לראשונה: אושרה תרופה לקורונה על-ידי ה-FDA (רמדסיביר)

לראשונה: אושרה תרופה לקורונה על-ידי ה-FDA (רמדסיביר)

רמדסיביר היא תרופה לקורונה שקיבלה אישור רשמי מה-FDA בארה"ב. את החולה כי מפורסם שטופל באמצעותה אתם כבר מכירים. חדשות קורונה בפואנטה

תרופה לקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה





חיסון לקורונה עדיין אין, אבל לראשונה אושרה תרופה לקורונה. מדובר בתרופה רמדסיביר (remdesivir), ששמה המקצועי הוא Veklury. התרופה אושרה בשלב זה על-ידי ה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקני), ובדרך כלל אישור שניתן ע"י ה-FDA מוביל גם לאישור בישראל. התרופה מאושרת לשימוש בחולים מבוגרים וילדים מגיל 12 ומעלה, השוקלים לפחות 40 קילוגרם – רק במצבי קורונה המחייבים אשפוז. אפשר לקבל רמדסיביר רק בבית חולים או בסביבה רפואית המסוגלת לספק טיפול לחולה.

הסיבה העיקרית היא שרמדסיביר היא תרופה שניתנת דרך הווריד. כעת חברת התרופות גיליאד – יצרנית רמדסיביר, מבצעת ניסויים בגרסת אינהלציה של התרופה, שאותם יהיה קל יותר לחולים ליטול באופן עצמאי.

> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת עדכוני קורונה >

תרופה לקורונה – כך ה-FDA אישר את רמדסיביר

כדי לקבל אישור כתרופה, היה על רמדסיביר לעמוד בכמה מבחנים. אישורה לטיפול ב-COVID 19 התקבל לאחר ניתוח של שלושה ניסויים קליניים שבהם השתתפו חולי קורונה במצב קל עד קשה.

באחד מהניסויים, אשר בוצע ע"י המכון הלאומי האמריקני לאלרגיות ולמחלות זיהומיות, ביקשו לבדוק כמה זמן לוקח להחלים מקורונה במהלך 29 ימי טיפול. לשם כך נבחרו 1,062 חולי קורונה במצב קל, בינוני וחמור. כמחצית קיבלו רמדסיביר וכמחצית קיבלו תרופת דמה. שתי הקבוצות קיבלו גם טיפול רגיל. "התאוששות" הוגדרה לצורך המחקר כמצב של שחרור מבית החולים או אשפוז ללא צורך בהנשמה או בטיפול רפואי. החולים שקיבלו רמדסיביר, התאוששו בממוצע תוך 10 ימים. החולים האחרים התאוששו תוך 15 ימים – וההתאוששות שלהם הייתה פחות טובה מזו של המטופלים ברמדסיביר.

> קבלו את כל העדכונים החמים בטלגרם של פואנטה >

חולה הקורונה המפורסם ביותר שטופל ברמדסיביר הוא כמובן נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. כמו חולים אחרים שקיבלו אותה, טראמפ התאושש במהירות ואף שוחרר תוך כמה ימים מבית החולים.

תופעות לוואי

ב-FDA מציינים כי לתרופה עלולות להיות תופעות לוואי כמו רמות מוגברות של אנזימי כבד, שעשויות להיות סימן לפגיעה בכבד; ותגובות אלרגיות, אשר עשויות לכלול שינויים בלחץ הדם ובדופק, רמת חמצן נמוכה בדם, חום, קוצר נשימה, צפצופים, נפיחות (למשל, שפתיים, סביב העיניים, מתחת לעור), פריחה, בחילה, הזעה או רעד.

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לעשות לנו לייק כאן למטה, זה חשוב לנו!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות