קנס לחברת צלול ברי מים בגין הטעיית צרכנים. האם היא תשלם 660,000 ש"ח?

קנס לחברת צלול ברי מים בגין הטעיית צרכנים. האם היא תשלם 660,000 ש"ח?

רק אחרי שצרכנים רבים התלוננו על חברת צלול, הרשות להגנת הצרכן מאיימת בקנס. פואנטה עם השיטות שהתגלו בחקירת חברת ברי המים המפורסמת

חברת צלול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏הכלבים נובחים והשיירה עוברת. עוד חברה מקבלת כעת התרעה לפני קנס מהרשות להגנת הצרכן. הפעם מדובר בחברת צלול טיהור וסינון מים. הרשות מודיעה כעת לחברה שבכוונתה להטיל קנס בסך 666,000 ₪ – וזאת משום שהחברה שיקרה לצרכנים לגבי ביטול עסקה, גבתה מהם כסף בניגוד לחוק ועוד. למרות זאת, האתר של החברה עדיין פעיל. ואגב, מדובר כרגע רק ב"כוונה להטיל קנס" – והחברה יכולה לערער במשך 45 יום. מן הסתם, כך היא גם תעשה. לאחר מכן יהיה שימוע וכל הסיפור יימשך ויימשך כמה שנים.

ברשות להגנת הצרכן אפילו לא מיצו את כל גובה הקנס שאפשר להטיל על "צלול". לטענת הרשות, חברת צלול הייתה אמורה לקבל קנס של 832,500 ₪, אך הוא הופחת ב-20% ל-666,000 ₪ משום שלחברת צלול אין הפרות קודמות.

תלונות על חברת צלול – כל הפרטים

חברת צלול מייבאת ברי מים ומשווקת אותם בשיווק ישיר לצרכנים פרטיים ובסיטונאות ללקוחות עסקיים. לרוב, מבצעת החברה גם את התקנת המוצר בבתי הצרכנים. לעוסק טלפון להזמנות ואתר במרשתת שכתובתו cleartech.co.il.

חקירת הרשות להגנת הצרכן החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים. מהחקירה עולות הפרות של חוק הגנת הצרכן:

חברת צלול גובה דמי ביטול שלא כחוק

חברת צלול כתבה במפורש כי ייגבו דמי ביטול גם במקרה שהצרכן החזיר את המוצר עקב פגם או אי התאמה בין המוצר לבין הפרטים שנמסרו לצרכן או אי אספקת המוצר במועד שנקבע.

זאת, למרות שבגין מקרים אלו החברה אינה רשאית לגבות דמי ביטול למעט דמי התקנה עד לגובה של 100 ₪.

החברה מסרבת לבטל עסקה על מוצר פגום

באתר החברה צוינו מקרים בהם לא תבוטל העסקה – מוצר שבור, סדוק, שרוט או שנעשה בו שימוש גם אם הצרכן עומד במועדים שקבע החוק לביטול. הדבר מנוגד לחוק שכן לצרכן עומדת הזכות לבטל במועדים הקבועים ללא כל תנאי או סייג, כלומר התניות החברה עומדות בניגוד להוראות החוק ומהוות הפרה.

החברה לא מוסרת פרטי קשר

למרות שבשיווק מרחוק החברה חייבת לספק לצרכנים פרטים מזהים כמו שם החברה, מספר הזהות / ח.פ, כתובת הנכס, מחיר הנכס, תכונות הנכס – חברת צלול הסתחרה פרטים אלה. החברה לא ציינה באתר החברה מספר הזהות וכתובתה, כמו גם את זכות הביטול הקיימת לאנשים עם מוגבלויות, אזרח ותיק או עולה חדש.

גביית תשלום על ביטול עסקה

נרשם כי ביטול עסקה בטווח 14 ימי עסקים יחוייב בדמי ביטול בסך 35% מערך העסקה. הדבר נוגד את החוק שכן בביטול עסקה עקב פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד לא ניתן לחייב את הצרכן בדמי ביטול למעט דמי התקנה עד לגובה 100 ₪ בלבד. ובביטול עסקה מכל סיבה שהיא במועדים המצוינים בחוק – ניתן לחייב את הצרכן בדמי ביטול בסכום של 100 ₪ או 5% לפי הנמוך מבינהם ובדמי התקנה של עד 100 ₪.

החברה מאלצת את הצרכנים להחזיר בעצמם את המוצרים

נרשם במסמך הגילוי כי החזרת המוצר תבוצע על ידי הצרכן למשרדי החברה. הדבר סותר את החוק, שכן בעת ביטול עסקה בשל פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד, על העוסק לאסוף את המוצר מהמקום בו נמסר (בית הצרכן).

חברת צלול גובה תשלום מופקע על ניתוק מוצר

החברה גובה על ניתוק מוצר במקרה ביטול סכום של של 290 ש"ח. הדבר סותר את החוק, שכן בעת ביטול עסקה בשל פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד החברה אינה רשאית לגבות דמי ביטול, למעט דמי התקנה עד לגובה של 100 ₪.

בביטול עסקה במועדים המציינים בחוק, מותר לחייב את הצרכן בדמי ביטול בסכום של 100 ₪ או 5% לפי הנמוך מבינהם ובדמי התקנה של עד 100 ₪.

החברה לא מפרטת איך מבטלים עסקה

בשיווק מרחוק מוטלת חובה על החברה לספק לצרכן מסמך גילוי הכולל פרטים שונים. החברה לא ציינה במסמך שסיפקה לצרכנים את האופן שבו יכול הצרכן לממש את זכותם לבטל את העסקה, שם היצרן וארץ ייצור הנכס. חלק מהמסמכים כללו תעודת אחריות וחלקם לא.

אי מסירת תעודת אחריות מלאה

החברה לא ציינה בתעודות האחריות שסיפקה לצרכנים את הפרטים הבאים: שנת ייצור, פרטים מלאים של היצרן, הכתובות ומספרי הטלפון של תחנות השירות.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות