תביעה נגד הוט: חיברה מנויים ל-NEXT TV ללא ידיעתם וגבתה תשלום

כך פועל הטריק של הוט: בדקו את החשבונות שלכם

לקוחות הוט גילו שהחברה חיברה אותם לשירות הטלוויזיה נקסט ללא ידיעתם והחלה לגבות תשלום. המועצה לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד הוט

תביעה נגד הוט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות של הוט מובייל או שירות אחר של הוט, כדאי שתבדקו את החשבונות שלכם. ייתכן שמבלי ששמתם לב, אתם מחויבים גם על שירות הטלוויזיה האינטרנטי של הוט – נקסט TV. כפי שנחשף לראשונה בתוכנית צרכנות עם פואנטה, המועצה לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד הוט בגין חיבור כפוי של לקוחותיה לנקסט TV, תוך שימוש בפרטי האשראי שהם מסרו לה לצורך קבלת שירותים אחרים. איך זה עובד? הנה הפרטים:

תביעה נגד הוט: מה טוענים התובעים?

כאמור, המועצה לצרכנות הגישה בקשה לייצוגית נגד הוט לאחר שהצטברו אצלה תלונות נגד החברה, ולדבריה יש תלונות דומות גם אצל גופים אחרים, כמו משרד התקשורת והרשות להגנת הצרכן.

לפי התביעה נגד הוט, מדובר במנויים (בהווה או בעבר) על שירותים אחרים של קבוצת הוט, אשר חויבו עבור השירות שלא הסכימו לו, באמצעות כרטיס האשראי שאת פרטיו הם מסרו בעבר להוט או לחברה אחרת בקבוצת הוט, לצורך חיוב עבור שירות אחר. בחלק מהמקרים, הלקוחות צורפו לשירות Next TV לאחר שקיימו שיחה עם נציג שירות של קבוצת הוט בעניין אחר.

כאשר לקוחות המשיבה דרשו מהוט להציג אסמכתאות להזמנת השירות, הוט לא השיבה להם.

הנה כמה דוגמאות לתלונות של הלקוחות:

מתלונן 1 נגד הוט

"קיבלתי טלפון מטעם שירות חברת HOT ונאמר שמגיעה לי כלקוח החברה הנחה במחיר האינטרנט. אני הסכמתי לזה ובא[ו]תו יום קבלתי SMS על זה שהתחברתי לשירותי NEXT TV".

מתלונן 2 נגד הוט

"…בדקתי בחשבונית שלי וגילית שהוט רשמו אותי ל-Next TV ללא ידיעתי לתקופ[ת] נסיון חינמית שבסופה הם יוכלו לחייב אותי".

מתלונן 3 נגד הוט

"בשלושת החודשים האחרונים קיבלתי חיוב בכרטיס האשראי שלי מטעם חברת next tv. חברת בת של הוט. מעולם לא נרשמתי לשירות של Next TV ומעולם לא השתמשתי בשירותיהם. לפני מספר חודשים הייתי מנוי [ש]ל הוט מובייל, וביטלתי את המנוי לאחר חודש".

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה >

מתלונן 4 נגד הוט

"אני פנסיונר. לפני כשנה ניגש אליי נציג של שירותי הוט בקניון. התעניינתי כיצד אוכל לעבור לשירותי הוט כדי לקבל שירותי טלפון ואינטרנט דרכם … הגיע טכנאי מחברת הוט אך לא הצליח להתחבר לתשתית … קיבלתי אישור משירות הלקוחות על ביטול העסקה … כעבור מספר חודשים קיבלתי דרישה לתשלום על שימוש בשירותי כבלים של Next TV".

מתלונן 5 נגד הוט

"אני לקוח של הוט לשעבר … נתקלתי בחיוב לא מוכר תחת כותרת NEXT TV BY HOT … מעולם לא הייתי לקוח של שירותי תוכן אלו".

רק כאשר המועצה לצרכנות פנתה אל הוט בשם אותם לקוחות, היא מיהרה להשיב את כספם. היו פעמים שהוט צירפה התנצלות, והיו פעמים שהיא צירפה הסתייגות וטענה ש"השבת הכספים נעשית לפנים משורת הדין".

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

הגשת תביעה נגד הוט הייתה מבחינת המועצה לצרכנות המוצא האחרון.

לפני כן המועצה פנתה להוט מספר פעמים ודרשו התייחסות.

  • פניית המועצה לצרכנות להוט ב-26 בספטמבר 2019: הוט שלחה שוב למועצה את תשובותיה לתלונות, ללא אסמכתאות להרשמה לשירות.
  • פניית המועצה לצרכנות להוט ב-12 בדצמבר 2019: הוט לא השיבה.
  • פניית המועצה לצרכנות להוט ב-26 בינואר 2020: הוט לא השיבה.

 

פואנטה

במועצה לצרכנות החליטו להגיש תביעה ייצוגית נגד הוט, מתוך הבנה שמספר התלונות שבידיהם ובידי הגופים האחרים משקף תופעה רחבה. לקוחות רבים, כידוע, כלל אינם נוהגים לבדוק את החשבונות שלהם ולכן אינם מודעים לחיובי סרק. לצדם יש לקוחות רבים שמנהלים מאבקים נגד הוט באופן אישי ואינם מודעים לאפשרות לפנות למועצה לצרכנות או לגופים אחרים. תביעה נגד הוט אמורה לשרת את כל הנפגעים הללו.

היה לכם מעניין? שתפו בוואטס אפ לפחות חבר אחד… ופרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות