סגר מלא לשבועיים - ואולי לעוד שבועיים. היכנסו לרשימת ההנחיות. חדשות קורונה

סגר מלא לשבועיים – ואולי לעוד שבועיים. היכנסו לרשימת ההנחיות. חדשות קורונה

סגר מלא יחל החל מ-25.9 לפחות למשך שבועיים. מהן המשמעויות והאם תוכלו להתפלל, להפגין או לטוס לחו"ל? חדשות קורונה בפואנטה

סגר מלא
קניון עזריאלי בסגר החגים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה





כישלון הממשלה בבלימת מגפת הקורונה יעלה לציבור הישראלי בהטלת סגר מלא. הכוונה היא להטלת סגר כללי שיהיה חמור ומקיף יותר מהסגר שהוטל רק לפני ראש השנה, ומשמעותו סגירה מוחלטת של כל מקומות העבודה במגזר הפרטי, למעט בודדים, החל מ-25.9.20 למשך שבועיים (עד אחרי שמחת תורה). לאחר מכן תישקל הארכה לשבועיים נוספים. זאת, בניגוד להמלצת פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ובניגוד לעמדת חלק מהשרים, ביניהם שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. ההחלטה התקבלה לאחר מספר ימים שבהם נתוני התחלואה מזנקים ובקרוב ל-7000 בדיקות התקבלו תוצאות חיוביות לקורונה.

התקנות המלאות עם רשימת מקומות העבודה החיוניים שיאושרו לפעול במגבלות הסגר יפורסמו לאחר אישור בממשלה בהמשך היום.

סוכה בהנחה

סגר מלא – להלן התקנות הנוספות

  • סגירת כלל מקומות העבודה, למעט מקומות עבודה חיוניים שיפעלו על פי תקנות שיאושרו.
  • סגירת השווקים.
  • חנויות לממכר מזון ופארם ונותני שירות חיוני יורשו להמשיך לפעול.
  • הגבלת מרחק יציאת מהבית עד 1000 מטר, מלבד סיבות שיאושרו.
  • סגירת כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים רשמית.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לטלגרם של פואנטה >

סגר מלא – הנחיות לגבי הפגנות

  • תפילות והפגנות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 אנשים וברדיוס של עד 1000 מטר ממקום המגורים (לגבי הפגנות – ההחלטה כפופה לתיקון חקיקה בכנסת).
  • חל איסור על התקהלות במסגרת הפגנה כאשר המשתתפים בה אינם שומרים על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, למעט אנשים הגרים באותו מקום (החל מיום שישי ה-25.9.2020 בשעה 14:00).

הנחיות קורונה לגבי תפילות בתקופת הסגר

  • ניתן לקיים תפילות בשטח פתוח, לרבות במקום הפתוח לציבור, בהשתתפות של עד 20 אנשים (בהתאם למגבלת ההתקהלות בשטח פתוח).
  • חל איסור על קיום תפילה במבנה או בסוכה עם אדם אחר, למעט אנשים הגרים באותו מקום. קיום תפילה במבנה עם אדם אחר מהווה עבירה מהווה עבירה שתיאכף באמצעות הטלת קנס מינהלי בסך 500 ש"ח  (החל מיום שישי ה-25.9.2020 בשעה 14:00).
  • בתי הכנסת יהיו סגורים בתקופת הסגר, למעט תפילות ביום הכיפורים בהתאם למתווה שאושר ומפורט בתקנות משרד הבריאות.

ספורט וים

מותר לבצע פעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים המתגוררים יחד, גם מעבר למגבלת ה-1,000 מטרים (אך ללא הגעה ברכב ממונע). ההנחיה אינה חלה על ספורטאים ואנשי צוות מליגות הספורט המקצועניות שרשאים לצאת לאימונים ומשחקים גם באמצעות כלי רכב.

חל איסור על שהייה בחוף הים, למעט שהייה של מפעיל החוף או מי מטעמו, ולמעט שהייה בחוף לצורך הגעה לעבודה או פעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים באותו מקום, שלא באמצעות כלי רכב.

נסיעה ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית בתקופת הסגר

נסיעה ברכב פרטי לפי הנחיות הקורונה

מוגבלת לשלושה אנשים בלבד (נהג ושני נוסעים), למעט אנשים הגרים באותו מקום. אם הרכב כולל יותר מספסל אחורי אחד, ניתן להסיע נוסע אחד נוסף בכל ספסל, ובלבד שיישב בספסל נפרד (המגבלה לא חלה במקרה של צורך חיוני בנסיעה של מספר גבוה יותר של אנשים).

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת. כל הפרטים – בכתבה על תחבורה ציבורית בסגר.

קבלו את כל העדכונים בקבוצת "עדכוני קורונה" >

נתב"ג וטיסות לחו"ל

ישראלים רבים רוצים לברוח מישראל למשך תקופת הסגר וחלקם כבר הזמינו כרטיסים. רק לאחרונה פרסמנו כאן כתבות על טיסות ארקיע שמתחדשות, על טיסות אל על ליוון וליעדים נוספים ועל חבילות הנופש של ישראייר לרודוס. חברות התעופה הישראליות אף מחויבות לתת החזר כספי על טיסות שבוטלו בחודשים האחרונים כבר מתאריך 1 באוקטובר – כך שסגירת נתב"ג שוב תהווה עבורן ועבור הצרכנים הישראלים מכה קשה.

למען האמת – לא ברור למה צריך לאסור על ישראלים לצאת מהארץ. מלכתחילה מי שיוצא הוא רק מי שיש לו בדיקת קורונה שלילית. בכל מקרה, ההחלטה התמוהה שהתקבלה היא שכל מי שהזמין טיסה עד 25.9.20 בשעה 14:00 יוכל לטוס. למה לאסור על מי שהזמין טיסה בשעה 15:00? לא ברור.

קנס על הפרת הסגר

נזכיר כי מפרי הסגר – אזרחים ועסקים – חשופים לקנסות שנעים בין 500 ל-1000 ש"ח. היכנסו לכתבה שבה מפורטים הקנסות על הפרת הסגר.

מתי הדואר פתוח?

אם אתם בכל זאת צריכים לעשות סידורים בדואר בתקופת הסגר, כדאי שתדעו ששעות הפעילות צומצמו וכי הדואר יהיה סגור לגמרי בימי שישי. היכנסו לפירוט לגבי שעות הפעילות הדואר שפרסמנו כאן בפואנטה.

מתי הבנקים פתוחים?

אם אתם זקוקים לשירות בבנק, רוב הסיכויים שתתקשו לקבל אותו באופן פרונטלי. לפי הנחיות בנק ישראל, הבנקים רשאים לצמצם את פעילות מערך הסניפים, ובלבד ששיעור הסניפים הפתוחים לקהל לא יפחת מ-80%. כמו-כן, הבנקים רשאים לשנות את שעות פעילות הסניפים, ככל שהנסיבות מחייבות זאת.

בנק ישראל מחייב את הבנקים לתת לאוכלוסיות שלא מסתדרות עם שירותים דיגיטליים שירות בנקאי על-ידי נציג אנושי. מדובר למשל בקשישים או בכאלה שיש להם קשיי שפה. בכל מקרה, השירותים יינתנו בכפוף לתיאום תור מראש ולזמינות השירות בסניף.

בנוסף, הבנקים אמורים להקצות משאבים נאותים למענה במוקד הטלפוני, תוך זמן סביר, ללקוחות המשתייכים לסניפים שאינם סניפי קהל.

בשורה התחתונה, רצוי לבצע את כל הפעולות הבנקאיות באינטרנט ובאפליקציית הבנק. אם אין ברירה אלא להגיע לסניף, יש לברר מראש אם ומתי הוא פתוח, ולקבוע תור.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    תגובות: 0

    נגישות