מתנות ממותגות ללקוחות – כל היתרונות עבור העסק שלך

מתנות ממותגות ללקוחות – כל היתרונות עבור העסק שלך

מתנות ממותגות הן כמובן לא רק כלי לתת ערך ללקוחות, אלא כלי שיווקי יעיל. כדאי לחשוב היטב איזו מתנה לבחור ואיך להתאים אותה ללקוחות

מתנות ממותגות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כל בעל עסק יודע כי מתנות ממותגות יכולות לשפר פלאים את סך ההכנסות של העסק שלו, בעיקר כשמדובר בקידום העסק מול לקוחות פוטנציאליים. אבל מה לגבי לקוחות קיימים? לא פעם נוטים העסקים לשכוח מקיומם של הלקוחות הללו, מתוך המחשבה הפשוטה שהם כבר הצליחו לכבוש את ליבם, הלקוחות הללו כבר ביצעו רכישה והם מודעים לרמה הגבוהה של המוצרים או השירותים שיש לעסק להציע.

העניין הוא, שזה ממש לא מספיק. המתנות הללו מידי פעם מראות על מחשבה רבה, שהעסק מכיר בחשיבותם של אותם לקוחות וכך יוצר מערכת יחסים של אמון לאורך זמן. לקוחות שמרגישים שהמותג האהוב עליהם חושב עליהם ודואג להם, יישארו איתו לכל אורך הדרך, יפגינו נאמנות לאורך זמן ויצרכו שוב ושוב את השירותים ו\או המוצרים המדוברים.

איך בוחרים מתנות ממותגות ללקוחות שלנו?

כעת עולה השאלה, כיצד נבחר מתנות ממותגות המתאימות ללקוחות שלנו? המגוון עצום כל כך ונראה שיש אין סוף אפשרויות. הנה כמה דגשים שיש לקחת בחשבון, שיעזרו לכם ליצור מתנה מלאת מחשבה ללקוחות החשובים שלכם:

להכיר את הקהל

מי קהל הלקוחות שלכם? האם מדובר בגברים או נשים ברובם? האם הם צעירים או מבוגרים? אם ביכולתכם להבין בדיוק מהו טווח הגילאים של הלקוחות שלכם ומהם התחביבים שלהם למשל, יהיה לכם קל יותר לחשוב על מתנה שתענה בדיוק על הצרכים שלהם ותביא להם תועלת.

מתנה שימושית

כשמדברים על מתן מענה לצרכי הלקוחות, הכוונה היא שאותה מתנה ממותגת תהיה מתנה שימושית, כזו שלא תיזרק במגירה אחרי ההתלהבות של הרגע, אלא תמשיך לשמש את הלקוחות עוד זמן רב קדימה. דוגמאות לא חסר, עטים ממותגים למשל, חולצות, כדורי לחץ ועוד.

מתנות ממותגות צריכים להתאים לאופי העסק אופי העסק

אל תשכחו גם לחשוב על מתנה שמתאימה לאופי העסק שלכם. למשל, אם אתם מגיעים מתחום ההיי-טק, רק הגיוני לבחור בגאדג'ט כלשהו מתוך התחום, או במתנה שמתאימה לכולם כמו בקבוק יין או מארז מתוק עם ברכה מרגשת.

אל תתפזרו

מתנות ממותגות ללקוחות הן רעיון מדהים, אבל חשוב מאוד לא ללכת לאיבוד ולהתפזר מבחינה תקציבית. צרו קודם כל רשימה של כל הלקוחות המדוברים שתרצו להקדיש להם את המתנה הזו; אלו יכולים להיות לקוחות שנמצאים אתכם בקשר כבר כמה שנים, לקוחות שביצעו X רכישות ומעלה, ופרמטרים נוספים שחשובים לכם. במקרים אחרים, אולי לכבוד החג, אפשר לפנק את כולם במתנה קטנה וסמלית, אך יעילה.

הלקוחות הם הרבה יותר ממה שנדמה

מתנות ממותגות הן בסופו של דבר דרך להראות ללקוחות שלנו שהם הרבה יותר מכרטיסי אשראי ומזומנים, ודווקא כשמועדים משמחים מתקרבים – חגים למשל, יום השנה של העסק או מועדים אחרים לשמחה, זו הזדמנות מצוינת להזכיר להם שאתם חושבים עליהם, ולחזק את אותה מערכת יחסים שכל כך התאמצתם לבנות.

1
נגישות