אפל: "כ-90% ממוצרי ההטענה של אפל הנמכרים באמזון מזויפים. הסכנה: התחממות, התלקחות ואפילו התחשמלות"

אפל: "כ-90% ממוצרי ההטענה של אפל הנמכרים באמזון מזויפים. הסכנה: התחממות, התלקחות ואפילו התחשמלות"

באפל טוענים שהמוצרים הללו מסוכנים לצרכנים, משום שבניגוד למוצרי אפל – הם לא עוברים בדיקות בטיחות מחמירות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם רכשתם באמאזון (amazon.com) מטען או כבל הטענה למוצרי אפל (Apple), יש סיכוי סביר שקניתם מוצר מזויף – במיוחד אם המחיר היה נמוך. השבוע הגישה אפל תביעה נגד חברה ששמה מובייל סטאר (Mobile Star LLC), ששיווקה באמזון ובאתר גרופון מטענים וכבלים שמותגו כאילו הם מוצרי אפל המקוריים.

בתביעה מוצג צילום מסך מאמזון, ובו רואים כי המוצר מוצג כמקורי ונמכר ב-9.35 דולר.

charge1

באפל טוענים שהמוצרים הללו מסוכנים לצרכנים, משום שבניגוד למוצרי אפל – הם לא עוברים בדיקות בטיחות מחמירות המקובלות בתעשייה, ומיוצרים מחומרים לא איכותיים כשלעתים חסרים חלק מהחלקים החיוניים. לכן, לדברי אפל, הם עלולים להתחמם, להתלקח ואף לחשמל את הצרכנים. כהוכחה מצרפת אפל צילום מסך של תלונת לקוח שרכש באמזון את המוצר והוא התלקח. באפל מסבירים כי בין יתר הפגמים, במטענים הללו לא קיימת ההפרדה הדרושה בין מתח גבוה למתח נמוך ולכן הם מסוכנים.

charge2

אפל מצטטת בתביעה מסמך שפרסם לאחרונה ארגון צרכנים, שבדק 12 מוצרי הטענה מזויפים המיועדים למוצרי אפל, שאיכותם הייתה כה ירודה עד כי הם מהווים סכנת התחשמלות מיידית לצרכנים.

בתביעה מספרת אפל כי נציגיה הזמינו מטענים וכבלים דרך אמזון והסתבר שהם מזויפים. לאור זאת, פנתה אפל לאמזון, ואמזון עדכנה אותה כי מקור המוצרים הוא בחברת מובייל סטאר. אפל דורשת שהחברה תפסיק לשווק את המוצרים המזויפים.

לא מדובר בתופעה חריגה. לפי התביעה, אפל משקיעה מאמצים מוגברים כדי למגר את זיוף המוצרים שלה, ובתשעת החודשים האחרונים היא רכשה כ-100 מוצרי הטענה באמזון – כאשר 90% מהם היו מזויפים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות