עופו על זה: פלייבוקס, מנהרת רוח שמאפשרת להתנתק מהקרקע ולעוף, נפתחה בראשון לציון. כמה זה עולה?

עופו על זה: פלייבוקס, מנהרת רוח שמאפשרת להתנתק מהקרקע ולעוף, נפתחה בראשון לציון. כמה זה עולה?

אפשר להזמין תעופה פרטית ואפשר גם בזוג, עם החברים ועם המשפחה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם תמיד חלמתם לעוף – עכשיו זה אפשרי, לפחות ל-2 דקות ותמורת תשלום של מינימום 275 שקל. בפארק האגם בראשון לציון נפתחה מנהרת הרוח, המאפשרת באמצעות טכנולוגיה מיוחדת לעוף. שם האתר הוא FlyBox, והוא מיועד כמעט לכל גיל – מגיל 4 ואילך. 

תא התעופה במנהרת הרוח הוא בקוטר 4.3 מטר ומתנוסס לגובה 14 מטר. הזכוכית המקיפה את תא התעופה מגיעה לגובה 5.5 מטר ואפשר לעוף במנהרה במהירות מרבית של 270 קמ״ש. הפעילות לא מתבצעת לבד, אלא בליווי מדריך מנוסה, המוסמך על ידי ארגון תעופת הגוף הבינלאומי IBA, ובביגוד המותאם לתעופה ומושכר במקום. אפשר להזמין גם תעופה בזוגות או בקבוצות. 

המחיר לא נמוך – חבילה של שתי תעופות הנמשכות 120 שניות עולה 275 שקל לאדם, אך אם מזמינים לזוג המחיר יורד ל-495 שקל.

חבילה של 4 תעופות וסרטון וידיאו עולה 475 שקל לאדם, ואם מזמינים לזוג המחיר הוא 935 שקל (כולל 8 תעופות ושני סרטונים).

חבילה משפחתית לעד 5 משתתפים עולה 1,190 שקל וכוללת 10 תעופות ו-5 סרטונים.

חבילת VIP לאדם אחד, הכוללת 6 תעופות, סרטון ותמונת סטילס, עולה 670 שקל.

מחירון פלייבוקס.PNG 1מחירון פלייבוקס

איך זה עובד? התעופה מתאפשרת בזכות 4 מנועים (1200 כח סוס) אשר יונקים את האויר מתא התעופה ודוחפים אותו בחזרה מלמטה בפעולה סרקולטיבית. פעולה זו והמבנה ההנדסי של מנהרת הרוח, מאיצה את האוויר לפני חזרתו לתא התעופה וכך נוצר חלל של אוויר המאפשר לעוף. הטכנולוגיה פותחה ע"י חברת iFLY העולמית, בעלת הפטנט, אשר כבר בשנת 1998 פתחה לקהל הרחב את מנהרת הרוח הוורטיקלית הראשונה לתעופה אנושית בחלל סגור באורלנדו שבארה״ב. עד לאותה העת השתמשו במנהרות הרוח בעיקר צבאות או צנחנים מנוסים.

flybox1

בשנים האחרונות הוקמו ברחבי העולם מנהרות הרוח המשתמשות בטכנולוגיה הזאת, וכיום יש כבר 80 מנהרות רוח שך iFly בעולם. בישראל הושקעו במיזם כ-46 מיליון שקל, על-ידי צוות שותפים העוסקים בתחום התעופה, הצניחה החופשית ומנהרות הרוח כבר מעל ל-20 שנה.

כדי להבין טוב יותר איך כל הדבר הזה עובד, מומלץ לצפות בסרטון באתר החברה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות