קנס לאפל: הוציאה את המטען לאייפון ולא הוזילה את המכשיר

קנס לאפל: הוציאה את המטען לאייפון ולא הוזילה את המכשיר

מה יותר הגיוני מלדרוש מאפל לספק מטען עם אייפון 12? אי שם בעולם יש רשות להגנת הצרכן שהטילה על אפל קנס. ומה בישראל? פרטים בפואנטה

מטען אייפון 12
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




עדכון – 24.3.2021

חברת אפל הצליחה להרתיח מיליארדים בעולם כשהחליטה להפסיק לספק מטען באריזות האייפון. מי שעושה בית ספר לצרכנות לחברת אפל האמריקנית היא ברזיל – שם החליטה הרשות להגנת הצרכן בסאו פאולו לחייב את אפל לספק מטען עם אייפון 12. הרשות מטילה על אפל קנס של 2 מיליון דולר בטענה שהחברה אחראית לפרסום מבלבל, מכירת מכשיר ללא מטען ותנאי עסקה בלתי הוגנים.

אמנם, בשביל אפל קנס של 2 מיליון דולר זו טיפה בים – ועדיין ראוי בהחלט לציין את המדינה היחידה בעולם שהגנה באופן אקטיבי על הצרכנים שלה ולא נכנעה לתכתיבים.

"חובה לספק מטען עם אייפון 12"

כבר באוקטובר 2020, סמוך להכרזה על אייפון 12, ביקשה הרשות להגנת הצרכן בסאו פאולו שבברזיל מאפל לתת הסברים מניחים את הדעת להחלטתה לא לספק מטען עם אייפון 12.

כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות דיווחנו לכם בדצמבר האחרון על כיפוף הידיים בין אפל לבין הרשות להגנת הצרכן בסאו פאולו – שפעלה בצורה מרשימה וחריגה שלצערנו לא מאפיינת שום רשות צרכנית במדינות אחרות.

 

אפל התעלמה וניסתה לנפנף את הרשות עם אותם נימוקים שהחברה משמיעה כל הזמן: ראשית, לטענתם, להרבה מאוד צרכנים כבר יש מטכן. שנית, לטענתם, באופן הזה תפחת משמעותית הפגיעה בסביבה.

> אל תקנו מטען לאייפון לפני שתקראו את הכתבה הזאת >>

 

אלא שלצרכנים הברזילאים יש מי שדואג להם. הרשות להגנת צהרכן בסאו פאולו לא התרגשה מהתשובות של אפל וגם לא השתכנעה מהן. להפך, היא אמרה כי היא לא קיבלה הוכחה לכך שהפגיעה בסביבה תפחת וגם לא קיבלה הבטחה מניחה את הדעת לגבי השירות שיקבלו צרכנים שירכשו מטענים מגורם שלישי.

לחצו כאן והישארו מעודכנים בכל חדשות הסלולר >

בסופו של דבר, החליטה הרשות הברזיאלית לחייב את אפל לספק מטען עם אייפון 12 – מפני שמדובר ברכיב חיוני להפעלת המכשיר, והחוק המקומי מחייב את היצרנים לשווק מוצר עם כל הפריטים החיוניים להפעלתו.

אפל לא עשתה זאת ולכן נקנסה.

יהיה מעניין לעקוב אם מה שהתרחש בסאו פאולו יתרחש גם בחלקים אחרים של ברזיל.

האזינו לפודקאסט טריפל ותגלו איך לקנות מטען איכותי ומשתלם לטלפון

אייפון 12 – פרטים נוספים

נזכיר כי אפל משיקה השנה 4 דגמים במסגרת סדרת אייפון 12. כל הדגמים תומכים בדור 5, והם נבדלים ביניהם בגודל המסך ובכמה תכונות אחרות. טווח המחירים עצום, אך בכל הדגמים – אפילו היקר ביותר, אפל לא מצרפת מטען לערכה. למרות זאת, אפל לא טרחה להוזיל את המכשירים בהשוואה למחירי הפתיחה של סדרת אייפון 11 שהושקה שנה קודם לכן.

> קראו גם את הכתבה: מבחן הריסוק של אייפון 12: מה קורה כשמפילים iPhone 12 מגובה?
מה שלא פחות מדהים הוא שאפל לא מסתפקת בביטול המטען באריזות של אייפון 12, אלא הוציאה מהאריזות את המטענים גם באייפון 11 שעדיין נמכר.

גם בצרפת עשו בית ספר לאפל

אגב, לפני מספר חודשים קרה דבר דומה בצרפת, כאשר אפל חויבה לספק בכל אריזת אייפון גם אוזניות איירפודס, משום שהחוק מחייב לספק רכיבים מסוימים.

ומה לגבי ישראל? תכל'ס, הגיע הזמן שהמועצה לצרכנות תיזום פעולות דומות למען הצרכנים בישראל, ותדרוש מאפל לספק בערכה את כל הרכיבים החיוניים להפעלת האייפון! מה דעתכם?

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות