מתחם העיצוב והבילוי Dcity - שווה להגיע למעלה אדומים בשביל החוויה

מתחם העיצוב והבילוי DCITY – שווה להגיע למעלה אדומים בשביל החוויה

החל מריהוט, דרך מוצרי חשמל ועד בילוי במסעדה: מתחם Dcity במעלה אדומים משנה את חוויית הקנייה ולוקח את העיצוב של מתחמי הקניות למקום אחר

מתחם Dcity במעלה אדומים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מתחמי עיצוב הבית יש כמה וכמה, החל מדן דיזיין בבני ברק ועד סצנה פעילה בראשון לציון – אבל מתחם העיצוב והבילוי DCITY (דיזיין סיטי) שונה לחלוטין. מדובר במתחם ענק שמיד מייצר תחושה של חו"ל. איזה חו"ל? קצת לאס וגאס, קצת איטליה… המתחם הזה הוקם על-ידי יזם הנדל"ן חנוך קס במיקום מפתיע ולא שגרתי: מעלה אדומים, והוא נועד לאפשר ללקוחות לרכוש כמעט את כל הציוד לבית במקם אחד – החל מריהוט ועד מוצרי חשמל. לכן, הוא כולל חנויות של כל הרשתות המוכרות, ביניהן ביתילי, יעד פרזול, ורדינון, שקם אלקטריק, זאגה פינות אוכל, ריהוט גן ועוד. גם למי שמחפש ריהוט יוקרה יש מענה, בדמות ורסאצ'ה ורנבי.

 

 

אבל שופינג זה לא מה שמייחד את Dcity במעלה אדומים, שהרי שופינג אפשר לעשות כמעט בכל מקום.

שני דברים עיקריים מייחדים את המקום:

האחד זה העיצוב יוצא הדופן. השני הוא השילוב בין קניות לבין מסעדות והופעות – מה שאמור להפוך אותו למקום בילוי ולא רק מקום קניות.

המודל: מלון ונציה בלאס וגאס

מבחינה עיצובית, זה הכי רחוק מהקניונים המוכרים לנו עם אורות הניאון המנצנצים. מדובר בסוג של קניון פתוח, ענק, ובו שלוש כיכרות. באחת הכיכרות קיימת מזרקה מנגנת ומאירה, בכיכר אחרת יש מופעים וירידים. מתחם האוכל הוא היחי שמקורה – אבל לא בגג רגיל אלא בתקרה דמויית שמיים, אשר נבנתה משיש. "זה בדיוק כמו מלון ונציה בלאס וגאס", אומרים היזמים.

מתחם Dcity במעלה אדומים
כיכר סן מרקו במתחם Dcity במעלה אדומים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אגב, לאור גודלו העצום של מתחם Dcity, זה מתבקש שיהיו במקום מסעדות, שכן השהייה במתחם והמעבר בין האגפים השונים לוקחת שעה לפחות – אם לא נכנסים לחנויות. כמובן שביקור בחנויות מאריך את השהייה עוד יותר, ומי שמגיע למתחם צריך לשריין לעצמו כמה שעות.

Dcity – לא שופינג, חוויית קנייה

למעשה, Dcity משקף מגמה מתחזקת בעידן שבו הרבה מהקניות עברו לאונליין. מתחמי קניות צריכים לספק לאנשים את הצורך בבילוי. לכן דיזיין סיטי הוא לא מתחם שופינג, אלא מתחם שמייצר חוויה: חוויית קנייה וחוויית בילוי שהמבקרים לא מקבלים בקניון רגיל.

את החוויה המבקרים מקבלים בכל הרבדים – החל מהמבנה המרשים מבפנים ומבחוץ, דרך הגודל העצום שלא אופייני למרכזי קניות בישראל ועד השילוב בין הגעה לקניות לבין הגעה למסעדה.

קהל היעד הוא 1.5 מיליון תושבים מירושלים, מעלה אדומים וסביבותיה, כולל תושבי מזרח העיר, שעד היום ביצע ואת קנית הריהוט בעיקר באזור תלפיות או מחוץ לעיר. עם זאת, מנכ"לית Dcity, פנינה רווח, מאמינה כי גם תושבי המרכז יגיעו למתחם – במיוחד מי שכבר הגיע פעם אחת והתרשם.

רשימה חלקית של החנויות: נגב, פנדור, רב־בריח, הולנדיה, מחסני חשמל, אירופלקס, נטוצ'י, מודי קרמיקה ומטבחי זיו.

נוסף לחנויות העיצוב גם יש במתחם מסעדות, כמו מיתוס, פיש מרקט ועוד. לדברי רווח, יהיו גם שיתופי פעולה של ירידי אוכל עם שפים מוכרים.

כאן יש להזכיר כי בקרבתו של מתחם Dcity הוקם על-ידי אותו יזם גם פארק השעשועים הגדול בארץ "לונה קס", שגם הוא מספק חוויה חסרת תקדים בישראל: "מדובר באורלנד בישראל", אומרת רווח.

 

פנינה רווח, מנכ"לית מתחם Dcity במעלה אדומים
פנינה רווח, מנכ"לית מתחם Dcity במעלה אדומים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בתחילה, המבקרים במקום מקבלים הלם מהגודל וקשה להתמצא במתחם הענק. אולם, מסתבר שיש היגיון פנימי וכאשר מבינים אותו קל יותר להתמצא: רווח מסבירה כי בקומות הראשונות ממוקמות החנויות הקשורות להלבשת הבית ולעיצוב הבית, כולל  ריהוט, קרמיקה, טקסטיל, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. בקומה השנייה ממוקמות חנויות מתחום הבנייה: קרמיקות, ריצוף ועוד. הקומה השלישית תאכלס משרדי אדריכלים ומעצבים, חללי עבודה משותפים וגם טרקלין לכנסים, אירועים ותערוכות.

חלל עבודה משותף (Dwork) ומלון

כאמור, במתחם הענק יש לא רק חנויות ולא רק מסעדות, אלא גם חללי עבודה שמיועדים למעצבים, אדריכלים, אנשי שיווק ועוד.

החזון של היזם הוא שדיזיין סיטי יהפוך לאבן שואבת לא רק לקונים אלא לכל אנשי ההמקצוע בתחום הענק שקשור לעיצוב הבית, אדריכלות ועוד.

זו אחת הסיבות לכך שבקומה השלישית ייפתח בקרוב מאוד מלון בוטיק עם 40 חדרים ומתחם ספא מפואר. המלון הזה אמור לשרת גם ישראלים וגם תיירים, כשהיתרון שלו יהיה הקרבה לים המלח (כ-25 דקות נסיעה מחוף קליה).

החזון של קס הא שהמתחם ישמש גם לתערוכות מקצועיות ולכנסים, והמלון ישרת גם את אנשי המקצוע המציגים בתערוכה וגם את המבקרים.

קס גרופ – רקע על היזם חנוך קס

עבור ישראלים רבים השם חנוך קס לא אומר דבר, אך בענף הנדל"ן הוא דמות מוכרת ופעילה. קס, חרדי יליד דרום אפריקה, הוא בעליה של קס גרופ, קבוצת נדל"ן מצליחה שפועלת בארץ ובחו"ל.

בארץ החברה בנתה את מתחם האיילות בגבעת זאב ופרויקטים בעתלית, יבנאל ועוד.

בחו"ל יש לה פעילות נרחבת בגאורגיה, שם היא הקימה את בוטיק קס – מלון בוטיק ברמת 5 כוכבים הממוקם במרכז טביליסי בירת גאורגיה. בנוסף, היא הקימה את מרכז העסקים קס – מרכז עסקים גדול בטביליסי הכולל משרדים, שטחי מסחר, מרכזי אירועים ומלון. הקבוצה אף זכתה במכרז להפעלת שמורות הטבע של גאורגיה למשך 45 השנים הבאות. בנוסף, היא מפעילה את כפר הנופש בשמורת הטבע צלקה בגאורגיה.

פואנטה בטלגרם

 

הבחירה במעלה אדומים לא מקרית. מחירי השכירות נמוכים בהרבה מאשר בירושלים ובמרכז הארץ, הארנונה נמוכה  בשליש מבירושלים והביורוקרטיה קטנה בהרבה.

מבחינה תחבורתית, הגישה לאזור אמורה לעבור שינוי לאחר שייסלל כביש שמחבר בין הכפרים הפלסטיניים זה לזה וכביש שיחבר את מישור אדומים לירושלים וליציאה מירושלים. לאחר שהכביש ייסלל אפשר יהיה להגיע מאזור המרכז לאזור מעלה אדומים בכביש מהיר ללא רמזורים.

 

מתחם הריהוט והעיצוב דיסיטי במעלה אדומים
מתחם Dcity במעלה אדומים: 1000 מטר על גבול המדבר. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בהקמת דיזיין סיטי במעלה אדומים הושקעו 750 מיליון שקל. היזם, קס, רואה במיקום שנבחר יתרון גדול – בשל הקרבה לירושלים ובשל דמי השכירות הנמוכים שאפשר לשלם באזור.

קשה להתעלם מהעובדה שמדובר במתחם הפועל מעבר לקו הירוק. בחברה מאמינים שהערך המוסף שמקבלים המבקרים ב-Dcity ינטרל כל היבט אחר והמבקרים לא יהססו להגיע.

מתחם דיזיין סיטי - מתחם העיצוב והבילוי במישור אדומים
צילום: דפנה הראל כפיר

 

גם העובדה שהמקום סגור בשבתות לא צפויה לפגוע בעסקים, אומרת המנכ"לית רווח: "אמנם המקום סגור בשבת, אבל במהלך השבוע מתחם המסעדות פתוח עד 23:00 ומספק אלטרנטיבת בילוי לירושלמים ולאנשים מכל האזור".

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות