אייפון 12 - מחיר מול תמורה. מה אומרות הביקורות והאם הוא שווה את הכסף?

אייפון 12 – מחיר מול תמורה. מה אומרות הביקורות והאם הוא שווה את הכסף?

האם מחיר אייפון 12 שווה את התמורה? כרגיל, מדובר בסמארטפון מצוין של אפל, אבל יש לו גם חסרונות שחשוב להכיר. פואנטה עם הפרטים

אייפון 12 מחיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הדגמים הראשונים בסדרת אייפון 12 של אפל יצאו לשוק השבוע בארה"ב, וסוף סוף אפשר לקבל תמונת מצב על שאלת מיליון הדולר: אייפון 12 – מחיר לעומת תמורה. בישראל המכשיר יימכר ממש בקרוב, ואם אתם מאלה שמחכים לו בכיליון עיניים, כדאי להציץ בחוות הדעת על iPhone 12. לפני שנרד לפרטים, נזכיר כמה עובדות חשובות על סדרת אייפון 12 בכלל: ראשית, אפל משווקת המכשיר נטו, כלומר, ללא אוזניות וללא מטען. שנית, מדובר במכשיר דור 5. שלישית, הסדרה כוללת גם דגם של אייפון מיני – אשר עדיין לא יצא ויהיה זול יותר מהדגמים שכבר הושקו.

כל האייפונים בסדרת 12 מגיעים עם מסך OLED ועיצוב חדש, זכוכית משופרת (שאמורה להיות חסינה יותר) ומעבד A14 Bionic עוצמתי.

אז מה אומרות הביקורות על אייפון 12? חוות הדעת משלבת מחמאות ולא מעט כעס. אפל, כאמור, החליטה לא לספק מטען בערכה – ונימקה את זה בנימוקים סביבתיים. מצד אחד, אכן נכון שמיליוני מטענים חדשים מהווים זיהום סביבתי עצום. מצד שני, אפל לא הוזילה את המחיר בהשוואה למחיר הפתיחה של אייפון 11, כפי שהיה ראוי שתעשה אם השיקול שלה היה סביבתי בלבד.




יותר מזה, אפל לא רק שלא מספקת מטען ואוזניות בערכות של אייפון 12, היא אף הסירה את המטען מהערכות של אייפון 11, אייפון XR ואייפון SE אשר נמכרים כעת.

כדי להוסיף חטא על פשע, כבל הטעינה שמסופק בערכה אינו תואם את המטענים הישנים. מטען חדש עולה עוד כ-20 דולר.

הדגם הבסיסי ביותר של iPhone 12 מגיע רק עם 64 ג'יגה. בעידן של היום זהו נפח זיכרון מגוחך, ויש כיום יצרניות רבות שכלל לא משווקות מכשיר עם זיכרון כה דל. בעבור נפח אחסון כל כך קטן ובלי מטען או אוזניות, מחיר הפתיחה בארה"ב עומד על כ-830 דולר – וזה הרבה. מי שירצה נפח זיכרון של 128 ג'יגה, ישלם עוד 50 דולר (כ-880 דולר). רוב הצרכנים צריכים לקנות מטען (וכמובן נרתיק).

אייפון 12 – חוות דעת

נתחיל במחמאות. אייפון 12, בניגוד לרוב הדגמים הקודמים של אייפון בשנים האחרונות, כן מביא איתו חדשנות. לראשונה, יש כאן סמארטפון של אפל תומך דור 5, ולכן כל מי ששקל לקנות אייפון 11 או אייפון אחר, צריך לשקול זאת פעמיים. יש לו גם עיצוב שונה ומעבד חזק במיוחד.

iPhone 12 מגיע עם מסך 6.1 אינץ’ ומערך צילום כפול. בשורה התחתונה, אייפון 12 הוא פשוט מכשיר טוב, כמו שאפל יודעת לעשות. אתר CNET הגדיר אותו כאחד הסמארטפונים הטובים שהוא סקר, וגם אתר Tom's Guide הרעיף עליו מחמאות – לצד הסתייגויות מהחסרונות שנפרט בהמשך.

המצלמות של iPhone 12 מצוינות, המסך שלו מרהיב והוא מספק חוויית פרימיום טובה. מי שיקנה אותו יהיה מרוצה, אך בקרב הסוקרים יש גם תמימות דעים שלא מדובר במכשיר מושלם. המשתמשים יצטרכו להתפשר על כמה תכונות שאפשר היה לצפות מאפל לשפר, ואשר קיימות כבר במכשירי אנדרואיד זולים בהרבה (למשל, קצב רענון המסך).

אייפון 12 – דור 5

בבדיקות בארה"ב מדווחים על כיסוי מצוין של דור 5.

כאן בארץ המכשיר, כאמור, עדיין לא נמכר, אבל דור 5 הולך ונפרס ביותר ויותר אזורים. השבוע התבשרנו על דור 5 בסלקום, ולפני כן על דור 5 בפלאפון, פרטנר והוט. לכן, יש חשיבות גדולה לעובדה שהדגמים החדשים של אפל הם 5G – בניגוד לדגמים יוקרתיים של סמסונג, כמו נוט 20 אולטרה או גלקסי S20 אולטרה.

חשוב לדעת שלא חייבים לקנות אייפון 12 כדי לגלוש בארץ בדור 5. יש מכשירים אחרים (לא רבים) שמאפשרים גלישה ב-5G, והם זולים יותר (כמו POCO F2 PRO של שיאומי, נוקיה 8.3 שהושק ממש עכשיו וגלקסי S20 FE שיושק בקרוב ויוכל לגלוש ב-5G בהמשך).

אייפון 12 – מסך

המכשיר מגיע עם מסך OLED בגודל 6.1 אינץ' (בדומה לדגם היוקרתי יותר, 12 פרו). מדובר במסך XDR סופר רטינה עם רזולוציה של 1170 פיקסל. המסך הרבה יותר איכותי ממסך ה-LCD בדגם המקביל הקודם.

עם זאת, אפל ממשיכה להתעקש לא לשדרג את קצב רענון המסך (העומד על 60 הרץ, לעומת 120 הרץ בגלקסי נוט 20). ההתעקשות הזאת מעמידה אותה בעמדת נחיתות לא רק מול מכשירי דגל יקרים כמו של סמסונג, אלא אפילו מול סמארטפונים זולים של שיאומי.

אייפון 12 – מצלמות

אפל ציידה את המכשיר הזה בשתי מצלמות אחוריות של 12 מגה פיקסל (לעומת 3 מצלמות באייפון 12 פרו ובאייפון 12 מקס). המצלמה הקדמית היא של 12 מגה פיקסל.

תוצאות הצילום באור יום מצוינות והצבעים מדויקים ודומים יותר למציאות, בהשוואה למצלמה של גלקסי נוט 20 – שם הצבעים הרבה יותר רוויים, כמו שנהוג אצל סמסונג. אין ספק שאפל שוב מצליחה לשדרג את איכות הצילום. את האיכות אפל משיגה באמצעות שיפורים גם בחומרה, גם בתוכנה וגם ביכולת העיבוד והתיקון של התמונות – הרבה בזכות המעבד החזק והמשופר A14 Bionic.

סוללה מאכזבת

אחת החסרונות של אייפון הוא כמעט תמיד הסוללה. זה בולט במיוחד בהשוואה למכשירים הרבה יותר זולים, כמו מכשירים של שיאומי שעולים רבע מחיר – ויכולים להחזיק כמעט יומיים של עבודה.

אפל אף פעם לא מוסרת מידע על הספק הסוללה של האייפונים שלה, וגם בדגם הזה היא לא נידבה את המידע הזה. בבדיקה שפורסמה באתר Tom's Guide, הסוללה של אייפון 12 ממש לא כיכבה… בעת שימוש במכשיר עם דור 5, המכשיר החזיק קצת יותר מ-8 שעות. כאשר נוטרלה גלישה בדור חמישי, המכשיר עבד שעתיים יותר (קצת יותר מ-10 שעות).

אחד החידושים במכשיר הזה הוא MagSafe – מערכת הטעינה האלחוטית המגנטית של אפל. בתוך המכשיר יש מגנטים שנצמדים למטען הזה וממקמים אותו בדיוק במקום. כמובן, גם המטען הזה לא מגיע בערכה, והוא עולה עוד כ-40 דולר. בנוסף, הוא לא מאפשר את הטעינה במהירות המקסימלית שמטען חוטי מספק, אלא טעינה במהירות של 15W.

מחיר אייפון 12

כאמור, המכשיר עדיין לא נמכר ישראל, אך אפשר כבר לקבל הצצה למחירים הצפויים.

ברשת מחסני חשמל, יימכר אייפון 12 במחיר של כ-3,500 שקל בגרסת 64 ג'יגה.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות