רשת iShare קרסה והשאירה את הצרכנים בלי המוצר ובלי הכסף

רשת iShare קרסה והשאירה את הצרכנים בלי המוצר ובלי הכסף

מרתיח. למרות שהכתובת הייתה על הקיר, הצרכנים הופקרו לגורלם וכעת מי יודע מתי – אם בכלל – יראו את הכסף

צילום: יח"צ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי חודשים של תלונות מצד צרכנים – רשת iShare קרסה. הכתובת הייתה על הקיר, אבל בישראל אפשר להמשיך לפגוע בצרכנים גם כשהתלונות נערמות.

לא ברור איפה היו הרשויות שאמורות להגן על הצרכנים הישראלים, אולם כעת מה שהכי חשוב לנפגעים לעשות הוא לבטל את התשלומים בחברות האשראי.

כבר לפני כחצי שנה פרסמתי בפואנטה שתי כתבות על ההתנהלות של iShare, ואף ליוויתי מספר לקוחות שהזמינו מוצרים בחברה ולא קיבלו אותם. לשמחתי, אחת הלקוחות שנפגעה מהחברה ניצחה אותה בתביעה קטנה.

קבוצה של נפגעי iShare קיימת בפייסבוק כבר חודשים ארוכים, ובכל זאת, החברה המשיכה לפעול באין מפריע – עד שבימים האחרונים סגרה את שתי החנויות שלה וגם את אתר האינטרנט שלה.

למרבה הצער, גם פנייה שלי לגופים כמו המועצה לצרכנות והרשות להגנת הצרכן כבר לפני מספר חודשים, לא הצליחה למנוע את המשך פעילות הרשת – והצרכנים נותרו חשופים.

עיקר הנפגעים הם לקוחות שהזמינו אייפון בהזמנה מוקדמת ולא קיבלו את המכשיר, וכן לקוחות שהזמינו מחשבים של אפל. החברה נהגה לגבות תשלומים ברגע חתימת העסקה, תוך שהיא מתחייבת שהמכשיר יגיע תוך פרק זמן מסוים. הלקוחות גילו שהמכשיר אינו מגיע, ביקשו לבטל את העסקה ואז החלו לרדוף אחרי הכסף.

מדובר בתופעה מתמשכת, שהחמירה בחודשיים האחרונים. השבוע כבר נראה היה שהמצב ב-iShare מידרדר, לאחר שאחת העובדות שהייתה עונה ללקוחות המתלוננים, הודיעה כי סיימה שם את עבודתה.

היום כבר לא עונים שם לטלפון כלל.

בתגובה שהתפרסמה ב-ynet, נכתב כי החברה נמצאת בקשיים כלכליים: "בעלי החברה מנסים למצוא פתרון גם באמצעות הכנסת משקיע וזה אחרי שהם גם הכניסו כספים לחברה, וגם ביקשו הלוואות נוספות. אנו נעבוד בשיתוף פעולה עם כל גורם שרק אפשר במטרה להביא לפגיעה מינימלית בלקוחות, בעובדים, בספקים ובשותפים אסטרטגיים אחרים".

כעת מתארגנת באמצעות קבוצת הפייסבוק הפגנה מול ביתו של הבעלים, אורון ויעל דנינו, בפתח תקווה. "מאז הקמת החברה, כל מטרתם הייתה להגדיל את עושרם האישי, לעזור להם לחיות חיים ססגוניים ולממן את הטיולים שלהם – לא עוד ! אנחנו יצאנו פריירים, שילמנו אלפי שקלים על מכשירים אלקטרוניים שלא קיבלנו – וגם לא נקבל! אז מי שבעד – צריך לארגן הפגנה משמעותית מול הבית שלהם", נכתב בפוסט. 

איך למזער את הסיכוי להיפגע בהזמנת סמארטפון או מחשב?

כאמור, עיקר הפגיעה נובעת מהעובדה שלקוחות מזמינים מוצר שאינו נמצא כלל במלאי של החנות. זה מאוד מקובל, במיוחד כשמדובר בסמארטפון נחשק, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באייפון. לאחרונה הושק אייפון X, והחשש ממחסור במלאי הניע תרכנים רבים לבצע הזמנה מוקדמת. לקוחות כאלה שהזמינו ב-iShare, הם בין הנפגעים.

על רקע הקריסה, פרסמה המועצה לצרכנות המלצות לצרכנים:

  • לא מוסרים פרטי כרטיס אשראי ולא משלמים מקדמה למכשיר שאינו מצוי בחנות, ואינכם יכולים לקבלו עם הרכישה. אם הדגם הספציפי אינו נמצא במלאי בחנות ולא ניתן לקבלו במיידית- לא קונים!
  • אם בכל זאת התפתינו להזמין מכשיר מחנות שאינה מספקת אותו מיד, יש לפרוס את התשלומים ללא ריבית, על מנת לעצור תשלומים עתידיים בחברת האשראי למקרה שהמוצר לא יסופק במועד שנקבע.
  • במקרה של אי-קבלת המכשיר, יש לשלוח לבית העסק בהקדם ובכתב בקשת ביטול עסקה ולשמור את התיעוד.
  • יש לשלוח את בקשת ביטול העסקה לחברת האשראי ולהודיע שהמוצר לא התקבל. עפ"י החוק, חברת האשראי חייבת לבטל את התשלום האחרון (בטווח של 30 יום לפני ההודעה) וכן לבטל את כל התשלומים העתידיים.

מי שמיהרה להגיב לקריסת הרשת היא רשת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, שהודיעה כי היא תכבד את האחריות הרשמית בשנה הראשונה לרכישה אשר העניקה iShare ללקוחותיה והיא מזמינה את הלקוחות להנות משירותי המעבדה הרשמית של אפל בישראל דרך סניפי iStore. השירות יוענק דרך סניפי iStore, והמוצרים יועברו לטיפול במעבדת השירות הרשמית של Apple בישראל.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

עוד מתלונן נגד חברת iShare: "הזמנתי 3 מחשבי מק ב-30,000 שקל, הם לא הגיעו"

לקוחה שקנתה אייפון 7 ב-iShare גילתה שהוא מקולקל. נחשו מה קרה אז

גלקסי A8 ו-A8 פלוס הושקו בישראל תחת הסיסמה "פרימיום במחיר נגיש". מה המחיר?

האם אפוסתרפיה תציל אתכם מניתוח בברכיים?

קופות החולים משתתפות במימון הסרת שיער בלייזר. מה הן מציעות?

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות