יאנגו DELI: שירות "מכולת אונליין" שמבטיח משלוח תוך רבע שעה

יאנגו DELI: שירות "מכולת אונליין" שמבטיח משלוח תוך רבע שעה

יאנגו DELI נשמע כמו שירות החלומות: משלוח מהיר במיוחד של מוצרי מכולת אונליין, כמו מזון, משקאות או חיתולים… אלא שאזור החלוקה מוגבל

יאנגו DELI
תהיו חברים, שתפו את הכתבה
היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אם אתם תקועים בלי חלב, בלי חיתולים, בלי קינוח לאורחים, או אפילו בלי נייר טואלט, תוכלו כעת להזמין את יאנגו DELI: שירות משלוחים של מוצרי מזון וניקיון תוך רבע שעה. הרעיון של "מכולת אונליין" נשמע מעולה, רק שבשלב זה השירות זמין רק בחלק מהאזורים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. בשלב הראשון, אין דמי משלוח ואין הגבלת כמות (אפשר להזמין פריט בודד) – אבל מן הסתם תהיה עלות משלוח ותהיה דרישה למינימום פריטים לאחר תקופת ההשקה.

יאנגו DELI – כך זה יעבוד

השירות עובד באמצעות אפליקציה מבוססת מיקום. לדברי צח ברזאני, סמנכ"ל השיווק של יאנגו DELI, המטרה היא לתת מענה להשלמת קניות, ולא לקנייה הגדולה שבדרך כלל מתבצעת אחת לשבוע ברשתות המזון. בניגוד לאתר אונליין של רשת מזון גדולה, מספר המוצרים מצומצם יותר ובדרך כלל כולל את המותג הנמכר ביותר בכל קטגוריה – כך שאם אתם מחפשים דווקא שמפו ספציפי שאתם רגילים אליו, אולי לא תמצאו אותו שם.

מבחינת המגוון, מדובר בכל סוגי המצרכים – פירות, ירקות, חטיפים, מוצרים לילדים, ותינוקות, משקאות, גבינות, בשרים, תבלינים, טבק, אלכוהול, ציוד לחיות מחמד, מוצרי ניקיון ועוד.

ביאנגו לא עובדים עם חנויות קיימות, אלא עם מה שהם מגידים "חנויות חשוכות", כלומר חנויות קטנות שהן למעשה מחסנים להחזקת המלאי. חנויות אלה מאוישות במלקטים וממוקמות בכמה אזורים הסמוכים לאזורי החלוקה. נכון לעכשיו יש שתי חנויות כאלה בתל אביב, בקרוב ייפתחו שתיים נוספות והשאיפה היא להגיע ל-50 חנויות.

כאשר הלקוח מזמין מלקט אוסף את המוצרים מה"חנות" הקרובה ביותר והמשלוח אמור להגיע ללקוח תוך רבע שעה.

יאנגו DELI - חנות ליקוט סחורה
חנות ליקוט סחורה של יאנגו DELI

כאמור, באופן עקרוני מדובר במספר פריטים מצומצם שיכולים להיכנס לצידנית גדולה (בדומה לצידניות של שליחי וולט). הרעיון הוא שהזמנה תכלול לכל היותר 10 פריטים. אם לקוח מזמין פרטים רבים, יהיה צורך לחלק את השליחות לכמה הזמנות.

"האפליקציה מתעדכנת 20 פעם בדקה, וכך בכל רגע נתון ברור מה מצב המלאי. המלאי כולל כ-2,000 פריטים", אומר בראזני. "השירות הזה חוסך לצרכנים את הצורך לצאת מהבית ולקפוץ לסופר, וזה חשוב בעיקר בתקופת הקורונה".

מחירים ביאנגו DELI

ביאנגו מתחרים בעיקר בכמה שחקנים מרכזיים בתל אביב, כמו טיב טעם, SHOOKIT, שופרסל אקספרס, AM:PM וסופר יודה, אך ברשתות הללו מבטיחים משלוח תוך זמן ארוך יותר (מינימום שעתיים ומקסימום 6 שעות).

"לגבי המחירים, נהיה הרבה יותר זולים מ-AM:PM ושקולים לשופרסל אקספרס", אומר ברזאני. המשמעות היא שמדובר ברף מחירים גבוה, בדומה לחנויות נוחות ולחנויות שכונתיות.

פואנטה

עם זאת, מי שיזמין ממש בזמן הקרוב, ייהנה ממחירים קצת יותר נמוכים: "בשלב ההשקה ניתן 15% הנחה, כדי לייצר בקרב הלקוחות מוטיבציה להתנסות בשירות", אומר ברזאני.

ישראל על המפה?

ישראל היא המדינה השנייה בעולם, אחרי רוסיה, שבה מושק יאנגו DELI.  השירות, אשר הושק לפני כשנה וחצי בערים נבחרות ברוסיה תחת המותג "Lavka" ('חנות קטנה' ברוסית), מספק היום למעלה ממיליון הזמנות בחודש וסיים את הרבעון האחרון עם מחזור של למעלה מ-30 מיליון דולר.

בישראל, כאמור, אזור ההשקה מוגבל מאוד, אך ביאנגו אומרים שמדובר בפוטנציאל של 4 מיליון לקוחות.

משירות יאנגו DELI עד הרכב האוטונומי – הצצה לחברת יאנדקס הרוסית

יאנדקס הוא תאגיד רוסי עצום שהחל לפעול בישראל כבר לפני כשנתיים ומציע כמה שירותים – החל מאפליקציית המוניות יאנגו (YANGO) ועד שירות המוזיקה יאנדקס מיוזיק.

אפליקציית יאנגו, המתחרה בגט (גט טקסי), השיקה לפני כשנה שירות מעניין של מחיר ידוע מראש לנסיעה במונית, ועוררה סערה בענף המוניות. במקביל, יאנדקס מקיימת בישראל פיילוט שהולך ומתרחב בענף הרכב האוטונומי, וכאן באתר פואנטה פרסמנו לפני מספר חודשים כתבה על חוויית הנסיעה ברכב האוטונומי של יאנדקס. הפיילוט מתקיים בתל אביב וזוכה להצלחה, והמטרה היא כמובן שבסופו של דבר המוניות של יאנגו יהיו מוניות אוטונומיות.

השקת שירות יאנגו DELI מהווה התרחבות לעוד זרוע, הפעם יותר קמעונאית, כאשר בסופו של דבר יאנדקס מייצרת לעצמה מאגרי מידע עצומים שמאפשרים לה להכיר את הצרכנים הישראלים מכל הזוויות, החל מהרגלי צריכת מזון ועד הרגלי נסיעה ומקום מגורים.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות