וואווי Mate 10 Pro: סמארטפון מצוין במחיר לא נמוך

וואווי Mate 10 Pro: סמארטפון מצוין במחיר לא נמוך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

אם פעם היה צריך להכיר לצרכנים הישראלים את המותג הסיני וואווי ולשכנע אותו כי מדובר בסמארטפון סיני בליגה של הגדולים, היום זה כבר ידוע.

Huawei הפכה ליריבה ראויה בשנתיים האחרונות לענקיות הסלולר סמסונג, LG ואפל, והיא מציעה מכשירים מתקדמים ואמינים. אלא שהמחיר משתדרג עם האיכות, והיא כבר ממש לא משחקת ברמת המחיר של מותגים סיניים אחרים, כמו שיאומי למשל.

הדגם האחרון של וואווי שהושק בישראל, Mate 10 Pro, שם דגש על בינה מלאכותית ומציע יתרונות כמו סוללה חזקה ומצלמה איכותית.

האם הוא שווה את המחיר? 

מסך

מסכי 6 אינץ' כמעט הפכו לסטנדרט בשנת 2017, כשהדבר מתאפשר בזכות צמצום מירבי של השוליים של המסך.

מייט 10 פרו של וואווי מגיע גם הוא בגודל של 6 אינץ' עם יחס תצוגה של 18:9, בפורמט צר וארוך שמזכיר את LG V30 ואת סמסונג גלקסי S8. 

המסך עשוי בטכנולוגיית AMOLED וברזולוציית Full HD Plus שהיא 2160 על 1080 פיקסלים.

המסך מספק תצוגה חדה עם צבעים עשירים ובהירות מדויקת גם באור שמש ישיר. 

עיצוב, מידות ועמידות למים 

למכשיר גוף זכוכית עם קימורים בצדדים, המספקים לו אחיזה נעימה. בגב המכשיר, באזור העדשות, יש רצועה השוברת את המראה הנקי וגם יוצרת סממן המייחד את המייט 10 פרו ממכשירים אחרים.

בנוסף, למכשיר מיגון מפני הטבעה במים בתקן IP67.

המשקל עומד על 178 גרם, והעובי 7.9 מ"מ.

בינה מלאכותית

בינה מלאכותית היא מושג ששומעים לא מעט בתקופה האחרונה.

במייט 10 פרו שילבה וואווי את המעבד שלה, Kirin 970, המאפשר בינה מלאכותית (AI) במספר יכולות של הסמארטפון.

בקטגוריית הצילום קיימת יכולת זיהוי אוטומטית של תוכן האובייקט המצולם, בין אם זה אנשים, בעלי חיים או מאכלים. המצלמה יודעת לבצע את ההתאמות הנדרשות. כך למשל, אם יצולם בעל חיים תזזיתי, המיקוד יהיה בראש החיה והמצלמה תבחר בערך צמצם גדול על מנת למנוע טשטוש. אם האובייקט יהיה סלסלת פירות, המצלמה תבחר בצילום עם רמת ניגודיות גבוהה ורמת צבעים עשירה. אם יצולם אדם במקום חשוך, המצלמה תדע להגדיל את הצמצם ולבחור במהירות סגר גדולה יותר כדי שהתמונה תצא חדה.

בקטגוריית הסוללה של המייט, המכשיר לומד את התנהגות המשתמש ומקצה את משאבי הסוללה כדי למקסם את זמן השימוש בה.

חומרה

המייט 10 פרו הנמכר בארץ מגיע עם 6 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון מרשים של 128 ג'יגה, אבל ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

הסמארטפון הזה גם לא כולל יציאת 3.5 מ"מ לאוזניות סטנדרטיות, אבל הערכה כוללת אוזניות מתאימות עם חיבור USB-C וגם מתאם לאוזניות עם חיבור סטנדרטי.

חיישן טביעת האצבע ממוקם במיקום נוח בגב המכשיר והוא עובד היטב. 

המכשיר מאוד מהיר, אך לעתים יש בעיות קלות בבלוטות', אשר דרשו ממני לכבות ולהדליק את המייט, על מנת שאוכל לבצע חיבור ראשוני עם חלק מהמוצרים שניסיתי.

המייט גם תומך בשני כרטיסי סים דור 4, פיצ'ר המתאים במיוחד למרבים לנסוע לחו"ל.

ממשק

המייט 10 פרו הוא הסמארטפון הראשון (חוץ מהגוגל פיקסל) שמגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.0), וזה ייאמר לזכותה של Huawei.

וואווי לא ויתרה על שילוב המעטפת שלה – EMUI 8.0, אשר מבטלת את מגירת האפליקציות ומאפשרת באמצעות הקשה כפולה עם החלק האחורי של האצבע, לבצע צילום מסך או באמצעות יצירת פס באמצע המסך, להפעיל שתי אפליקציות במקביל.

חיסרון בולט הוא שיש אפליקציות שצריך ממש להיכנס להגדרות שלהן כדי שהן יעבדו כאשר הן ברקע – למשל קבלת עדכונים על כניסת הודעות נכנסות לוואטס-אפ.

החיסרון הזה קיים ברוב המכשירים הסיניים ודורש התערבות ידנית של המשתמש.

לעומת זאת, יש גם יתרון. בדומה ל-Dex של סמסונג, לוואווי יש את מצב דסקטופ, אשר מאפשר באמצעות כבל יעודי לחבר את הסמארטפון למסך חיצוני, עכבר ומקלדת. וואווי יצרה ממשק דסקטופ יעודי, אשר מאפשר לעבוד על אפליקציות כתיבת מסמכים או מצגות בקלות. כל שדרוש הוא כבל מתאם Type C ל HDMI המתחבר למסך עם Display Port (בניגוד לסמסונג, אשר בשביל להפעיל את ה-DeX שלה דרושה תושבת יעודית ולא זולה).

מצלמה

גם כאן, כמו במכשירי דגל אחרים, יש שתי עדשות בגב המכשיר. העדשות ממוקמות זו מעל זו ומיוצרות ע"י החברה האיכותית לייקה.

לעדשה אחת חיישן צבעוני 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, ולשנייה חיישן 20 מגה פיקסל האחראי לצבע השחור. שני החיישנים מגיעים עם מפתח צמצם f1.6.

התמונות המצולמות בלילה טובות, אבל זה תלוי ביכולת של הבינה המלאכותית לזהות באופן אוטומטי את צילום הלילה (דבר שבדרך כלל עובד). הצבע השחור בתמונות לילה מרשים. בצילום

באור יום התמונות מצוינות וגם כאן בולט הצבע השחור.

צילומי תקריב יוצאים חדים ותמונות של ילדים או נופים מקבלים גווני צבע עשירים, אבל לא עשירים מדי.

מהירות התגובה של המצלמה בסך הכול טובה ויש גם מיקוד לייזר. ניתן גם לבצע צילומי בוקה (שבהם הרקע מטושטש מאחור). התוצאות לא מושלמות, אבל התכונה הזאת עושה את העבודה.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם לא גבוה של f2.0. איכות התמונות מפתיעה לטובה, רק שמנגנון ההחלקה בולט מדי והפנים נראים לפעמים כאילו נמרחו קצת.

סוללה

למייט 10 פרו יש סוללה מצוינת (4000 מיליאמפר/שעה). בסוף יום ארוך, משבע בבוקר עד חצות, המכשיר נותר עם 30% סוללה.

אין כאן טעינה אלחוטית, אבל יש טעינה מהירה. לוקח כרבע שעה לטעון 25% וכחצי שעה 53%. המטען המהיר מסופק בערכה.

בשורה התחתונה

המייט 10 פרו נמכר במחיר תחרותי לעומת מכשירי דגל רבים, במיוחד שמסתכלים על נפח האחסון המגיע איתו. מדובר במכשיר אשר קיבל ליטושים בעיצוב המבליטים אותו מדגמים אחרים. המצלמה מוצלחת, הסוללה חזקה והבינה המלאכותית, היא עדיין משהו שצריך לחכות ולראות עד כמה הוא חשוב לשימוש השוטף.

מחיר

3,000 שקל (יבואן אלקטרה), כולל מגן זכוכית למסך וכיסוי. נכון לימים אלה, לפי האתר הרשמי של וואווי בישראל אזל המלאי והוא יתחדש בקרוב.

הכתבה פורסמה לראשונה בלוג הטכנולוגיה של צחי הופמן The Gadgets Reviews

קראו עוד כתבות בבלוג The Gadgets Reviews

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות