מתכננים טיול במרוקו? כל מה שאתם צריכים לדעת על טיסות, מלונות והוצאות

מתכננים טיול במרוקו? היכנסו לכתבה שתסדר לכם את החופשה: טיסות, מלונות והוצאות

חולמים על טיול במרוקו? הנה כמה עובדות שכדאי שתדעו, החל מהטיסות למרוקו ועד מחיר של מונית מקומית. וגם – מה ההבדל בין ריאד למלון?

טיול למרוקו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




איזה כיף לכם, אתם טסים למרוקו! הרי האטלס, קזבלנקה, טנג'יר, מדבר סהרה, שווקים ססגוניים, אוכל משובח – טיול למרוקו הוא חוויה שמציפה את כל החושים. רגע אחרי שכבר קיבלתם את ההחלטה, קחו כמה דקות כדי לדעת כל מה שצריך על טיסות למרוקו, לינה במרוקו ועלויות התחבורה והמזון.

טיסות למרוקו

אם אתם מתכננים טיול למרוקו, כדאי שתדעו שעדיין אין טיסות ישירות למרוקו, אבל ממש בקרוב יהיו.

לאחר שנחתמו הסכמי התעופה בין שתי המדינות, נסללה הדרך להכרזה על טיסות ישירות למרוקו של חברת התעופה הלאומית Royal Air Maroc ושל חברות התעופה הישראליות.

בינתיים תצטרכו לטוס עם טיסת המשך. המשמעות היא שהטיסות ארוכות ונמשכות בין 7 ל-11 שעות, בהתאם לחברת התעופה ולמיקום של חניית הביניים. כך למשל, חברת אגי'אן איירליינס עושה קונקשן באתונה, טורקיש איירליינס עושה קונקשן באיסטנבול ואייר מלטה עושה קונקשן במלטה.

תוכלו לבחור בין טיסה לקזבלנקה או טיסה למרקש.

חשוב גם לדעת שלעת עתה נדרשת ויזה לכניסה למרוקו. יש להניח שגם זה ישתנה ויהיה פטור בהמשך.

ומה לגבי הקורונה? קחו בחשבון שישראל אמנם מקדמת את נושא הדרכון הירוק, אבל אין לישראל הסכמים לא עם מרוקו ולא עם מדינות אחרות לגבי כניסת ישראלים ללא חובת בדיקה. נכון להיום, כדי להיכנס למרוקו יש להציג בדיקת קורונה שלילית. תוכלו לבצע בדיקת קורונה בבית חולים או בדיקה קורונה פרטית.

בנוסף, נכון להיום יש להסתובב ברחבי המדינה עם מסכות.

מלונות במרוקו

באופן כללי, לינה במלון במרוקו היא עסק יותר זול מאשר לינה בישראל למשל. כמובן, קייo טווח רחב של מקומות לינה, החל מאכסניות פשוטות ועד בתי מלון מפוארים.

כשאנחנו מדברים על מלונות בסיסיים, כדאי לדעת שבחלקם אין אפילו מקלחת. לכן, בשלב הבירורים על טיול למרוקו, כדאי שתוודאו את הפרט הזה. בנוסף, מומלץ לברר אם יש חניה (במידה שאתם מטיילים עם רכב).



Booking.com

אחת מאפשרויות הלינה האופייניות למרוקו היא ריאד – מעין גסטהאוס מקומי אותנטי. הריאד בעיקרון הוא מבנה שבמרכזו גינה או פטיו. בעבר הוא שימש את האוכלוסייה העשירה, וכיום הוא משמש פתרון לינה פופולרי בכל חלקי המדינה. מבחינת מחיר, ריאד הוא לאו דווקא אופציה זולה יותר ממלון במרוקו.

ומה לגבי המחירים? כאמור, לא מדובר בהוצאה גבוהה, בטח לא יחסית למה שאנחנו מכירים מישראל. אפשר למצוא מלון טוב במחיר של כ-40 יורו ללילה. בדרך כלל מחיר כזה כולל ארוחת בוקר.

החלפת מטבע – באיזה כסף משתמשים במרוקו?

המטבע במרוקו הוא דירהם מרוקאי, ונכון להיום השער הוא 1 דירהם = 0.36 אגורות. זאת אומרת, כל שקל שווה כ-3 דירהם מרוקאי.

טיול למרוקו
סמטה בצפון מרוקו

שהות במרוקו – כמה עולה ארוחה וכמה עולה תחבורה?

באופן לא מפתיע וכמובן משמח, האוכל במרוקו לא יקר (בוודאי לא בהשוואה לישראל…). תוכלו לאכול ארוחה במסעדה מקומית בעלות של כ-60 ש"ח לזוג. מטיילים מדווחים על ארוחת ערב בעלות של פחות מ-30 שקל לאדם.

התחבורה הציבורית לא יקרה, ומטיילים מדווחים על כך שההוצאה שלהם הייתה כ-15 ש"ח ביום על תחבורה ציבורית (כולל מוניות).

אם אתם מטיילים עם רכב שכור, תשלמו כ-120 שקל ליום על הרכב (כולל ביטול השתתפות עצמית). כמובן, תצטרכו לשלם על הדלק. גם כאן הוא קצת יותר זול מאשר בארץ, כך שמיכל מלא מסתכם בכ-100 ש"ח.

נסיעה במונית משדה התעופה אל המלון בעיר עולה כ-25-30 ש"ח לזוג. נסיעה במונית בתוך העיר עולה 10 ש"ח ואף פחות.

בשורה התחתונה, חופשה במרוקו היא לא חופשה יקרה, בטח לא ביחס לתמורה.

טיול ג'יפים בסהרה

מה שכן עולה לא מעט כסף הוא טיול ג'יפים בסהרה. כך למשל, תוציאו החל מ-425 יורו על טיול של שלושה ימים בסהרה. מדובר בטיול ברכב 4 על 4 עם נהג צמוד, כולל איסוף והחזרה למלון. המחיר כולל לינה של לילה אחד בגסט האוס, עם ארוחת בוקר וארוחת ערב, ולינה נוספת במחנה ברברי (לינה באוהל), כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב, מי שתייה ומשקאות חמים. עוד כולל המחיר סיור רכיבה על גמלים.

היה לכם מעניין? יופי, אל תשמרו את זה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

ולייק לעמוד של פואנטה כבר עשיתם?

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





 

 

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות