זהירות: סלמונלה בביצים עם חותמת מזויפת "יש מעוף". כך תזהו

זהירות: סלמונלה בביצים עם חותמת מזויפת "יש מעוף". כך תזהו

אחרי פרשת הסלמונלה בביצי יש מעוף בספטמבר ובאוקטובר, מדגישים בחברה כי מדובר בביצים עם חותמת מזויפת

צילום: משרד הבריאות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סאגת הסלמונלה בביצים, ובפרט ביצים המסומנות בכיתוב "יש מעוף", שוב חוזרת.

חברת יש מעוף בגליל הודיעה הערב לציבור להפסיק לצרוך ביצים אשר נושאות חותמת מזויפת של יש מעוף בעלת הקוד: אל16 (תאריך אחרון לשיווק 6.2.18, במקרר 8.3.18) בעקבות בדיקת מעבדה בה נמצאה סלמונלה אינטריטידיס בביצה הנושאת חותמת זו.

מי שנתקל בהן מתבקש להשמידן.

בהודעה של חברת יש מעוף בגליל, היא מבהירה שמדובר בביצים מזויפות אשר לא יוצרו ולא שווקו על ידה – אך לטענתה היא נענתה לבקשת משרדי הבריאות והחקלאות והוציאה את ההודעה כי אין לצרוך ביצים אלה.

עוד לפי הודעת משרד הבריאות, חברת יש מעוף בגליל מבקשת להבהיר כי בדיקות שנערכו בשבועות האחרונים בלולי החברה נמצאו תקינות לחלוטין.

בהקשר זה יש להזכיר כי בספטמבר ובאוקטובר האחרונים משרד הבריאות פרסם כי נמצאה סלמונלה בכמות גדולה מאוד של ביצים של יש מעוף – ועלה אז גם החשד שהחותמת על הביצים מזויפת.

כעת מודיעה החברה שבעקבות מקרי זיוף קודמים, נדגמו ביצים שיוצרו על ידי החברה ונמצאו תקינות לחלוטין גם כן.

וכך נכתב בהודעת החברה: "יש מעוף גליל פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החקלאות ומשתפת עימם פעולה באופן מלא, לרבות מסירת כל פרטי האצוות שיוצרו בתאריכים הרלבנטים. יודגש כי יש מעוף פנתה מספר פעמים לרשויות אכיפת החוק – לרבות בהגשת תלונה למשטרה – בעניין מגפת זיופי הביצים, אשר פוגעת פגיעה קשה בבריאות הציבור ובפרנסת המגדלים".

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות