אושר סופית: מעסיק חייב לתת לעובדי האבטחה תנאים פיזיים בסיסיים כמו מים וצל

אושר סופית: מעסיק חייב לתת לעובדי האבטחה תנאים פיזיים בסיסיים כמו מים וצל

מדוע בכלל צריך חוק כדי שאותם עובדים שמגינים עלינו בגופם, פשוטו כמשמעו, ומרוויחים שכר מינימום – יזכו לתנאים כל כך אלמנטריים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החוק שמחייב מעסיקים להיות אנושיים ולהעניק למאבטחים תנאים בסיסיים אושר סופית בכנסת.

לפי החוק, מעסיק של מאבטח חייב להעמיד לרשותו עמדה המספקת הגנה מגשם ומשמש ואמצעי חימום או קירור וכן לאפשר לו גישה לנקודת מים וחשמל ומקום להנחת חפציו האישיים.

בנוסף, מעסיק המחייב לבישת בגד מסוים, יספק למאבטח ביגוד מותאם. חובת העמדת עמדה ואמצעי חימום וקירור מוטלות על מעסיק בפועל ועל המזמין שירות.

מדוע בכלל צריך חוק כדי שאותם עובדים שמגינים עלינו בגופם, פשוטו כמשמעו, ומרוויחים שכר מינימום – יזכו לתנאים כל כך אלמנטריים?

התשובה מסתתרת בדברי ההסבר לחוק: "עובדי הקבלן בתחום האבטחה מועסקים בתנאים לא נאותים ולא ראויים, הם שקופים, חסרי מעמד. רבים מהם עובדים ללא עמדות אבטחה ראויות, חשופים לגשם וקור בחורף ולשמש קופחת וחום בקיץ. בגדיהם לא מותאמים למידותיהם, לתנאי מזג האוויר והשטח בעבודה, הם אינם זוכים לקבל גישה למים וחשמל ואף לאחרונה נחשף שחלקם אינם רשאים לאכול בחדר האוכל ביחד עם שאר העובדים. הצעת חוק זו מטרתה להסדיר תנאים פיזיים ובסיסיים שאינם מעוגנים בחקיקה כיום".

למרבה הצער, גם לאורך הדיונים בחוק – שנשמע לרובנו כל כך אלמנטרי – היו מי שהתנגדו.

כפי שפרסמתי כאן, בין המתנגדים היה נציג משרד האוצר. זאת, משום שלפי הצעת החוק, שהוגשה ע"י ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), אורן חזן (ליכוד) ואחרים, העונש על מפר הוראות החוק צפוי לקנס של 20 אלף שקל, ובית הדין לעבודה רשאי להעלות את גובה העיצומים ל-200 אלף שקל בנסיבות מחמירות.

גם התאחדות התעשיינים התנגדה בטענה ש"אלה סכומים עצומים ולא פרופורציונליים. הם יכולים למוטט עסק".

למרות זאת, ההצעה התקדמה ואושרה סופית. בקריאה שלישית תמכו 45 ללא מתנגדים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות