לראשונה ובמיוחד לפני הבלאק פריידיי: אפל תמכור את מוצריה באמזון - פואנטה

לראשונה ובמיוחד לפני הבלאק פריידיי: אפל תמכור את מוצריה באמזון

עד כה נמכרו מוצרים של אפל באמזון באמצעות מוכרים עצמאיים, וכעת כללי המשחק משתנים. עם זאת, אמזון החריגה מההסכם את הרמקול החכם של אפל – כדי למנוע תחרות

אפל באמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמזון ואפל, שתי ענקיות הסחר, משלבות ידיים ומכריזות על שיתוף פעולה מסחרי. המשמעות היא שאפל תמכור את האייפונים, האייפדים והשעונים שלה דרך אמזון, ואמזון תהווה פלטפורמה ישירה לרכישת מוצרי אפל. אמנם תמיד אפשר היה לחפש ולמצוא באמזון מוצרים של אפל, אבל המוכרים היו מוכרים עצמאיים – כך שהמחירים ותנאי המשלוח השתנו ממוכר למוכר.

כעת אותם מוכרים עצמאיים חוטפים סטירת לחי משום שאפל תשווק באמזון את מוצריה באופן עצמאי, ורק משווקים מורשים של אפל (Apple Resellers) או אפל עצמה יוכלו למכור באמזון מוצרים של אפל או של המותג Beats שבעלותה. מוכרים עצמאים יצטרכו לקבל אישור עד 4 בינואר 2019, או שהם יוסרו מאמזון.




השותפות בין אפל לאמזון תהיה רלבנטית לאתר אמזון בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן והודו, והמוצרים יהיו זמינים בתוך כמה שבועות.

כדי למנוע תחרות, אמזון החריגה מההסכם מוצרים של אפל שיש בהם תחרות ישירה אליה, כמו הרמקול החכם HomePodes של אפל, אשר מתחרה ישירות ברמקול החכם Echo של אמזון.

כזכור, לאחרונה השיקה אפל שלושה דגמים של אייפונים חדשים: אייפון XS, אייפון XS Max ואייפון XR. בנוסף, היא הכריזה על שעון חדש ועל אייפדים חדשים. את כל המוצרים הללו יהיה אפשר לקנות דרך אמזון. לכן, שיתוף הפעולה בין אפל ואמזון הוא מצד אחד מצב של Win Win לשתיהן, ומצד שני עלול לייצר עבור אפל בעיה של קניבליזציה מסוימת.

ככלל, אמזון נקטה צעד חריג לרגל תקופת החגים הנוכחית בארה"ב, שבה הקניות מגיעות לשיאן בתקופת הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי – והכריזה על משלוח חינם לכל הלקוחות בארה"ב. בדרך כלל, כדי לקבל משלוח חינם, הלקוח צריך להיות לקוח פריים (Prime) – מה שכרוך בעלת של כ-150 דולר בשנה, ואחרת נדרשת קנייה בסכום של מעל 25$. לאורך החגים, כאמור, כל האמריקנים שיזמינו באמזון יקבלו לקוח חינם, ולקוחות הפריים יוכלו לקבל משלוח חינם באותו יום, ואפילו תוך שעה בהזמנה מרשת WholeFoods ב-60 ערים מסוימות.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות