החזר כספי מאל על ללקוחות שטיסותיהם בוטלו - עדכון

החזר כספי מאל על ללקוחות שטיסותיהם בוטלו – עדכון

מאות אלפי ישראלים צפויים לקבל החזר כספי מאל על. החברה מתחייבת לפנות אליהם באופן יזום ולהציע מזומן או כרטיס טיסה בערך מוגדל

החזר כספי מאל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




סוף סוף זה קורה, או לפחות מתחיל לקרות. מאות אלפי לקוחות יתחילו לקבל החזר כספי מאל על בגין ביטול טיסות בתקופת הקורונה. למעשה, אל על חייבת להתחיל להחזיר את הכסף לצרכנים החל מ-1.10, כאשר לפי החוק שאושר בכנסת, ההחזר צריך להינתן החל מועד זה או 90 יום מהמועד שבו אמורה הייתה הטיסה לצאת – המאוחר מביניהם. בין לקוחות אל על יש רבים מאוד שמחכים להחזר כבר חצי שנה – מאז שהחברה הפסיקה לטוס בחודש מרץ האחרון.

החזר כספי או כרטיס בשווי מוגדל? אתם בוחרים

אל על אמנם מציעה החזר כספי, אך היא מציעה גם הצעה מעניינת אחרת שמאפשרת לה להיפרד מפחות כסף מזומן: כרטיס בערך כולל של 125% מערכו. כך, אם אל על חייבת לצרכן כלשהו 1000 דולר, היא מציעה לו כרטיס בשווי גבוה יותר, בתקווה שהוא יקבל את ההצעה ויחסוך לחברה מזומנים. מדובר בהצעה שקורצת ללא מעט צרכנים, אשר מעוניינים לממש את הכרטיסים שלהם. עם זאת, יש גם רבים אחרים שלאור המצב בארץ ובעולם חוששים לקבל את ההצעה לכרטיס בשווי מוגדל, שכן לא ברור מתי ולאן יוכלו להשתמש בו.

לקוחות רבים זועמים על חברת אל על, בין היתר, חברי מועדון הנוסע המתמיד. כפי שפרסמנו כאן במדור תביעות ייצוגיות באתר פואנטה, הוגשה גם תביעה ייצוגית נגד אל על בגין העיכוב במתן החזר על טיסות שבוטלו.

באגרת ששלח ללקוחות מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הוא כתב כי הפנייה ללקוחות אל על נעשית בהדרגה באופן יזום על ידי החברה, שכן מדובר במספר גדול של לקוחות. לדבריו, אל על מתנצלת על האכזבה שהיא גרמה ללקוחות. בנוסף, הוא מבטיח שיפורים במועדון הנוסע המתמיד.

החזר כספי מאל על – כך הכנסת הפכה את הצרכנים למלווים

כזכור, הכנסת תיקנה פעמיים את החוק כדי לאפשר לאל על, ארקיע וישראייר להתמודד עם המשבר ולגייס את הכסף הדרוש כדי להחזיר את מאות מיליוני השקלים ללקוחות. כאן באתר פואנטה עקבנו מקרוב אחרי הדיונים. נזכיר כי הסאגה התחילה עוד כאשר בצלאל סמוטריץ' היה שר התחבורה, והוא קידם מהלך שיאפשר לחברות התעופה לדחות את ההחזר. לאחר מכן, עם הקמת הכנסת הנוכחית, אושרה הצעת חוק שמתקנת את חוק שירותי תעופה ומסדירה החזר כספי מאל על ומהחברות הישראליות האחרות עד אוגוסט 2020.

אלא שאז באה שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) וקידמה עוד דחייה ועוד תיקון לחוק. כך קרה שהכנסת אישרה את דחיית ההחזר הכספי לאוקטובר, בעוד שמאות אלפי צרכנים פשוט נאלצים להלוות לחברות התעופה כסף בעל כורחם – וכאשר מצבם הכלכלי גרוע מאי פעם.

אל על חוזרת לטוס

כפי שפרסמנו לאחרונה, אל על הייתה מצויה במשבר ניהולי וקיומי לא רק בגלל הקורונה, אלא גם בגלל מאבקי השליטה. המאבק הסתיים בהנפקה שבה נקבע בעל שליטה חדש, אלי רוזנברג, וגם גויס כסף שמרביתו מיועד להחזרת החובות לצרכנים.

לצד סיום המשבר הזה אל על גם הודיעה כי היא חוזרת לטוס. בתחילת אוקטובר ייצאו טיסות אל על לאתונה, ומאמצע אוקטובר יוצעו טיסות אל על לניו יורק וליעדי דגל כמו לונדון ופריז. בהמשך תשוב אל על להציע טיסות למיאמי וטיסות ללוס אנג'לס. ומה לגבי טיסות לאבו דאבי? יש להניח שאל על גם תציע טיסות לשם, במיוחד לאור העובדה שישראייר ביקשה אישור לטוס לאבו דאבי.

זאת, כמובן, במידה שיהיה ביקוש. כאן יש להזכיר כי ארצות הברית היא מדינה אדומה, ומי שחוזר ממנה נדרש לבידוד של 14 יום. ככלל, לפני שאתם מזמינים טיסות באל על או טיסות בכלל, חשוב לוודא שמדינת היעד בכלל מוכנה להכניס ישראלים. עוד מומלץ לבדוק מיהן המדינות הירוקות – משום שממדינות אלה אפשר לחזור ללא בידוד. לשם כך היכנסו לכתבה אלה המדינות הירוקות אחרי העדכון: היכנסו לקבלת הנחיות ליוצאים מהארץ.

נזכיר עוד כי במידה שאתם מזמינים טיסה, תידרשו ודאי להציג בדיקת קורונה באנגלית. לכן, כדאי שתבדקו את הפרטים לגבי בדיקת קורונה בבית חולים, או בדיקת קורונה במעבדה.

בקרוב תהיה גם מעבדת קורונה בנתב"ג, אבל לפני שאתם מסתמכים על בדיקה בשדה התעופה בדרך לחו"ל, כדאי שתקראו את הפרטים בכתבה "בדיקת קורונה בנתב"ג".

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות