הזמנת תרופות אונליין? מבוטחי לאומית יוכלו להזמין מרשת BE של שופרסל - פואנטה

הזמנת תרופות אונליין? מבוטחי לאומית יוכלו להזמין מרשת BE של שופרסל

רשת BE של שופרסל רכשה את השליטה באתר BELA, אשר זכה במכרז של לאומית. מתי יפסיקו מבוטחי לאומית לעמוד בתור ויעברו להזמנת תרופות אונליין?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הזמנת תרופות אונליין היא רק עניין של זמן, ונראה שהראשונים ליהנות ממנה יהיו מבוטחי קופת חולים לאומית, אשר יוכלו להזמין תרופות מרשת BE (שבבעלות שופרסל) לקראת סוף שנת 2019. זאת, לאחר ששופרסל רכשה 51% ממניות אתר BELA, אשר זכה במכרז של קופת חולים לאומית לספק תרופות עד הבית. בתחילה יפעל בין באר שבע לנתניה. המכרז מאפשר אספקה תוך 48 שעות, אך יש לקוות שעם הזמן התחרות תעשה את שלה וההזמנה תסופק תוך זמן קצר יותר, משום שתרופות, בניגוד לבגדים או למזון, הן בדרך כלל פריט חיוני שהלקוח זקוק לו במהירות.

הזמנת תרופות אונליין

בעידן שבו הצרכנים רגילים להזמין יותר ויותר אונליין – הזמנת תרופות אונליין עד הבית נשמעת מובנת מאליה. אלא שתרופות הן לא עגבניות או שמלה, וכדי לספק תרופות אונליין יש לעמוד בקריטריונים מסוימים, לשלוח את התרופה בקירור, לוודא מי מזמין אותה וכו'. מצד שני, הזמנת תרופות אונליין, בניגוד להזמנת בגדים או מוצרי אחרים, יכולה להביא ממש ישועה לאנשים רבים שמתקשים לצאת מהבית. לכן, יש בנושא הזה חשיבות רבה.



הזמנת תרופות אונליין: מהלך אסטרטגי של BE

כפי שפורסם כאן במדור הבריאות באתר פואנטה חדשות צרכנות, אתר BELA החל במכירת תרופות אונליין כבר במרץ 2018, אך אז היה מדובר בתרופות ללא מרשם. לאחר מכן, בפברואר 2019, אתר BELA הראשון לזכות במכרז לאספקת תרופות אונליין עד הבית עבור קופת חולים כלשהי, ובחודשים האחרונים הוא בונה את הפלטפורמה. ברשת BE של שופרסל זיהו את הפוטנציאל – ומתוך אסטרטגיה להוביל את תחום המסחר המקוון בתחום התרופות, החברה רוכשת את השליטה ב-BELA. חברת 'בלה און ליין בע"מ', נמצאת בשליטת קבוצת 'רקח תעשייה פרמצבטית בע"מ', ועוסקת בשיווק אונליין של מוצרי קוסמטיקה, מוצרי נוחות וטואלטיקה, תוספי מזון ותרופות עד בית הלקוח. רכישת BELA תהפוך את BE לחברה הראשונה בישראל שתספק תרופות מרשם עד בית הלקוח, באמצעות הזמנה באינטרנט.

לפי העסקה, רשת Be תשלם 4.75 מיליון שקל תמורת 51% ממניות בלה אונליין, שהיא חברת בת של רקח תעשייה פרמצבטית של ישי דוידי.

כאמור, מדובר בסנונית ראשונה. קופת חולים לאומית היא הקטנה מבין 4 קופות החולים בישראל (כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית), ויש להניח שהזמנת תרופות אונליין נמצאת בתוכניות של כולן. בנוסף, קשה להאמין שרשת סופר-פארם, שהיא השחקנית הגדולה והדומיננטית בענף הפארם, אינה פועלת בכיוון. בפברואר האחרון החלו סופר-פארם ומכבי לשתף פעולה, כך שמבוטחי קופת חולים מכבי יכולים להזמין תרופות אונליין ולאסוף אותן מבית המרקחת של סופר-פארם ללא תור. המשך יבוא.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות