסקיות בעצמנו, כדאי להקדיש לכך את הזמן והמחשבה הראויים. שבו מדי יום ונסו להעלות רעיונות לקידום היוזמות שלכם או לפיתוח יוזמות חדשות.

חשבו מה חסר בשוק, למה השוק צמא, או איך תוכלו לשפר שוק קיים. מרבית הרעיונות יהיו פשטניים ולא בשלים, אבל עם הזמן אתם תתחילו לראות דפוס חוזר או הזדמנות עסקית שהייתה ממש מתחת לאף שלכם.

כמובן, אל תעזרו רק בראש שלכם – עיתונים, מידע פנימי, שיחות עם אנשים, וכן מודיעין עסקי – יכולים לעזור לכם במשימה.





1
נגישות