עדכוני קורונה: סגר שלישי - מה סגור, מה פתוח ועד מתי?

עדכוני קורונה: סגר שלישי – מה סגור, מה פתוח ועד מתי?

מערכת החינוך תעבוד באופן חלקי, החנויות ייסגרו והמרחק מהבית יוגבל ל-1000 מטר. ישראל נכנסת לסגר שלישי. כל ההנחיות החדשות-ישנות – באתר פואנטה

פתיחת קניונים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני שבועיים הודיעו לנו שאנחנו נכנסים לסגר שלישי, אבל באותה נשימה המשטרה הודיעה שהיא לא תאכוף אותו יותר מדי. התוצאה: מצד אחד יש סגר, מצד שני אין. אז עכשיו הממשלה, בלי להתבלבל, מודיעה לאזרחים: בחצות יתחיל סגר שלישי, אבל "על אמת", והפעם המשטרה תאכוף.

כל זה קורה שלושה חודשים אחרי שנכנסנו לסגר השני, שממנו יש עסקים רבים שלא יצאו בכלל.

זה אומר שמערכת החינוך נסגרת כולה, פחות עובדים יוכלו לצאת לעבודה ונתב"ג נסגר חלקית. ומה עם מערכת החינוך החרדית? ממשלת ישראל לא ממש טרחה להתעמת איתה בפעם הקודמת. למעשה, ממשלת ישראל לא קובעת ולא המשטרה. במדינת ישראל של 2021, מי שקובע הוא הרב קנייבסקי – ועל פיו יישק דבר.

אז מהן הנחיות הסגר השלישי האמיתי?

באופן רשמי, ההנחיות בתוקף מיום חמישי, 7.1.21 בחצות עד 14.1.2020 (שבועיים). משרד הבריאות כבר הודיע ששבועיים ככל הנראה לא יספיקו לאור מצב התחלואה, שמאז הטלת הסגר השלישי הפיקטיבי רק החמיר (כ-8000 נדבקים ביממה).

יציאה מהבית – עד 1000 מטר ורק לצורך חיוני

  • אסור להתרחק מעבר ל-1000 מטר מהבית, למעט במקרים חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).
  • אסור לארח או להתארח.
  • קנס על הפרה: 500 ₪.

צמצום התקהלויות

  • עד 5 אנשים בשטח סגור ועד 10 אנשים בשטח פתוח (תוך החרגה של חתונה, ברית והלוויה, שיישארו לפי הקיים היום – 10 בשטח סגור ו-20 בשטח פתוח).

בתי כנסת

איסור לקיים תפילה במניין בתוך בית הכנסת.

חינוך

  • איסור על פתיחת מוסד חינוך ללומדים ולעובדים בו, למעט חינוך מיוחד והחריגים.
  • תתאפשר פעילות פנימיה במסלול הסגור ל 30 יום לפחות, וללא אפשרות לקליטה חזרה לפנימייה לתלמיד שיצא ממנה.

מסחר

  • סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.
  • סגירה של יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; דרייב אין לצפיה בסרטים; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון.
  • ביטול טייק אוואי ממסעדות – מותר לעשות משלוחים בלבד.
  • לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.

מקומות עבודה

1. לא תותר כניסת עובדים למקום העבודה, למעט מקומות שהוחרגו ובכלל זה מקומות עבודה המספקים שירותים חיוניים, מפעלים למתן שירותים קיומיים, ומקומות עבודה שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית.

2. כל מעסיק רשאי לאפשר שהייה של עובד במקום עבודה אם שהייתו נדרשת לשם תחזוקת המקום או לצורך המשך הפעילות התפקודית של מקום העבודה, ובכלל זה תיקון ליקויים, שמירה, משלוחים, תשלומי שכר ועוד. בנוסף נקבעו הוראות ספציפיות לעניין מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, תעשייה ביטחונית ומפעלים תומכי ביטחון, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מועצות דתיות ומוסדות להשכלה גבוהה.

3. לרשימת מקומות העבודה החיוניים הקיימת בתקנות, נוספו עורכי הדין, במקרים שעליהם לייצג לקוחות בפני בתי משפט או מוסדות אחרים, להכין לייצוג כאמור, או לתת שירות חיוני ללקוח שאינו סובל דיחוי ולא ניתן לבצעו באמצעי דיגיטלי חלופי, וכן עובדים שנדרשים לסייע לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לוועדת בחירות אזורית לכנסת, לצורך קיום הבחירות הקרובות.

4. מעסיקים העומדים בתנאים השונים וימשיכו לפעול, נדרשים להמשיך לעמוד בתנאי התו הסגול.

* רשימת ענפי העבודה המוחרגים תפורסם באתר משרד האוצר.

תחבורה

צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ל- 50% (הבהרה: מדובר בצמצום בתוך האוטובוסים לעד 50 אחוז מהתפוסה).

טיסות לחו"ל בתקופת הסגר

מותר לטוס לחו"ל רק אם הכרטיס נקנה לפני כניסת הסגר לתוקף, ביום חמישי (7 בינואר) בשעה 23:59 בלילה.

בהגעה לשדה התעופה, יש להציג כרטיס טיסה בתוקף, אסמכתא על מועד רכישתו, ובדיקת קורונה שלילית, בהתאם לדרישות מדינת היעד.

נוסעים שרכשו כרטיס טיסה אחרי כניסת הסגר לתוקף, יהיו רשאים לצאת מהארץ, ללא אישור מיוחד, לצורך המטרות שנקבעו בתקנות, בהם השתתפות בהלוויה, חתונה, בר מצווה או ברית של בן משפחה קרוב, העברת קטין בין הורים, הצטיידות בתרופות וציוד חיוני או קבלת טיפול רפואי, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, מעבר דירה, או יציאה למקום עבודה שההגעה אליו מותרת.

במקרים של צורך הומניטרי דחוף או צורך אישי מיוחד, שאינו כלול בתקנות, הוסמך מנכ"ל משרד התחבורה לאשר או לדחות כל בקשה חריגה ליציאה מהארץ. את הבקשה יש להגיש בטופס ייעודי באתר משרד התחבורה, בצירוף נימוקים ומסמכים רלוונטיים, לא יאוחר מ-4 ימי עסקים לפני היציאה מהארץ.

הודעה על אישור או דחייה של הבקשה תשלח לפונה באמצעות הדואר האלקטרוני. את האישור יש להציג בכניסה לנמל התעופה. הנחיות אלה יחולו גם על טיסות פנים ארציות ועל טיסות פרטיות.

במהלך ההגעה לשדה התעופה ובעת השהות בו, יש להקפיד על התקנות וההנחיות, לעטות מסכה בכל עת ולשמור על ריחוק חברתי. נוסעים המבקשים לצאת מישראל נדרשים למלא טופס הצהרת "נוסע יוצא מישראל" באתר משרד הבריאות.

יש לציין כי נוסעים החוזרים מאנגליה ודרום אפריקה ידרשו להיכנס לבידוד במלונית. החוזרים משאר המדינות ידרשו לבצע בדיקות קורונה בשדה התעופה ויכנסו לבידוד ביתי, תוך התחייבות לביצוע בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים. מי שאין ביכולתו להיכנס לבידוד ביתי יופנה לבידוד במלונית.

אילת וים המלח

החל מ-28.12.20 יבוטל מעמד "האיים הירוקים" של אילת וים המלח.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות