בקרוב: מתחרים לסניפי סופר-פארם בקניונים. האם המחירים של מוצרי הטיפוח יירדו?

בקרוב: מתחרים לסניפי סופר-פארם בקניונים. האם המחירים של מוצרי הטיפוח יירדו?

הממונה על ההגבלים העסקיים אוסרת על המשך הסכמי הבלעדיות שיש לסופר פארם במרכזי קניות. מתי נראה את התחרות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם בקרוב נראה בקניונים עוד חנויות פארם חוץ מסופר-פארם? בצעד דרמטי, הודיעו

היום משרד הכלכלה והרשות להגבלים עסקיים על כך שתוך 6 חודשים סופר-פארם תבטל את הסכמי הבלעדיות שיש לה בקניונים ובמרכזים מסחריים.

התוצאה, כך מקווה שר הכלכלה אלי כהן, תהיה הפחתה במחיריהם של מוצרי הטיפוח – אשר כפי שפרסמתי כאן לפני מספר ימים – גבוהים יותר בישראל בקטגוריות רבות, בעיקר בגלל בעיה של היעדר תחרות: "מהלך זה יקל על כניסת מתחרים ויעודד את התחרות בין רשתות הפארם לבתי המרקחת", אומר כהן.

על פי הצו המוסכם, תבטל סופר-פארם את הסדרי הבלעדיות בלמעלה מ-120 מסניפיה של הרשת, ובמרוצת 4 השנים הקרובות בעוד כ-40 סניפים נוספים.

בנוסף, הסדרי הבלעדיות של סופר-פארם מכאן ואילך יוגבלו לתקופה של עד שלוש שנים מיום פתיחת הסניף, הן לגבי סניפים קיימים והן לגבי סניפים חדשים. לאור זאת, בתוך חצי שנה מיום מתן התוקף לצו המוסכם על ידי בית הדין להגבלים עסקיים, הרוב הגדול של סניפי הרשת לא ייהנה יותר מהסדרי בלעדיות.


חשוב להדגיש שבכתבות השוואות מחירים שפורסמו בפואנטה, למשל בתחום תוספי התזונה, סופר-פארם בדרך כלל מתגלה כיקרה ביותר או השנייה בדירוג, כך שאין ספק שאם יהיו מתחרות בקרבת סניפיה, התחרות תעשה את שלה.

ככלל, כפי שעולה שוב ושוב בהשוואות בין מחירים ברשתות המזון – בכל מקום שבו יש תחרות בין חנויות סמוכות, כך המחירים יורדים.

במשרד הכלכלה אומרים היום כי יבחנו ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה, ויפעלו בדרכים העומדים לרשותם – לרבות הגבלת כוחם של היבואנים הגדולים, הצגת פערי מחירים, קידום הקלות בתקנות יבוא תמרוקים, קידום צרכנות נבונה ובחינת הסדרי בלעדיות בקניונים.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שרשות ההגבלים העסקיים הסדירה את נושא הבלעדיות של סופר-פארם בקניונים בצורה הוגנת. אנו בטוחים ומצפים שעתה רשות ההגבלים תחיל כללים שווים על כל הסדרי בלעדיות בישראל, לרשתות בכל התחומים".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות