משרד הבריאות מזהיר: מתכות כבדות התגלו במכונות קפה בבתי קפה

משרד הבריאות מזהיר: מתכות כבדות התגלו במכונות קפה בבתי קפה

המשרד פתח בבדיקה שתימשך חודש ומזהיר צרכנים בכלל ונשים בהריון בפרט

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מתחשק לכם קצת מתכות כבדות במשקה שלכם? ייתכן שכבר שתיתם כאלה ולא ידעתם. מסתבר שמסוכן לשתות קפה בבית קפה, בעבודה או במלון, כי חלק ממכונות הקפה מפיקות מים המכילים רמות עופרת גבוהות – כך לפי הודעת משרד הבריאות מהערב.

המשרד ממליץ לנשים בהריון להימנע משתיית קפה ממכונות מוסדיות עד להודעה חדשה – וזאת, לאחר שבבדיקה מדגמית שבוצעה במכונות קפה מדגמים מסוימים, שבהן נעשה שימוש בעיקר בעסקים, כדוגמת בתי קפה, מקומות עבודה, בתי מלון וכיו"ב, נמצאו רמות עופרת שעולות על המותר.

לפי הודעת המשרד, הדגימות בוצעו בעקבות מידע שהתקבל במשרד הכלכלה ובמשרד הבריאות, אך הבדיקה עדיין בראשיתה והיא תימשך חודש.

במשרד הבריאות לא ציינו באילו דגמים מדובר, כך שכעת הציבור מוצא את עצמו עם אזהרה ערטילאית בזו הלשון: "יצוין כי אין מדובר בסכנה מידית, יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות, ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית ככל שניתן בשתיית קפה ממכונות מוסדיות – עד לקבלת תוצאות בדיקה, ככל שהדבר מתאפשר. בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לנשים בהריון להימנע משתיית קפה ממכונות מוסדיות עד להודעה חדשה".

מכונה אשר במי השתייה המופקים ממנה יימצאו חריגות ברמת העופרת, תיאסר לשימוש עד לתיקונה או החלפתה.

במקביל, הוחלט על ביצוע בדיקות מדגמיות גם לדגמים נוספים של מכונות קפה מוסדיות.

משרד הכלכלה ומשרד הבריאות ימשיכו לעדכן את הציבור בממצאים ולפרסם הנחיות בהתאם לצורך.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות