לא רק נטפליקס. אמזון פריים וידאו מגיעה להוט - פואנטה

לא רק נטפליקס. אמזון פריים וידאו מגיעה להוט

אמזון פריים וידאו, שירות הסטרימינג השני בגודלו בארה"ב, הוא המתחרה העיקרי של נטפליקס ומחירו נמוך יותר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שירות הסטרימינג של אמזון, Amazon Prime Video, יגיע להוט בחודשים הקרובים. זאת, לאחר שקבוצת התקשורת Altice של פטריק דרהי, המחזיקה בהוט, חתמה על הסכם עם אמזון על שותפות בינלאומית בצרפת, ישראל, פורטוגל והרפובליקה הדומיניקנית. הוט היא לא הראשונה לעשות זאת. אמזון פריים וידאו זמין גם בפרטנר TV וכמובן זמין כאפליקציה בטלוויזיות חכמות. למרות העובדה שמדובר בשירות הסטרימינג השני בגודלו בארה"ב, עם כ-96.5 מיליון מנויים, בארץ מדובר בשירות סטרימינג הרבה פחות מוכר מנטפליקס.



כמו נטפליקס, גם שירות אמזון פריים וידאו חתום על תוכן מקורי מצליח, כמו "הנערים", The Marvelous Mrs. Maisel, Good Omens, Tom Clancy’s Jack Ryan, The Grand Tour, The Man in the High Castle, American Gods.

צרפת תהיה המדינה הראשונה של Altice שתשיק את Amazon Prime, ולאחר מכן יגיע השירות אל ישראל, פורטוגל והרפובליקה הדומיניקנית. מחיר המנוי של אמזון עומד על כ-6 דולר בחודש, שהם כ-21 ש"ח (המצטרפים מקבלים מחיר של כ-3 דולר לחודש לחצי השנה הראשונה). בניגוד לנטפליקס, לא מוצעות כאן מספר תוכניות שונות. המשמעות היא מחיר נמוך משמעותית מזה של נטפליקס, אשר חבילת הבסיס שלה נמכרת בכ-32 שקל בחודש. מנויי שירות Amazon Prime לא משלמים על השירות כלל.

אמזון פריים וידאו – מהלך מתבקש

הוט הבינה באיחור מסוים שבמקום לחשוש, כדאי לפתוח אפשרויות למנויים. לאור ההצלחה של פרטנר TV, שכבר מרגע השקתה הבינה את הפוטנציאל שבשיתוף פעולה עם נטפליקס ומאפשרת גם גישה לאמזון פריים וידאו, בהוט חתמו על הסכם עם נטפליקס רק לפני כשנה וחצי, וכיום יש למנויים גישה לנטפליקס. ההסכם עם אמזון הוא המשך טבעי של אותה מדיניות.

התחרות בטלוויזיה בסטרימינג לפני נקודת מפנה

בנובמבר הקרוב יושק שירות הסטרימינג של דיסני, דיסני פלוס (Disney Plus), ויטלטל את שוק הטלוויזיה בסטרימינג. נטפליקס צפויה להיפגע מהשקת שירות דיסני פלוס לא רק בשל העובדה שמדובר במתחרה חזקה, אלא גם משום שדיסני לא תאפשר לה יותר לשדר את התכנים שלה, הכוללים את כל סרטי דיסני, מלחמת הכוכבים, משפחת סימפסונס, נשיונל גי'אוגרפיק, מארוול וכו'.

במועד אחר בחודשים הקרובים יושק גם שירות הסטרימינג של אפל – אפל TV פלוס (Apple TV Plus) – אשר כפי שפרסמנו כאן במדור הסלולר והמדיה של פואנטה, גייס לשורותיו דמויות מובילות בתעשיית הבידור והקולנוע, כמו סטיבן ספילברג, אופרה וינפרי וג'ניפר אניסטון.

שני שירותי הסטרימינג החדשים הללו לא רק מצטרפים לזירה צפופה שבה פועלות ענקיות כמו נטפליקס ואמזון פריים וידאו, אלא אף יגלו עד מהרה שתהיה להם תחרות גם משירותי סטרימינג חדשים.

ומה יקרה למחירים? יהיה מעניין לראות האם נטפליקס תצליח לשמור על רף המחירים היחסית גבוה שלה בהשוואה למתחרים. כזכור, לאחרונה נטפליקס העלתה מחירים בישראל ובמדינות רבות בעולם. לא בטוח שהיא תוכל להמשיך לגבות מחירים אלה גם כאשר התחרות תתחמם.

נטפליקס

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות