אחרי סלקום, גם חבילות הסלולר ב-012 מובייל מתייקרות - פואנטה

אחרי סלקום, גם חבילות הסלולר ב-012 מובייל מתייקרות

הרמז של סלקום הובן היטב, ופרטנר מייקרת את התעריפים של מותג הלואו קוסט שלה – 012 מובייל, בדיוק באותו סכום

012 מובייל מעלה תעריפים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פרטנר הולכת בעקבות סלקום, ומייקרת את חבילות הסלולר במותג הלואו קוסט שלה – 012 מובייל – בעשרה שקלים לחבילה. ההתייקרות רלבנטית ללקוחות חדשים, וב-012 מובייל מנסים להמתיק את התרופה המרה באמצעות שיחות לחו"ל חינם (שוב, ממש כמו סלקום).

ההתייקרות ב-012 מובייל היא טרייה לחלוטין, כי ב-29 באוקטובר היא עדיין הציעה חבילה שכוללת 50 ג'יגה גלישה בכ-30 שקל לחודש – ואילו עכשיו, תחת הכותרת המבלבלת "אתם הולכים לעוף על המבצע הזה", היא מציעה חבילת 50 ג'יגה בכ-40 שקל לחודש.




במילים אחרות, החל מהיום עלה המחיר ב-012 מובייל ב-33% ללקוחות חדשים – עלייה חדה מאוד. בוטלה חבילת הסלולר ב-29.90 שקל לחודש שכללה 50 ג'יגה, ובמקומה יש חבילת סלולר עם אותו נפח גלישה של 50 ג'יגה, ב-39.90 שקל לחודש, רק שזו כוללת 350 דקות שיחה בינלאומית ל-42 יעדים לנייחים ולניידים.

ראיון בתוכנית ערב ערב – מחירי חבילת הסלולר עולים וסמסונג מכריזה על סמארטפון מתקפל 8.11.2018

ב-012 מובייל מנסים לנחם את הלקוחות בכך שתוספת השיחות הבינלאומיות היא נדיבה יותר בהשוואה לחברות הלואו קוסט, מבחינת כמות הדקות, מבחינת מספר היעדים ומבחינת העובדה שזה כולל שיחות לניידים. אלא שבעידן של שיחות וואטס אפ, מעטים הלקוחות שיתנחמו בשיחות לחו"ל ורבים היו מעדיפים מן הסתם מחיר נמוך יותר ללא אותן שיחות. המימוש הנמוך של ההטבה הזאת הוא מן הסתם הסיבה שפרטנר נותנת אותה מלכתחילה.



אם יש משהו להתנחם בו לגבי 012 מובייל, הרי שהסים הוא חינם ואין דמי מעבר בין תכניות, אבל שוב, ביחס למהלך ההתייקרות עצמו, מדובר בנחמה פורתא. בנוסף, ב-012 מובייל מקפיצים את המחיר בעשרה שקלים נוספים לחודש אחרי שנה, כך שמי שלא יזכור לעדכן את החבילה, ימצא את עצמו בעוד שנה משלם כ-50 שקל בחודש עבור חבילת 50 ג'יגה גלישה.

ההתייקרות בסלקום אלגנטית יותר

כאמור, סלקום הייתה הראשונה להודיע לענף הסלולר ולצרכנים שהיא לא מוכנה יותר להציע חבילות סלולר זולות, ולפני כשבוע וחצי הכריזה בצורה מאוד לא אופיינית לענף שהיא מייקרת את התעריפים.



העובדה שסלקום בחרה לספר על כך לעולם בקול תרועה, ולא להצניע את ההתייקרות כפי שבדרך כלל עושות חברות – לא יכולה שלא להתפרש כרצון לאותת לחברות הסלולר האחרות לנהוג כמוה, וזה בדיוק מה שקרה. כעת 012 מובייל של פרטנר עושה בדיוק את אותו דבר, בדיוק באותו סכום (התייקרות של עשרה שקלים) ובדיוק עם אותו גזר שמצטרף למקל (תוספת שיחות לחו"ל לחבילה).

אלא שסלקום עטפה את ההתייקרות בצורה ידידותית יותר. ראשית, סלקום החריגה את הגלישה באפליקציות מובילות כמו אינסטגרם, וואטס אפ ופייסבוק, מחבילת הגלישה – כך שיש בהן גלישה ללא הגבלה.

שנית, סלקום הודיעה שהמחיר לא יתייקר באופן אוטומטי כעבור שנה – בניגוד ל-012 מובייל שבה המחיר של כ-40 שקל בחודש הוא מחיר לחודש לשנה בלבד.

012 מובייל היא מותג לואו קוסט? שימו לב להתייקרות

התהליך שאנחנו רואים ב-012 מובייל הוא תהליך עקבי ומדאיג מבחינת הצרכנים. רק במאי האחרון 012 מובייל יצאה במבצע כסאח של חבילת סלולר הכוללת 100 ג'יגה גלישה בכ-30 שקל בחודש. אחר כך היא הפחיתה בחצי(!) את נפח הגלישה, ל-50 ג'יגה, בעבור אותם 30 שקל בחודש, ועכשיו היא לא סתם משנה מדיניות, אלא ממש עושה סיבוב פרסה ומייקרת את החבילה שכוללת רק 50 ג'יגה גלישה ל-40 שקל בחודש.

בניגוד ל-012 מובייל, שאוהבת ליהנות מתדמית מותג הלואו קוסט של פרטנר, יש חברות סלולר קטנות שבאמת יכולות להתהדר בתואר הזה – החל מחברת הסלולר של רמי לוי, שמציעה תמורת כ-20 שקל בחודש חבילת 40 ג'יגה, או חברת הסלולר We4Gמבית אקספון, אשר יצאה לדרך לפני מספר חודשים עם הבטחה לחבילה רחבה ומחיר לכל החיים ומציעה חבילה עם 40 ג'יגה בכ-30 שקל בחודש לכל החיים.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות