חולמים להיות שרלוק הולמס? תהליך קבלת רישיון חוקר פרטי

חולמים להיות שרלוק הולמס? תהליך קבלת רישיון חוקר פרטי

תהליך קבלת רישיון חוקר פרטי הוא תהליך שכולל כמה שלבים ומצריך סבלנות והיכרות עם הפרטים. קבלו את כל המידע הדרוש לפתיחת משרד חקירות

רישיון חוקר פרטי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאמר אורח מאת "גל חקירות"

תפקידם של חוקרים פרטיים מחייב התמקצעות ארוכה ולצד הילת מסתורין האופפת את דמותו של החוקר הפרטי, עומדת הכשרה מקצועית נרחבת. רק מי שעומד בה, מקבל רישיון חוקר פרטי.

תפקידו של בלש פרטי מחייב עבודה בשעות בלתי שגרתיות, התמודדות עם מצבים בלתי צפויים ועבודה סיזיפית של תיעוד ואיסוף חומרים. חוקר מיומן נדרש לשכלל את מיומנויות ויכולות החקירה שלו כל העת בהתאם לחידושים ולהתפתחויות בתחום. תהליך קבלת רישיון חוקר פרטי מורשה מחייב עמידה בכמה דרישות סף בהן: 12 שנות לימוד, ללא עבר פלילי וסיום התמחות של שלוש שנים במשרד חקירות.

ההליך והקריטריונים לקבלת רישיון חוקר פרטי

רישיון בלש פרטי ניתן לחוקר לאחר תום תקופת התמחות וזאת בתנאי שהוא עבר בהצלחה ועדה מיוחדת מטעם משרד המשפטים ובחינה בדיני ישראל ואתיקה מקצועית. בתום הליך זה, מפורסם שמו של החוקר הפרטי בעיתונות וזאת על מנת לאפשר למי שמתנגד למתן הרישיון להביע את טענותיו ואת התנגדותו.

במידה ולא יתקבלו התנגדויות, הרי שיונפק הרישיון המיוחל. חידוש הרישיון מותנה בתשלום אגרה שנתית המועברת למשרד המשפטים.

למידע נוסף לחץ כאן

תנאים לקבלת רישיון חוקר פרטי מטעם ועדת הרישוי:

  • אזרח ישראל ותושב קבע.
  • מלאו לו 18 שנים.
  • בוגר 12 שנות לימוד או בעל השכלה שוות ערך, לפי אישור הוועדה, במוסד חינוכי מוכר.
  • עבר בהצלחה בחינות בדיני ישראל ובאתיקה מקצועית המיועדות לחוקרים פרטיים.
  • הוועדה קבעה כי אין מניעה לקבלת הרישיון מטעמי ביטחון הציבור או מטעמים של התנהגות או תכונות מסוימות בהווה ובעבר.
  • בשש השנים שקדמו להגשת הבקשה התנסה, במשך שלוש שנים לפחות, בתחום החקירות במשרד חקירות פרטיות תחת הדרכה ופיקוח של מנהל משרד חקירות מוסמך, או לחילופין, עסק בחקירות בשירות הציבורי ועל פי דעת הוועדה הוא אינו חייב בהתאמנות.

מסלולים לקבלת רישיון חוקר פרטי

על פי חוק חוקרים פרטיים ישנם שני מסלולים לקבלת רישיון חוקר פרטי:

  • מסלול לבעלי ניסיון בחקירות הנכללות בתחום השירות הציבורי, המבקשים לקבל פטור מהתאמנות בתחום החקירות הפרטיות וזאת על סמך ניסיונם. הניסיון הנדרש הינו של שלוש שנים, לכל הפחות, בפרק זמן של שש השנים טרם הגשת הבקשה.
  • מסלול למתאמנים בחקירות פרטיות בפיקוחו של חוקר פרטי מורשה ומוסמך לאמן מתאמן. תקופת ההתאמנות הנדרשת הינה של שלוש שנים.

אופן הגשת הבקשה

הגשת הבקשה לרישיון חוקר פרטי כוללת מילוי טופס בקשה מתאים בצירוף מסמכים כפי שמפורט בטופס. את הבקשה יש להגיש למחלקת רישוי חוקרים פרטיים וזאת באמצעות הדואר או באופן ישיר במשרדי המחלקה. לאחר קבלת הבקשה, מבוצעת בדיקת גיליון רישום פלילי והבקשה תפורסם ברשומות ובעיתונות במשך 15 ימים על מנת לאפשר הגשת התנגדויות.

הליך קבלת אישור לפתיחת משרד חקירות

גם לאחר קבלת הרישיון, חוקר פרטי אינו רשאי לפתוח משרד חקירות פרטיות באופן מידי. תחילה, עליו לעבוד כחוקר פרטי בפיקוח של משרד חקירות ולאחר 5 שנות עבודה, הוא רשאי לפתוח משרד חקירות עצמאי. קבלת האישור מותנית בהצגת פירוט תקופת העסקה כחוקר פרטי וחתימה של מנהל המשרד בו הועסק החוקר הפרטי. במידה והוועדה תחליט להעניק את הרישיון, הרי שישלח שובר אגרה והרישיון ייכנס לתוקפו עם קבלת התשלום. במידה והבקשה נדחתה, הרי שניתן להגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

לסיכום, הליך קבלת רישיון חוקר פרטי מבוסס על הוכחת ידע, ניסיון ומיומנות מקצועיים. מדובר בתחום עיסוק המחייב הכשרה ויכולת מקצועית גבוהה, אמינות ואחריות. קבלת הרישיון מהווה חותמת והוכחה כי מדובר בחוקר פרטי מורשה ומוסמך לספק שירותי חקירות פרטיות בצורה מהימנה.

מאמרי אורח בפואנטה מפורסמים בשיתוף עסקים וכוללים קישורים לאתר בית העסק

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    1
    נגישות