האם כבר אי אפשר לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי בשום מדינה בחו"ל?

האם כבר אי אפשר לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי בשום מדינה בחו"ל?

משרד התחבורה חתם על הסכמים עם 22 מדינות שבהן הרישיון הישראלי תקף – אך הסיר את רשימת המדינות מהאתר שלו. אז איך תדעו? הנה תשובת המשרד

צילום: אתר Pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מיליוני ישראלים טסים לחו"ל וזקוקים לרישיון נהיגה בינלאומי כדי לנהוג בארץ היעד, והמצב הנוכחי לא ממש ברור: עד לפני מספר ימים הופיעה באתר משרד התחבורה רשימה של 22 מדינות שהטסים אליהן לא צריכים להנפיק רישיון בינלאומי, משום שהרישיון הישראלי תקף בהן. הרשימה הזאת נעלמה כלא הייתה.

למעשה, באתר משרד התחבורה כתוב כך: "אזרח ישראלי היוצא מהארץ למדינה אחרת, אינו יכול להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי הקבוע המצוי ברשותו. 

"מובהר בזאת כי אזרחים היוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים לנהוג במדינה בה הם מבקרים, חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי, שאותו ניתן להנפיק באחת התחנות הפזורות ברחבי הארץ".

ההנחיה הזאת נראית כמו הנחיה גורפת, אבל כאשר פניתי למשרד התחבורה לברר את הנושא, זו התשובה שקיבלתי: "ההחלטה להסיר את רשימת המדינות שבהן ניתן לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי, התקבלה לאחר שלא תאמה את הדרישות הקיימות בפועל. באתר מצוין במפורש כי על הנוסע לבדוק את דרישות הרישיון במדינת היעד. על כן, אין להסיק כי ישראלים מחויבים ברישיון נהיגה בינלאומי בכל יעד בחו"ל".

אתם הבנתם את זה? תגובת משרד התחבורה סותרת את מה שכתוב באתר משרד התחבורה. 

זה לא שהמשרד ביטל את ההסכמים שנחתמו עם המדינות שעד עתה לא חייבו הנפקת רישיון נהיגה בינלאומי, אבל מצד שני, המשרד כנראה לא מוכן להתחייב שההסכמים האלה יקויימו, ולכן פשוט הסיר את הרשימה.

ייתכן שהסיבה היא מקרים שקרו בעבר, שבהם ישראלים נסעו עם הרישיון הישראלי לאחת המדינות שהיו כלולות ברשימה, ובכל זאת נקנסו – בשל אי היכרות של הרשויות המקומיות עם הפרטים. 

כך או כך, אם אתם טסים בקרוב – אין לכם ברירה אלא לברר בעצמכם בארץ היעד אם הרישיון הישראלי תקף שם.

אגב, בכל מקרה, גם כאשר אתם יוצאים מהארץ עם רישיון נהיגה בינלאומי, עליכם לקחת איתכם גם את הרישיון הישראלי.

באותה הזדמנות – המשרד ייקר את הנפקת רישיון הנהיגה הבינלאומי

הנפקת הרישיון הבינלאומי מתבצעת או על-ידי ממסי או על ידי פמי פרימיום – שתי החברות שזכו במכרז של משרד התחבורה ל-5 שנים. 

עלות השירות לא מפורסמת באתר משרד התחבורה. במקום זאת, כתוב שם שהעלות משתנה בהתאם לתחנות ההנפקה, אבל זה לא נכון.

התעריף נקבע על-ידי משרד התחבורה, והוא התייקר באופן חד, ב-25%, מ-16 שקל ל-20 שקל.

למה? ממשרד התחבורה לא נמסרה תשובה.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות