אמזון פריים דיי 2020 (Amazon Prime Day) יתקיים השבוע - כל המידע

אמזון פריים דיי 2020 (Amazon Prime Day) יתקיים השבוע – כל המידע

אמזון פריים דיי 2020 (Amazon Prime Day) יתקיים במשך יומיים באתר האמריקאי ובאמזון גרמניה, אמזון בריטניה ועוד. מה עם ישראל? חדשות הקניות

הנחה באמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שום דבר בשנת 2020 לא דומה למה שהיה בשנת 2019, וגם אירוע המכירות השנתי של אמזון – אמזון פריים דיי (Amazon Prime Day) הותאם למצב. האירוע נדחה מחודש יולי ויתקיים השבוע, בתאריכים 13-14.10. אמזון נתקלת השנה בתחרות עזה מצד מתחרותיה הגדולות בארצות הברית, כמו וולמארט – שמקיימת סייל ענק משלה תחת השם BIG SAVE. וולמארט, בניגוד לאמזון, לא מגבילה את המבצעים רק לחברי מועדון. בכל מקרה, המשלוח לישראל הוא משלוח יקר, כך שחשוב לבדוק היטב אם המוצר משתלם.

מה אתם צריכים לדעת על אמזון פריים דיי?

אמזון פריים דיי – כשמו כן הוא: לחברי מועדון בלבד

בניגוד לבלאק פריידיי, אמזון פריים דיי הוא אירוע מכירות לחברי אמזון פריים – מועדון הלקוחות של אמזון. לכן, אם אתם רוצים בכלל להיות זכאים להנחות – עליכם להיות מנויי PRIME.

כמה עולה מנוי אמזון פריים?

דמי החבר באמזון לא זולים. אמזון ארה"ב מציעה מנוי חודשי מתחדש בעלות של כ-13 דולר (כ-45 ש"ח) או מנוי שנתי בעלות של כ-120 דולר לשנה (כ-405 ש"ח).

המנוי מציע משלוח מהיר (בארה"ב), גישה לשירות המוזיקה של אמזון ללא לפרסומות, הנחות ייעודיות על מוצרי פריים, גישה חינם לשירות הטלוויזיה בסטרימינג של אמזון, נפח אחסון בלתי מוגבר לתמונות ועוד.

> כדי להישאר מעודכנים, הצטרפו אלינו בטלגרם >

מבחינת הישראלים, המנוי פחות אטרקטיבי מאשר לתושבי ארצות הברית.

האם שווה לקנות עכשיו או לחכות לבלאק פריידיי?

בדרך כלל, המבצעים באמזון פריים דיי עמוקים יותר מהמבצעים של בלאק פריידיי – אבל הם מיועדים רק לחברי אמזון פריים. אם אתם לא רוצים להצטרף למועדון הלקוחות של אמזון, שווה לחכות לבלאק פריידיי – גם אז יהיו מבצעי עומק.

האם הצרכנים הישראלים ייהנו ממבצעי אמזון פריים באתר בעברית?

ככל הנראה לא. מי שנכנס לאמזון בעברית רואה שאין שם שום פרסום לפריים דיי, וזאת בניגוד לאתרים האחרים של אמזון. צרכנים ישראלים שרוצים להזמין מוצרים במבצעי פריים דיי – צריכים להיכנס לאתר של אמזון ארה"ב, אמזון גרמניה, אמזון בריטניה וכו'.

האם צריך לעשות מנוי פריים בנפרד לכל מדינה?

כן. אמנם רוב הצרכנים הישראלים נוטים להכיר בעיקר את amazon.com, אבל אמזון גרמניה או אמזון בריטניה לא זהים זה לזה ולא לאמזון.קום. לכן צריך להשוות מחירים ואת תנאי המשלוח – וכדי ליהנות ממבצעי פריים דיי צריך לעשות מנוי לכל אחד מהם בנפרד. החודש הראשון הוא חינם.

פואנטה

האם מומלץ לשלם בשקלים?

לא תמיד. צריך לבדוק מהי עמלת ההמרה של אמזון לעומת עמלת ההמרה של חברת האשראי שלכם. אמזון משנה מדי פעם את המדיניות שלה. כך למשל, אמזון נהגה לגבות עמלה גבוהה על תשלום בשקלים, ובספטמבר 2020 הפחיתה את העמלה. למרות זאת, חשוב לקנות בכל קנייה מה משתלם יותר. לעתים עדיף לשלם במטבע המקומי (דולר, יורו וכו'), ושחברת האשראי תבצע את ההמרה ותגזור את העמלה. כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה פרסמנו כתבה מקיפה בנושא, היכנסו לכתבה "עמלת ההמרה באמזון".

המשלוחים מאמזון לישראל חזרו, אבל…

אל תצפו למשלוח חינם אמזון. כפי שדיווחנו כאן באתר פואנטה וגם בתוכנית "צרכנות עם פואנטה", אמזון לא החזירה את מבצע השילוח חינם שאותו היא הציעה במשך מספר חודשים עד לפרוץ הקורונה. אמזון חזרה למדיניות המשלוחים הקודמת. אפשר להזמין משלוחים מאמזון לישראל במחיר רגיל.

הקורונה חוגגת ואמזון איתה

אמזון היא כנראה המרוויחה הגדולה ממגפת הקורונה – לאחר זינוק חד במכירות ובמנייה שלה, כך שדחיית אמזון פריים דיי לא תפגע בה יותר מדי. הסגר בארה"ב ובעולם כולו הביא מיליארדי צרכנים לעשות שופינג אונליין בכמויות עצומות, ומניית אמזון נסקה.

לפני מספר חודשים התבשרנו כי מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, התעשר בעוד 13 מיליארד דולר תוך 24 שעות. זאת, בזכות זינוק של 7.9% במחיר המניה של אמזון – העלייה היומית הגדולה ביותר מאז דצמבר 2018.

אמזון נתונה גם לביקורת חריפה, בשל היחס שלה לעובדים. כ-8 עובדי אמזון מתו מקורונה. נגד החברה הוגשה תביעה בטענה שהיא לא הנהיגה נהלי עבודה מתאימים, לא דאגה לציוד הדרוש כדי לעבוד בתנאי הקורונה, לא הקפידה על כללי  היגיינה ולא הגנה על עובדיה.

אמזון טענה שהיא דוחה את Amazon Prime Day כדי להגן על העובדים. בימי המכירות של הפריים דיי כמות ההזמנות נוסקת והעובדים נדרשים לעבוד בקצב מהיר במיוחד. נראה שבאמזון לא יכלו לדרוש מהעובדים לעבוד בתנאים הללו ולספק את כל ההזמנות בזמן – מבלי להסתכן בפגיעה בבריאותם.

 

היה לכם מעניין? איזה יופי! תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות צרכנות באתר פואנטה

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    תגובות: 0

    נגישות