המחיר המירבי לצהרון בשנה הבאה - 650 שקל, וממנו תיגזר הנחת "משפחה נטו"

המחיר המירבי לצהרון בשנה הבאה – 650 שקל, וממנו תיגזר הנחת "משפחה נטו"

כמה תשלמו אם אתם גרים בתל אביב וכמה אם אתם גרים בירושלים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ההוצאה של מאות שקלים בחודש עבור כל ילד בצהרון צפויה לפחות בשנה הבאה – ולא רק בגלל תוכנית "משפחה נטו" של משרד האוצר.

מרכז השלטון המקומי, שבראשו עומד חיים ביבס (ראש עיריית מודיעין), יוזם הוזלה של כלל הצהרונים, כך שמחירם יעמוד על 650 שקל בחודש לכל היותר. התשלום יוזל בסכום נוסף שבין 150 ל-350 שקל לילד, בהתאם לאשכולות הסוציו-אקונומיים שנקבעו בתוכנית "משפחה נטו" – פרטים אפשר לקרוא כאן. 

ברשויות מאשכול 1-5 (כמו ירושלים) התכנית תחול על ילדים בגילאי הגן +כיתות א' ב' , ואילו באשכולות 6-10 (כמו תל אביב או מודיעין) התכנית תחול על ילדים בכיתות א'-ב'.

כל רשות מקומית תוכל להרחיב את הצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי, בתנאי שהסכום המקסימלי לא יעלה על 935 שקל (לפני השתתפות המדינה). 

קראו עוד באתר פואנטה

לכל מרכיב בהרחבה כגון: תוספת שעה להארכת היום, חוג העשרה, פעילות בחופשות ועוד, יינתן מחיר גג שיקבע בהערכת העלויות במשק ורשות מקומית לא תוכל לגבות מההורים מעבר לסכום זה. במסגרת המהלך, יזמו מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם יו"ר וועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, ויו"ר הוועדה לשלום הילד ח"כ יפעת שאשא ביטון, הצעת חוק שתגדיר תקינה ברורה באשר לשירותי הבסיס בצהרון ותחייב את כלל מפעילי הצהרונים העירוניים ברחבי הארץ. הצעת חוק זו תעבור לאישור הכנסת כבר במושב הנוכחי.

בדומה לבתי הספר של החופש הגדול, התכנית תהיה מפוקחת על ידי משרד החינוך.

לדברי ביבס, קביעת תקינה ומחיר גג לצהרונים ברשויות תשים סוף לעלויות הגבוהות של הצהרונים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת תאפשר לכל רשות, בשיתוף פעולה עם ועדי ההורים, להתאים את הצהרונים לצרכיה. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות