גלקסי נוט 8: העט שעושה את ההבדל

גלקסי נוט 8: העט שעושה את ההבדל

גלקסי NOTE 8 מציע את המסך הגדול ביותר בשוק היום, אבל זה כמובן לא היתרון היחיד שמבדל אותו. מאז השקת הנוט הראשון ממשיכה סמסונג לשכלל את יכולות עט המגע, וכך גם בדגם הנוכחי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן מקודם

רוב הסמארטפונים, ובפרט מכשירי הדגל, מציעים היום יכולות מתקדמות ודומות – החל ממסך מעולה ותצוגה חדה ועד מצלמה משוכללת, אבל מה שמבדל את גלקסי נוט 8 ומייצר עבורו ליגה פרטית משלו הוא העט, ה-S-Pen.

העט אמנם מאז ומעולם היה הערך המוסף של סדרת גלקסי Note, יחד עם המסך הגדול, אבל עם כל דגם שמושק יכולותיו משתפרות, וכך גם בגלקסי note 8.

האם עט המגע ומסך הנוט הם תחליף זהה לעט ונייר? במידה רבה כן, גם אם לא במאה אחוזים.

זאת, בשל רמת הרגישות של העט ושל המסך, המאפשרים דיוק מירבי בעת הכתיבה, לצד היכולת לשלוף את העט ולכתוב במהירות, לסמן, להדגיש ולמחוק.

לא מדובר בגימיק, אלא בכלי שימושי. לכתוב תזכורת, לשרבט כדי להעביר את הזמן, לשלוח הודעה אישית, לתרגם משפה זרה, להשתמש כזכוכית מגדלת ואפילו לצייר ולצבוע מנדלות… מי שמתרגל לעט המגע של גלקסי Note 8, כבר לא יכול בלעדיו.

למעשה, בעידן שבו כולנו משתמשים באותם אימוג'ים וגם את ההודעות הכי אישיות אנו מעבירים באותיות מודפסות ובניסוח אחיד, השימוש בעט מחזיר את יכולת הביטוי האישי ומאפשר לנו לשלוח הודעות עם ציור, GIF וטקסט בכתב ידנו.

בנוסף, עבור מי שמשתמש בגלקסי נוט 8 ככלי עבודה, עט המגע שימושי במיוחד – משום שהוא מאפשר לחתום על מסמכים שנשלחים אליו, לתרגם פסקאות שלמות של טקסט בכל שפה ולכתוב על המסך גם כאשר המסך נעול.

אגב, את התכונות העיקריות של עט המגע תוכלו לראות מיד כשתשלפו אותו ועל המסך יצוץ התפריט הצבעוני בחצי עיגול בצד המסך, אך חשוב לדעת שמדובר בתפריט בהתאמה אישית, ותוכלו להוסיף לו אפליקציות וקיצורי דרך, או לחילופין למחוק משם קיצורי דרך ככל העולה על רוחכם – עד 10 במספר.

עוד כדאי לדעת שאת האייקון של עט המגע ניתן להצמיד לכל מקום במסך או לבחור למחוק מהמסך, הכול בהתאם להעדפותיכם האישיות.

האם שווה לקנות את גלקסי נוט 8 רק בגלל העט?

אז מה אפשר לעשות ב-S-Pen? הנה שורה של תכונות שאולי לא הכרתם, חלקן נמצאות בתפריט ה-S-Pen, אשר נמצא בתוך ההגדרות תחת "הגדרות מתקדמות".

Screenshot 20171225 145157

לכתוב פתקים ותזכורות – גם כשהמסך נעול

כמה פעמים הייתם צריכים לכתוב משהו, מספר טלפון או שם של מישהו למשל, וחיפשתם דף ועט בסביבה או שניווטתם אל אפליקציית הפתקים בטלפון שלכם?

בנוט 8 כל התהליך הזה הרבה יותר מהיר, בזכות ה-S-Pen שמאפשר לכתוב גם כשהמסך נעול (עד 100 פתקים). את הפתקים אפשר לשמור, לשתף ולמחוק כדי לפנות מקום. ההערות נשמרות ב-s-notes.

אתם כותבים, המכשיר הופך לטקסט מודפס

אחת היכולות הנחמדות במכשיר היא המרה של כתב יד לאותיות מודפסות.

את הטקסט שכתבתם בכתב יד אתם פשוט מסמנים ולוחצים על "חילוץ מהטקסט". 

למחוק בלחיצה על העט

נכון, אפשר ללחוץ על המסך על סמל המחק ולהעביר את העט ממצב כתיבה למצב מחיקה, אבל בסמסונג הבינו שכדאי לקצר את הדרך ולהפוך את המחיקה לפעולה בלחיצה אחת. לכן, במקום לעשות את כל הדרך אל המסך, אפשר פשוט ללחוץ בצד העט ולמחוק.

בחירה חכמה ויצירת GIF

gif note8

תכונת הבחירה החכמה מאפשרת לבחור קטע וידאו ולשתף אותו. אפשר גם לבחור צורות מורכבות מתוך תמונות כדי לשתפן או להדביקן.

אז אם הודעת טקסט, שליחת תמונה או שיגור של אימוג'י כבר נראים לכם בנאליים מדי, תוכלו לשעשע את יקיריכם ב-GIF מקורי.

כדי לעשות זאת, יש להיכנס לסרטון במכשיר או ביוטיוב, להקליק על סמל העט המופיע על המסך ולבחור באפשרות "בחירה חכמה". בשלב הזה יש לבחור ב-GIF ואז לסמן באמצעות העט את הקטע בסרטון שאתם רוצים להפוך ל-GIF.

תרגום מהיר משלל שפות

באמצעות עט המגע אפשר לא רק לתרגם מילים בודדות אלא ממש פסקאות, כאשר כדי לתרגם אפשר פשוט לרחף עם העט מעל המילה. התרגום מתבסס על גוגל translate, כך שאפשר לבחור כל שפה שאתם מעלים על הדעת.

תצוגה מקדימה וביצוע פעולות מהירות

עט המגע מתפקד גם באמצעות ריחוף מעל המסך, ולא מחייב נגיעה ממשית עבור חלק מהפעולות.

בתפריט ההגדרות של העט אפשר לבחור אם כאשר מרחפים מעל מקום מסוים על המסך, למשל מעל תאריך מסוים בלוח השנה או מעל תמונה בתוך הגלריה – נוכל לראות בתצוגה מקדימה מה יש בפנים בלי לפתוח אותה. בשלב הזה אפשר גם לבצע פעולות כמו שיתוף או מחיקה.

אגב, אם שלחו אליכם לינק לאתר כלשהו ואינכם בטוחים מה תמצאו באתר הזה, ריחוף עם העט מעל ללינק יחשוף את פרטי האתר.

לצייר ולשתף

dafna illustration note 8כך זה נראה כשהקריטוקריסט אורי פינק מאייר אותי בגלקסי נוט 8

רמת הרגישות ב-S-Pen מאפשרת דיוק וירידה לפרטים.

כדי לצייר אפשר לבחור כמה סוגים של כלי כתיבה, החל מעט, דרך עיפרון ועד מברשות בעוביים שונים. אפשר כמובן לבחור מגוון צבעים, למחוק בעט הצורך, וכמובן – לשתף.

אפליקציית PENUP

אחד השימושים המהנים ביותר בעט וביכולות הציור הוא באפליקציה הייעודית PENUP, שהיא מעין רשת חברתית ייעודית שבה מתנהלים חיי חברה שלמים שסובבים סביב הציורים.

2017 12 21 15 30 41

אפשר לצייר שם כל מה שמתחשק, לצבוע דפי צביעה ומנדלות, להיענות לאתגרי ציור (למשל, Let's draw christmas) ועוד. כמובן שאת היצירות אפשר לשתף, ואפשר כמובן לדרג ולהגיב ליצירות שהעלו אחרים. 

לגלול למעלה ולמטה באמצעות העט

עוד פעולה שאפשר לעשות באמצעות ריחוף של העט מעל המסך הוא פשוט לגלול אותו. גם זה נעשה באופן אינטואיטיבי – כדי לגלול למעלה יש למקם את העט בחלקו העליון של המסך, וכדי לגלול למטה – בחלקו התחתון.

חיפוש בכתב יד

התרגלנו אמנם להקליד כדי לחפש בגוגל, אבל אפשר גם פשוט לכתוב בשורת החיפוש בכתב יד את הכתובת או את שם האתר, ולחפש כך.

התראה – כך לא תאבדו את העט

כשם שסמארטפון בלי מסך מגע אינו יכול לתפקד, כך גם נוט 8 בלי העט. אלא שמאחר שמשתמשי נוט 8 שולפים אותו כל הזמן ומניחים אותו בהיסח הדעת על השולחן במקום להחזירו למקום – יש סיכוי טוב לאבד אותו.

בדיוק לשם כך קיימת התראה (alarm) – וחשוב מאוד לא לנטרל אותה. היכנסו להגדרות ה-S-Pen ובדקו שההתראה מסומנת בכחול.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

תגובות: 0

נגישות