יש לכם ישראכרט? כך תבצעו תשלום בסמארטפון באמצעות ANYPAY

יש לכם ישראכרט? כך תבצעו תשלום בסמארטפון באמצעות ANYPAY

נפרדים מכרטיס הפלסטיק? ישראכרט משיקה את שירות ANYPAY: תשלומים ללא מגע בסמארטפון. מי יכול להשתמש בשירות? רמז – לא בעלי אייפון. חדשות הכסף בפואנטה

anypay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בחו"ל זה כבר קורה מזמן, אבל בישראל מדובר בבשורה: ישראכרט מתחילה לאפשר תשלומים ללא מגע באמצעות הסמארטפון באמצעות שירות ששמו ANYPAY. בשלב ראשון, התשלומים יתאפשרו רק למי שיש לו סמארטפון מבוסס אנדרואיד (סמסונג, שיאומי, LG, רילמי, וואווי וכו'). בישראל התשלום יוכל להתבצע רק ב-15,000 עסקים שכבר עברו לתשלומים בתקן EMV, אך בחו"ל מדובר בפריסה רחבה יותר חנויות ובתי עסק.

לעת עתה, השירות זמין עבור לקוחות המחזיקים כרטיסי מאסטרקארד חוץ-בנקאיים ורק לחלק מהלקוחות שיש להם כרטיס  מאסטרקארד בנקאי.

בישראכרט אומרים כי תוך מספר חודשים השירות יתרחב, ומזכירים כי עד נובמבר הרשתות הגדולות מחויבות לעבור לתשלום באמצעות טכנולוגיית EMV. בהמשך גם בעלי אייפון יוכלו לשלם באופן הזה.

תשלום באמצעות ANYPAY – איך עובד תשלום בסמארטפון?

כאמור, התשלומים מתאפשרים באמצעות שירות ששמו ANYPAY, המבוסס על טכנולוגיה חדשה שמטמיעה את כרטיס האשראי בתוך הסמארטפון.

ANYPAY

כד להצטרף לשירות ANYPAY, הלקוחות מבצעים רישום של הכרטיס שלהם בתוך אפליקציית ישראכרט (אין צורך להוריד אפליקציה נוספת).

תשלומים ללא מגע – הגיע הזמן

ישראל אמנם אוהבת להיתפס כאומה חדשנית וטכנולוגית, אבל בתחום של תשלומים ללא מגע אנחנו נמצאים בפיגור רציני. בבנק ישראל מדברים כבר שנים על קידום הנושא, אך בפועל ניתנו ארכות לבתי העסק והמעבר לשיטת תשלום בתקן EMV נמרח כבר שנים.

מגפת הקורונה הציפה כמובן את הצורך לצמצם מגע, מה שהופך את התשלומים ללא מגע למתבקשים ודחופים יותר. לדברי ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, בימים בהם אזרחי ישראל נדרשים לריחוק חברתי, עולה הצורך בביצוע תשלומים ללא מגע: "בשנים האחרונות זה הכיוון אליו צועדת התעשייה כולה, ואני שמח כי ישראכרט תהיה החלוצה של הטכנולוגיה הזאת בישראל".

פואנטה

בישראכרט מציינים כי התשלום באמצעותANYPAY באפליקציית ישראכרט מתבצע תחת סטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע.

בנוסף, כל עסקה מדווחת ללקוחות באמצעות הודעת "פוש", בזמן אמת, כאשר הלקוחות יוכלו לעקוב באמצעות האפליקציה אחרי כל היסטוריית הרכישות שלהם.

לאחרונה: תשלום חכם באמצעות שעוני גרמין

כפי שפרסמנו כאן במדור טכנולוגיה ודיגיטל באתר פואנטה, לאחרונה הושק שירות של תשלום ללא מגע באמצעות שעוני גרמין. שירות גרמין PAY הוא למעשה שירות התשלומים החכם הראשון שהושק בארץ, והתשלום באמצעותו זמין רק ללקוחות ישראכרט בעלי כרטיס מאסטרקארד.

בנוסף, בישראכרט נערכים להשקת אפליקציית נסיעה ייעודית לתחבורה ציבורית תחת השם ANYWAY, שתאפשר למחזיקי כל כרטיסי האשראי לוותר על כרטיס ה"רב קו", ולשלם באמצעות סריקת קוד בנייד, ללא מגע.

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת הטכנולוגיה של פואנטה >

נזכיר כי עד חודש נובמבר השנה יחויבו עסקים בישראל, שמחזור הסליקה הכולל שלהם בשנת 2019 הסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל ומעלה, לתמוך בביצוע תשלומים "חכמים" בתקן EMV.

כבר היום יכולים לקוחות ישראכרט לבצע תשלום בטאץ' וללא מגע בעסקים שכבר התקינו את הטכנולוגיה החדשה – בהן הרשתות זארה, דלתא, אופטיקנה, H&M ועוד עשרות אלפי עסקים ברחבי הארץ.

כאל ו-MAX ישיקו שירות דומה

חברת ישראכרט היא אמנם הראשונה, אך שתי חברות האשראי המתחרות צפויות להשיק שירות דומה:

שירות תשלומים ללא מגע בכאל

בחברת כאל צפויים להשיק בשבועות הקרובים שירות תשלומים שיאפשר בין היתר תשלום באמצעות הנייד ללא מגע. השירות יאפשר למחזיקי כרטיס ויזה ומאסטרכארד לשלם בבתי עסק באמצעות הנייד ללא כרטיס פיזי. בשלב הראשון השירות יפעל למכשירי אנדרואיד ובהמשך עם כניסתה של אפל פיי לישראל גם למחזיקי מכשיר אייפון. כאל צפויה להשיק בתחום זה פיתוחים מתקדמים נוספים שייחשפו בהמשך.

שירות תשלומים ללא מגע בחברת MAX

חברת האשראי MAX תשיק בשבועות הקרובים תשלום בסמארטפון שיתאפשר בחנויות פיזייות ובקניות אונליין. התשלום בנייד יתאפשר באפליקציה הקיימת של max ברישום קל ומהיר, לשימוש ברשתות גדולות ובתי עסק רבים הפועלים על תשתית חכמה של emv. תהליך אימוץ תקן זה נמצא כעת בשיאו, שכן על פי הוראת בנק ישראל – כבר מנובמבר הקרוב מחצית מהמשק הישראלי תחויב לעבוד על פי תשתית חדשה זו.

התשלום בנייד יהיה זמין בשלב הראשון לבעלי מכשירי אנדרואיד, ובכל כרטיסי מקס – ויזה ומאסטרקארד. האפליקציה נותנת ביטחון מלא ופתרון גלובלי הזמין גם בארץ וגם בחו"ל. התשלום יהיה זמין במלואו בשבועות הקרובים.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות