אפל מודה: גרמה במכוון למכשירי אייפון ישנים לעבוד לאט יותר

אפל מודה: גרמה במכוון למכשירי אייפון ישנים לעבוד לאט יותר

האייפון שלכם נעשה אטי יותר? כדאי שתנסו להחליף סוללה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם אייפון 6 או 6S, ולאחר שביצעתם עדכון תוכנה גיליתם שהוא איטי מכפי שהיה עד אז – זה לא דמיונכם הפרוע שעובד שעות נוספות.

אפל מודה שעדכוני התוכנה במכשירי אייפון ישנים (החל מאייפון 6)  יצרו מצב שכאשר הסוללה שלהם התיישנה ונעשתה חלשה יותר, אותם מכשירים עבדו לאט יותר – וזאת מתוך מטרה למנוע מצב שהיה אופייני בדגמים קודמים, של כיבוי פתאומי של המכשיר בשל קריסת הסוללה.

העובדה שהמכשיר נעשה אטי באופן משמעותי גורמת כמובן למשתמש להניח שהמכשיר פשוט זקן והגיע הזמן להחליפו. המשתמשים, מן הסתם, לא העלו בדעתם שהחלפת הסוללה תשפר את המצב.

בעלי אייפון שחוו האטה במכשיר והחליפו סוללה, גילו לעתים שהמכשיר חזר לעבוד מהר כפי שעבד בעבר. מדובר, למשל, בבעלי אייפון 6 ו-6S ששדרגו את התוכנה ל-iOS 10.2.1 ובבעלי אייפון 7 ששדרגו ל-iOS 11.2.0.

השוואה בין ביצועי מכשיר זהה עם סוללה ישנה וסוללה חדשה גילתה פער עצום בביצועי המעבד – 1400mhz לעומת 600mhz.

אלא שמעטים החליפו סוללה. הרוב פשוט רצו ורכשו מכשיר חדש.

במילים אחרות, צרכנים רבים שדרגו את המכשיר מבלי שהיה בכך צורך אמיתי, אלא בגלל מניפולציה שהתרחשה ב-CPU ביוזמת אפל.

ומה אומרת על כך אפל? אפל מצדה טוענת שמטרתה היא לאפשר שימוש ממושך ואמין ככל האפשר במכשיריה, ולשם כך היא שחררה את העדכונים למכשירי אייפון 6 ו-6S וגם לאייפון 7, במטרה למנוע קריסה פתאומית הנובעת מהיחלשות הסוללה. קריסה כזאת עלולה לגרום נזק לרכיבים הפנימיים של המכשיר. 

גם אם המטרה המקורית של אפל הייתה חיובית ונועדה למנוע את המצב המאד מאוד מרגיז ובעייתי של כיבוי פתאומי של האייפון, עדיין, מן הראוי היה לצפות לשקיפות מצד החברה – כך שהיא תיידע את הלקוחות על השינוי המאוד מהותי שיחולל עדכון התוכנה במכשיריהם.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות