משחקים לילדים – איפה לקנות ואיך לבחור? טיפים להורים מתלבטים

משחקים לילדים – איפה לקנות ואיך לבחור? טיפים להורים

טאקי או פליימוביל? אם אתם מחפשים משחקים לילדים, כדאי שתקראו את הכתבה הזאת: גם טיפים וגם השוואת מחירים של פואנטה

משחקים לילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




פליימוביל או טאקי? מונופול או חתחתול? איפה הכי זול לקנות משחקים לילדים – בחנויות משחקים או אולי דווקא בחנויות ספרים או באינטרנט? וכמה עולים לכם משחקים בחינם? רגע לפני שנציג השוואת מחירים מעניינת של כמה משחקים פופולריים, הנה עוד קצת מידע שכדאי לקרוא.

משחקים לילדים – איך בוחרים?

משחקים לילדים הם לא רק דרך להעביר את הזמן, במיוחד בסגר, אלא דרך לפתח את הילדים ולאפשר להם ללמוד תוך כדי חוויה. משחק הוא דרך לחדד את הזיכרון, להתמודד עם כישלון, לפתח יכולת התמדה, להיות יצירתי, לקחת סיכונים מחושבים, להציב יעדים ועוד ועוד.

 

המבחר עצום ולעתים מבלבל. יש משחקי ילדים קלאסיים, ויש משחקים לילדים בפלאפון או במחשב. יש משחקי קופסה, יש משחקי קלפים, יש משחקים ספורטיביים ויש כמובן משחקים אונליין. מה הילדים שלכם אוהבים? האמת היא שאין שום סיבה להגביל אותם. משחקים שונים מפתחים מיומנויות שונות.

מה שכן חשוב לדעת לגבי משחקים לילדים בפלאפון, הוא שאין באמת דבר כזה משחקים חינם. בדרך כלל, כשאתם מקבלים משחקים להורדה חינם או נכנסים לאתר של משחקים חינם לילדים – יש לזה מחיר. המחיר יכול להיות חשיפה לפרסומות או פיתוי של הילדים לרכוש מוצרים בתשלום. כדאי לזכור – שום דבר לא ניתן לכם חינם. וכמו שהגדירו את זה היטב בסרט "מסכי עשן – המלכודת הדיגיטלית", כאשר אין מוצר, המוצר הוא אתם (או הילדים שלכם).

מעבר לזה, הרבה מאוד כבר נכתב על ההשפעה של משחקים אלקטרוניים על הילדים. בכתבה זו לא ניכנס לדיון מעמיק בנושא. רוב ההורים כבר יודעים היטב שרצוי להגביל זמן מסך אצל ילדים, אבל קשה להם למנוע מצב שהילדים משחקים בטלפון או במחשב. בנוסף, לא כל המשחקים במחשב מזיקים. יש משחקים לילדים בני 9, משחקים לילדים בני 10, משחקים לילדים בני 3 ואפילו משחקים לילדים בגן שהם חינוכיים ומעשירים. התפקיד שלכם הוא להיות עם אצבע על הדופק ולבדוק במה הילדים שלכם משחקים.

השוואת מחירים

השוואת מחירים של כמה משחקים פופולריים מאוד מראה שבהחלט שווה לעשות תחקיר לפני הקנייה. בחנויות ספרים לעתים קרובות נותנים לנו תחושה שיש מבצעי כסאח על משחקים, אבל מסתבר שהמבצעים האלה לא ממש אמיתיים, כי המחיר המקורי של המשחקים בחנויות הספרים הוא הרבה יותר גבוה מבחנויות אחרות. בבדיקה שלנו, אתרי אינטרנט הציעו מחירים טובים בלי "לעשות טובות" ובלי לדרוש מהלקוחות לקנות שני משחקים או להיות חברי מועדון. כדאי לשים לב גם לחנויות שלא מוגדרות כלל כמו

משחקים לילדים – כמה עולה חתחתול סובב עולם?

משחקי ילדים - חתחתול

צומת ספרים סטימצקי אתר טויס אר אס אתר אמיגו אתר מרכז הצעצועים
מחיר קטלוגי: 140

מחיר באתר: 126

הנחה באתר: 112

מחיר קטלוגי: 120

מחיר באתר: 108

מחיר מועדון: 96

100 99 99

 

משחקי ילדים – כמה עולה חלומות?

חלומות - משחק קלפים

צומת ספרים סטימצקי אתר טויס אר אס אתר אמיגו אתר מרכז הצעצועים
מחיר קטלוגי: 69

מחיר באתר: 62

הנחה באתר: 48

מחיר קטלוגי: 60

מחיר באתר: 54

מחיר מועדון: 48

50 45 47

 

משחקים לילדים קטנים וגדולים – כמה עולה טאקי?

משחק לכל גיל - טאקי

צומת ספרים סטימצקי אתר מרכז הצעצועים אתר טויס אר אס אתר אמיגו אתר קליק טויס
מחיר קטלוגי: 60

מחיר באתר: 54

מחיר קטלוגי: 55

מחיר באתר: 49

מחיר מועדון: 44

54 45 40 40

 

כמה עולה קטאן משחקי הכס?

צומת ספרים סטימצקי אתר אמיגו KSP
מחיר קטלוגי: 360

מחיר באתר: 324

הנחה באתר: 288

מחיר קטלוגי: 400

מחיר באתר: 360

מחיר מועדון: 320

329 239
לחצו להזמנה

 

משחקים לילדים קטנים – כמה עולה קטאן ג'וניור?

משחקים לילדים - קטאן ג'וניור

צומת ספרים סטימצקי אתר אמיגו אתר קליק טויס KSP
מחיר קטלוגי: 190

מחיר באתר: 171

הנחה באתר: 152

מחיר קטלוגי: 190

מחיר באתר: 171

מחיר מועדון: 152

139 130
(בהנחה מ-260)
112

לחצו להזמנה

 

כמה עולה פליימוביל אמבולנס דגם 5681?

פליימוביל אמבולנס - משחקים לילדים

אתר טויס אר אס אתר אמיגו אתר קליק טויס KSP
140 149 90
(כרגע לא במלאי)
139
(לחצו להזמנה)

 

טיפים לבחירת משחקים לילדים

משחקים לבנות? משחקים לבנים?

יש לא מעט הורים שמחפשים במיוחד משחקים לבנות, בדגש על בובות, משחקי הלבשה ועוד, או משחקים לבנים, בדגם על מכוניות, כדורים ועוד.

האם יש בכלל דבר כזה משחקים לבנים או משחקים לבנות, או שאנחנו המבוגרים מכתיבים מראש את הבחירות של הילדים? זו כמובן שאלה כבדת משקל, אבל ההמלצה היא לא להגביל את הילדים והילדות, לא לכוון אותם מראש לשחק במה שנדמה לנו שהם או הן יעדיפו, ואפילו לחשוף אותם ואותן לכל המגוון.


ההמלצה היא לא למנוע מבנות משחקים שהם יותר טכניים, כמו משחקי הרכבה, מכוניות וכו'. למה? התשובה נעוצה במה שקורה עם אותן בנות 20 שנה אחר כך, כאשר הן כבר בוגרות. כאשר מחקרים בארצות הברית בדקו מדוע יש פחות נשים שעוסקות במקצועות מתחום ה-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) הסתבר שההסללה הזאת מתחילה כבר בינקותן ובילדותן של הנשים. משחקים של בנים נוטים לפתח מיומניות מרחביות שנדרשות לענפים כמו הנדסה ומדע, למשל בתחום ההנדסה. מחקרים מראים לילדים שמשחקים בצעצועים מסוימים, כמו ערכות הרכבה, יש מיומנויות מרחביות טובות יותר. בזמן שילדות משחקות בבובות, ילדים משחקים בצעצועים אשר מפתחים את המיומנויות האלה.

פרטים נוספים אפשר לקרוא במאמר מצוין שפורסם באתר The Strong – מוזיאון המשחקים בניו יורק.

משחקים מאתגרים

אתם מכירים את הילדים שלכם היטב. התבוננו בהם משחקים והבינו מה מאתגר אותם ומה משעמם אותם. אל תהססו לקנות להם משחק מאתגר, אך כמובן דאגו להישאר בגבולות ההיגיון. המשחק אמור לאתגר אותם אך גם לאפשר להם תחושה של הצלחה.

משחקים אלימים

נטייתם של ילדים היא הרבה פעמים לבחור במשחקים אלימים, כאלה של מלחמות ויריות. האם אתם רוצים בזה? לא בטוח. האם אתם שולטים בזה? לפחות בגילאים צעירים – ודאי שכן. שימו לב במה הילדים משחקים והחליטו מראש אילו משחקים אתם מוכנים שיהיו בבית. כאשר מדובר במשחקי מחשב או בסלולרי – בדקו מה הם מורידים.

בטיחות

שימו לב היטב שמדובר במשחק בטיחותי ושיש לו תו תקן. אל תתפתו לקנות משחק זול מאוד שעלול להישבר לילד בידיים. תמיד פתחו את המשחק יחד עם הילד כדי לוודא שאין חלקים קטנים או מסוכנים.

משחקים חינם

כאמור, משחקים חינם מגיעים עם תג מחיר שאתם בדרך כלל לא רואים. בדקו בשבע עיניים כמה זה באמת עולה לכם. אל תתנו לילד את פרטי כרטיס האשראי שלכם כדי להוריד תוספות בתשלום. במידה שאתם מוכנים לרכוש תוספות כאלה, עשו זאת בעצמכם. בעבר היו הורים שמצאו את עצמם משלמים עבור תוספות למשחק קלאש רויאל אלפי שקלים.

הילדים משועממים? עזרו להם

תמיד, ובמיוחד בתקופת סגר שבו ההורים והילדים נאלצים לבלות שעות ארוכות בבית, רבים מחפשים פתרון בדמות משחקים שיפתרו את בעיית השעמום לילדים. האם יש דבר כזה בכלל? האמת היא שרוב רובם של המשחקים מתאימים לילדים משועממים, אבל לא רק בתור בייביסיטר שמטרתו להעביר את הזמן. כל משחק שאתם בוחרים צריך להיות כזה שהילדים יפיקו ממנו תועלת שמשלבת הנאה, למידה והתפתחות.

במקום לתת לילדים להוריד משחקים בפלאפון בלי שום הכוונה ולתת להם להתמכר לצורות צבעוניות שנופלות מלמעלה למטה או משהו בדומה לזה, השקיעו זמן במשחקים שיוצרים אינטראקציה בין האחים, בין המשפחה, בין חברים. השקיעו זמן במשחקים שיש להם תרומה להתפתחות, עודדו אותם ליצור עם משחקי יצירה ולבנות עם משחקי הרכבה.

תנו להם לעוף עם הדמיון

מי מאיתנו לא זוכר כיצד הוא שיחק "משפחה" עם האחים או עם הילדים בגן? מי מאיתנו לא שיחק משחקי כאילו? המשחקים הללו חשובים להתפתחות הילדים לא פחות ממשחקי קופסה, משחקי הרכבה וכמובן משחקים אלקטרוניים.

לצד משחקי ילדים שאתם קונים בהתאמה לגיל, הקפידו לאפשר להם זמן עם עצמם. תנו להם להפליג על כנפי הדמיון, להפוך לנסיכים, לנצח דרקונים ולשחק עם חברים דמיוניים. הם זקוקים גם לזה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות