תרופות מצילות חיים בשווי 120,000 שקל מוצעות למסירה חינם

תרופות מצילות חיים בשווי 120,000 שקל מוצעות למסירה חינם

התרופות נמסרות ע"י ארגון "חברים לרפואה"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ארגון "חברים לרפואה", המסייע לחולים ולנכים במצוקה – בין היתר באמצעות מסירת תרופות ללא תשלום – מודיע כי יש בידיו כעת תרופות בשווי 125,000 שקל למסירה. מדובר בתרופות אירסה (Iressa), המוכרת גם כ"גפיטיניב" (Gefitinib), ומשמשת לטיפול בסרטן ריאה מסוג תאים שאינם קטנים; סרטיקן (Certican), המשמת לטיפול בדחיית אברים מושתלים ולסרטן הכליות; וזיקאדיה (Zykadia), המוכרת גם כסריטיניב – Ceritinib ומשמשת לטיפול בחולי סרטן ריאות גרורתי מסוג ALK+.

כאמור, התרופות מיועדות למסירה חינם למי שזקוק להן. כאשר מגלים מה מחירן של תרופות אלה, אי אפשר שלא לעמוד פעורי פה בהערצה לנוכח פעילותו של הארגון. כך למשל, מחירה של אירסה 250 מ"ג באריזת 30 טבליות מגיע ל-12,000 שקל, מחירה של אריזת סרטיקן (Certican), ובה 60 טבליות של 0.7 מ"ג, מגיע לכ-1,800 שקל.

לבקשת התרופות, יש לפנות אל "חברים לרפואה" www.haverim.org.il.
בפנייה ראשונה יש לשלוח בקשה לפקס 03-5792223, וכן מכתב של עו"ס ומרשם רפואי. ליצירת קשר וברורים: מרכז חברים לרפואה: 03-5792220.

 בארגון מספרים כי 46 תרופות יקרות לחולי סרטן בשווי של למעלה מחצי מיליון שקל הועברו חינם השבוע, וקוראים לציבור לשתף את דבר קיומן של התרופות כדי ככל האפשר.

קרש הצלה בתוך הקושי

חולים במחלות קשות ובני משפחותיהם מתמודדים לעתים קרובות לא רק עם הסבל והחרדה שמלווים את המחלה, אלא גם עם הקושי הכלכלי והביורוקרטי שבהשגת התרופות – חלקן מחוץ לסל הבריאות ועולות אלפי שקלים. "חברים לרפואה" אינו ארגון חדש, הוא הוקם כבר ב-2003, אך למרבה הצער, הצורך בפעילותו רק הולך וגדל. לפי נתוני הארגון, 20% מהחולים והקשישים בארץ מוותרים על רכישת תרופות – פשוט כי ידם אינם משגת. זאת בשעה שבכל שנה מושלכות בישראל לפח תרופות בשווי של 150 מיליון שקל. הארגון עושה מאמץ לאתרן ולהעבירן לחולים דלי אמצעים הזקוקים להן, ובשנת 2014 שלח למעלה מ-40,000 חבילות ישירות לחולים.

כיצד מתבצעת התרומה? 

הודעות על תרופות לתרומה מתקבלות במשרדי הארגון ובנקודות האיסוף הפזורות ברחבי הארץ. התרופות נאספות מהתורמים על ידי שליחים ומתנדבים ומועברות אל מוקד ניתוב התרופות בארגון, שם הן ממוינות ונבדקות על ידי רוקחים מוסמכים, מוכנסות למאגר הממוחשב של הארגון ומאוחסנות בתנאי בית מרקחת.

התרופות נאספות על ידי מתנדבים ברחבי הארץ, מועברות למשרדי הארגון ונבדקות על ידי רוקח מוסמך. במקביל, מדי חודש פונים לארגון אלפים ומבקשים תרופות. תרופות שאותרו כתקינות מועברות אליהם לאחר קבלת מרשם עדכני, ונשלחות לביתם באמצעות שליחים או דואר רשום כדי למנוע טרחה. פרטי התורמים הרשומים על האריזה נמחקים.

ניהול הפרויקט, הפיקוח, המיון, האחסון, והמשלוח ממומנים כולם על ידי הארגון ללא כל הוצאה מצד החולים, כשעלות ממוצעת של שליחת כל חבילה היא כ-20 שקל.

לכן, הארגון קורא לא רק לתרום תרופות אלא אף לתרום כספים שיכסו את עלויות המשלוח.

לאחרונה, פועל בארגון גם בית מרקחת בפיקוח משרד הבריאות, המאפשר לקבל תרומת תרופות ישירות מחברות התרופות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות