פרשת הביטוח הסיעודי הקבוצתי: פתרון למבוטחים מעל גיל 55

פרשת הביטוח הסיעודי הקבוצתי: פתרון למבוטחים מעל גיל 55

היכנסו לכתבה ובדקו מה מגיע לכם ואיך תממשו זאת

צילום: אתר Pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בימים הקרובים, כל המבוטחים הזכאים בני 55 ומעלה יקבלו מכתב מחברת הביטוח בה היו מבוטחים בביטוח קבוצתי, עמו ניתן יהיה לגשת לקופת החולים על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי הקבוצתי של הקופה ללא תהליך של חיתום רפואי.

זאת, לפי ההוראות החדשות של רשות שוק ההון, אשר נותנות תוקף רשמי להסכמות שהושגו בין הממונה על שוק ההון דורית סלינגר, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

כזכור, מאות אלפי ישראלים מצאו את עצמם מחוסרי ביטוח סיעודי, לאחר שהצטרפו לביטוחים קבוצתיים דרך מקומות העבודה שלהם לאורך השנים – והביטוחים הופסקו. 

אותם אנשים, שרכשו את הביטוח הסיעודי הקבוצתי כאשר היו צעירים ובריאים יותר – גילו שאם ירצו להצטרף מחדש לביטוח סיעודי כלשהו, יתקשו לעשות זאת בשל הצורך בחיתום רפואי, ואף יצטרכו לשלם בכל חודש אלפים רבים מאוד של שקלים (למשל, כ-8,500 שקל).

פרשת הביטוח הסיעודי הקבוצתי

במשך שנים לא הצליחו למצוא פתרון שיהיה מקובל על דעת כל הגורמים. לאחרונה הושגה הסכמה בניסיון להבטיח ביטוח סיעודי יציב בכיסוי ראוי במחיר סביר. הפתרון שהושג אינו מספק את רוב המבוטחים, אשר שילמו לחברות הביטוח במיטב כספם מתוך הנחה שברגע האמת, אם יזדקקו לביטוח סיעודי, יקבלו כיסוי נדיב. כעת הם נפלטים מהביטוח הזה והפתרון שמוצע להם הוא ביטוח סיעודי בקופות החולים, שבו הכיסוי הרבה יותר נמוך.

יש לכם ביטוח סיעודי קבוצתי? הנה פרטים נוספים

אפשר להתנחם בכך שאותם מבוטחים שננטשו על-ידי חברות הביטוח, יוכלו להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים ללא צורך בבדיקה רפואית. הסכמות אלה הושגו לאחר מו"מ ממושך, ובתחילה נגעו למבוטחים בני 60 ומעלה. לאחר מכן, בהסכמה משותפת, הוחלט על הורדת הגיל המזכה בפטור מחיתום מ-60 ל-55 – כך שגם זו נחמה קטנה.

אם אתם או הוריכם נמנים עם אותם מאות אלפי מבוטחים, זה מה שעליכם לדעת: כל המבוטחים הזכאים, בני 55 ומעלה אשר פוליסת הביטוח הסיעוד הקבוצתית שלהם (לרוב מדובר בפוליסה של מקום עבודה) הסתיימה לאחר 31 באוגוסט 2017, יקבלו בימים הקרובים מכתב מחברת הביטוח שבה היו מבוטחים.

מדובר במכתב אישי, שבו יודיעו להם על זכותם להצטרף לביטוח סיעודי בקופת החולים שלהם, תוך פירוט תנאי הזכאות המלאים.

מכתב זה יהווה את האישור שניתן יהיה לגשת עמו לקופת החולים על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי ללא תהליך של חיתום רפואי.

המבוטחים הזכאים יוכלו להצטרף לפוליסות קופות החולים עד לסוף חודש יולי 2018, או תוך 120 יום מסיום פוליסת הביטוח הקבוצתי שלהם, לפי המועד המאוחר מבין השניים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות