קניתם נקניק דל שומן של יחיעם? לא בטוח שהוא אכן היה כזה. עכשיו הפיצוי

קניתם נקניק דל שומן של יחיעם? לא בטוח שהוא אכן היה כזה. עכשיו הפיצוי

בעקבות פשרה בייצוגית, יחיעם תפצה את הצרכנים ב-685,000 שקל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסיפור הבא ממחיש את החובה המוטלת על יצרנים לעמוד בהבטחות שהם כותבים על אריזות המוצרים, ואף מדגים את חשיבותן של תביעות ייצוגיות.

מדובר בבקשה לייצוגית שהוגשה ביולי 2015 (ת"צ 16223-07-15) נגד מעדני יחיעם על-ידי מר אורן גוליאן, ובה הוא טוען כי החברה מטעה את הצרכנים כשהיא מבטיחה שכמה ממוצריה הם דלי שומן בעת שהם אינם כאלה.

באת הכוח של הקבוצה היא עורכת הדין אורלי בן עמי.

לטענת התביעה, על אריזות המוצרים "פסטרמה של פעם", "פסטרמה עוף על  גחלים" ו"פסטרמה עוף בגריל" כתוב כי המוצרים מכילים שומן בשיעור נמוך (עד 2%) וכמות קלוריות בהתאם, אך בפועל הם מכילים  קלוריות רבות יותר ושומן באחוזים גבוהים יותר, כך שאסור לכנותם "דל שומן".

את הטענה מבססת התביעה על מספר בדיקות שערך עבורה מכון התקנים הישראלי.

סכום התובענה הייצוגית הועמד על סך של 16.8 מיליון שקל.

יחיעם דחתה את כל טענות המבקש, ובין היתר טענה כי היא מבצעת במשך שנים עשרות בדיקות שיוצאות תקינות.

הצדדים נשלחו לגישור, ובסופו אושר בבית המשפט המחוזי בחיפה הסכם פשרה, הכולל שינוי של מדיניות השימוש בהיגד "דל שומן" על אריזות הנקניקים, וכן הטבה לציבור הלקוחות.

לפי ההסכם, החברה תפצה את הצרכנים בהיקף שווה ערך ל-685,000 שקל, וזאת באמצעות מכירת מגוון מוצרים כשנם מוגדלים ב-20%. על אריזות המוצרים המוגדלים יצויין כי מדובר בתוספת של 20%, אך לא יירשם שמדובר במבצע. המוצרים יימכרו לחנויות תוך חצי שנה.

יחיעם לא תשתמש בהיגד "דל שומן" לגבי מוצרים ששיעור השומן בהם עולה על רף מרבי של 2% שומן, ואחוז השומן המסומן במוצרי הפסטרמה לא יעלה על האחוז הרשום על גבי האריזה בתוספת 20%.

כדי להשתמש בהגדרה "דל שומן", תנקוט יחיעם מספר פעולות, ביניהם בדיקת היקף השומן אחת לחודש במשך שנה וחצי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות