מה חשוב לוודא בעת נטילת הלוואות לעסקים

מה חשוב לוודא בעת נטילת הלוואות לעסקים

לא רק גובה הריבית ותנאי ההחזר, כאשר מבררים לגבי הלוואות לעסקים – חשוב לוודא מהי רמת האמינות של הגוף הנותן את ההלוואה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אתה מנהל עסק כבר כמה שנים ומעוניין להגדיל אותו? רוצה לגרום לעוד אנשים לפנות אליך, או חושב להתחיל לייצר מוצר חדש? מן הסתם, אתה צריך להשקיע בעסק, רק הבעיה היא שצריך בשביל זה כסף. היום יש מגוון רחב של הלוואות לעסקים. הלוואות שניתנות לעסקים יכולות להתאים לא רק למי שרוצה להקים עסק חדש מהיסוד, אלא גם למי שרוצה להגדיל עסק קיים ולכן גם עבורך זו יכולה להיות אפשרות טובה שכדאי להכיר מקרוב.

איך בוחרים מאיזה גוף כדאי לקחת הלוואות לעסקים?

לרוב, כאשר בעלי עסק מעוניינים לקחת הלוואה לעסק הם חושבים מיד על סניף הבנק שבו מתנהל החשבון העסקי שלהם, אך אפשר גם אחרת. אפשר  לקחת הלוואות לעסקים גם מגורמים חוץ בנקאיים רבים, ולכן עולה השאלה: כיצד בוחרים את המקור הטוב ביותר להלוואה?

בטרם הבחירה חשוב כמובן לברר כמה נקודות בסיסיות:

• מהם התנאים לקבלת ההלוואה?
• כמה כסף אפשר לקבל במסגרת ההלוואה?
• מהם תנאי ההחזר?
• האם הגוף שמעניק את ההלוואה לעסק הוא גוף אמין, מוכר ובעל ותק רב בתחום

כמובן, רצוי לברר פרטים רבים ככל האפשר מראש. ככל שיש בידי הלווה מידע רב יותר אודות הגוף שמעניק את ההלוואה, כך הלווה יכול לבצע השוואה שתמקסם את התנאים וכמובן יכול לוודא שיוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה בלי כל קושי.

אמינות הגוף המעניק את ההלוואה

מי שמעלה על דעתו לקחת הלוואות לעסקים מהשוק האפור, כדאי שיסלק את הרעיון הזה מראשו במהירות. חיוני לבדוק את האמינות ואת החוקית של הגוף שמוכן להעניק לך את הכסף, משום שהדבר האחרון שכדאי להסתבך איתו הוא החוק.

כמובן, חשוב לבדוק גם מה קורה אם לא מחזירים את ההלוואה בזמן, על אילו ריביות מדובר ואיך פועל הגוף שהעניק את ההלוואה במקרה כזה. יש לברר גם האם אפשר לפרוע את ההלוואה לפני הזמן, והאם תיגבה על כך ריבית גבוהה יותר.

כאמור, את כל השאלות הללו חשוב לברר בטרם הבחירה, משום שנטילת הלוואה פירושה התחייבות ללא מעט זמן. אמנם, תמיד נשלם ריביות על הלוואות, אך היום יש תחרות בתחום ולכן אפשר למצוא גם גורמים שמלווים כספים בריביות נוחות ונמוכות.





1
נגישות