אמזון נגד המתחזים: תובעת שני אחים ששיווקו קורסים מפוקפקים להתעשרות מהירה

אמזון נגד המתחזים: תובעת שני אחים ששיווקו קורסים מפוקפקים להתעשרות מהירה

ההבטחות לכסף קל ומהיר באמצעות מכירה באמזון התגלתה כהבטחת שווא כואבת. מה מציעים הנוכלים וכיצד הם מפילים בפח את הלקוחות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
פרשת המבצעים הפיקטיביים באמזון. ראיון בתוכנית שש כלכלי

"כך תרוויחו 5,000-10,000 דולר ביום ממכירת מוצרים באמזון בלי לעבוד יותר משעה ביום" – אם נתקלתם בהבטחה כזאת אי שם ברחבי הרשת, יש לקוות שנדלקה אצלכם נורה אדומה. 

זו כמובן מלכודת, ורבים רבים נופלים למלכודת הזאת.

השבוע הגישו אמזון ומדינת וושינגטון תביעות נגד שני אחים שבמשך שנים ארוכות משווקים קורסים, וובינרים וסדנאות, ומבטיחים למשתתפים ללמד אותם איך לעשות כסף קל ומהיר באמזון.

שני האחים, אדם וכריסטופר באוזר (Adam and Christopher Bowser), שהחברה שלהם נקראת FBA Stores, התחילו בפעילותם המפוקפקת כבר ב-2009.

לאורך השנים הם שכללו את סוגי הסדנאות, ומכרו כמה סוגים של חבילות וסדנאות. כך למשל, נמכרו סדנאות של שלושה ימים ב-1,000 דולר, ובאותן סדנאות הם לכאורה השתמשו בשיטות אגרסיביות כדי לשכנע את המשתתפים להירשם לסמינרים נוספים שמחירם מתחיל ב-4,000 דולר ומגיע ל-35,000 דולר.

בין היתר, נמכרה חבילת "מנטורינג", שלפי התביעה לקוחותיה כלל לא קיבלו את התמיכה שעבורה שילמו.

חברת FBA הציגה מצג שווא כאילו יש לה תוכנית שותפים עם אמזון וכאילו יש לה מידע פנימי על מדיניות המכירה באמזון. 

בקורסים הם לימדו את המשתתפים איך לזייף חוות דעת, איך לקנות מלאי ולמכור מוצרים שנארזו מחדש, איך לפתוח כמה חשבונות לאותו מוכר ועוד.

באותה הזדמנות השתמשו האחים בלוגו של אמזון ללא היתר.

כעת הם נתבעים על-ידי אמזון בגין השימוש הלא חוקי בלוגו ובגין הנזק שהם גרמו, וזאת במסגרת המאבק שמנהלת אמזון נגד פעילויות לא חוקיות שונות שפוגעות הן במוניטין שלה והן במשתמשי האתר.

כך למשל, אמזון כבר הגישה תביעות נגד אנשים שפרסמו חוות דעת מזויפות, מוכרים שמוליכים שולל לקוחות ועוד. 

כל זה, כשברקע ארגוני צרכנים יוצאים נגד החברה על כך שחלק מהמבצעים שהיא מציגה באתר הם מבצעים פיקטיביים.

בנוסף, כאמור, נתבעים האחים על-ידי מדינת וושינגטון.

התובע הכללי של וושינגטון אמר שיש מאות נפגעים ואולי אלפים, ואף קרא להם לבוא ולהתלונן. 

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות