שואב אלחוטי V6 דייסון: יתרונות, חסרונות ומחיר

שואב אלחוטי V6 דייסון: יתרונות, חסרונות ומחיר

עוצמת השאיבה הרגילה טובה ועוצמת השאיבה המקסימלית מעולה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הישראלים נוהרים אחרי השואבים הרובוטיים, אבל האמת היא שברוב הבתים אי אפשר להסתפק בשואב כזה ודרוש גם שואב שניתן לשליטה ידנית ומאפשר גם שאיבה של הספות וכו'. האם השואב האלחוטי מדגם V6 של דייסון עונה על הדרישות, וכמה הוא בכלל עולה?

לחצו לקריאת סקירה על דייסון V15

מאז ההשקה, מחירו של שואב אבק דייסון V6 ירד משמעותית. אם לפני כשנתיים מחירו של הדגם הזה לפי אתר זאפ היה 2,300-3,800 שקל, היום הם נעים בין 1,390 ל-2,690 – כשהפערים נובעים מהיבואן ומסוג השואב.

ומה לגבי האיכויות? בבלוג "החיבור" בדקו את דגם V6, והנה המסקנות:

שואב מעולה עם סוללה לא מספיק חזקה / ניב ליליאן

דייסון V6 הוא שואהב אבק אלחוטי, שנועד להחליף שואב רגיל. הוא מציע עוצמת שאיבה מלאה (בניגוד לשואבים אלחוטיים שלרוב חלשים יותר) וערכת 6 אביזרים המתחברים לפתח היניקה בחזית: מוט מאריך, ראש לשאיבת רצפה, ראש לשאיבת שטיחים, פיה לשאיבת ריפוד ביחד עם מברשת, פיה צרה וכלי ממונע עם מברשת מסתובבת הייחודי לדייסון ומיועד לשאיבת ריפוד.

כשואב אבק אלחוטי, הוא מצוין. לניקוי מזדמן של אסון נקודתי, פשוט לוקחים אותו, מחברים את הראש המתאים, ושואבים.

עוצמת השאיבה הרגילה טובה ועוצמת השאיבה המקסימלית מעולה. בבירור, המנוע הדיגיטלי עושה את שלו ועצמת השאיבה שלו במובהק יותר גבוהה משואבים אלחוטיים אחרים.

נקודת התורפה היא הסוללה – זמן השאיבה הכולל בעוצמה רגילה הוא כעשרים דקות, ואילו זמן שאיבה בעוצמה המקסימלית הוא אף פחות מזה. כאן הקונספציה של דייסון עבור ה-V6 שישמש כשואב ראשי עבור כל הבית, כושלת. לניקיון מלא, שבועי לצורך העניין, של שטיחים, רצפות, שאיבת אבק ממדפים וחפצים ועוד, מחזור טעינה אחד פשוט לא מספיק.

אפשרות שמוזר שנעלמה מעיניהם של אנשי דייסון, היא להמשיך ולעבוד על זרם חשמל רציף. זה קצת חבל, כי מחסום הסוללה הוא זה שמונע מה-V6 להפוך לתחליף שואב ראשי מלא.

כמו כל המוצרים של דייסון, גם ה-V6 מעוצב למשעי. יחידת השואב מעוצבת כמו אקדח מסרט מדע בדיוני, כולל הדק.

מיכל הפסולת מצוי בחזית, ואילו בסיס היחידה היא הסוללה. העבודה עם השואב עם המוט המאריך, ראשי שאיבת הרצפות וראש השטיחים (שניהם מכילים סיבי פחם ללכידת אבק), היא מעניינת – השואב מוטה כלפי מטה, ועובדים עם ההדק. זה די נוח, חוץ מהצורך ללחוץ על ההדק באופן רציף.

מלבד זאת, הערכה די יעילה למרבית המטלות, ובמיוחד מצאנו שימושי את  ראש השואב הממונע הקטן, שהיה אידאלי לשאיבת ספות או לכלוך נקודתי.

בכלל, ערכת הכלים במלואה הופכת את ה-V6 לשואב אלחוטי קטן ומצוין, לניקוי נקודתי בבית או ניקיון של רכב. חבל שהוא לא יכול לשמש באותה מידה כשואב אבק מלא, אבל הוא מתקרב לשם.

dison2שואב אבק אלחוטי דייסון V6

ל-V6 יש שני מסננים: אחד באחורי היחידה, והשני, מעל מיכל הפסולת שנמצא בבית מסנן המעוצב כמו עלי כותרת של פרח. שניהם ניתנים לשליפה בקלות ולשטיפה במים.

המסננים מאוד קלים לפירוק ולניקוי במים זורמים. מייבשים אותם עם נייר סופג או מגבת, והם טובים כחדשים.

הניקוי של תא הפסולת קצת מסורבל. אמנם הפתיחה התחתית שלו, עם כפתור נפרד מול ההדק, היא יחסית קלה, אבל המבנה של תא הפסולת, עם מסנן גדול במרכזו, קצת מקשה על הניקוי.

מלבד זאת, ה-V6 די נוח לתפעול וניקוי שוטף.

dison3שואב אלחוטי דייסון V6

לסיכום, ה-V6, כמו מוצרים אחרים של דייסון, הוא מוצר טוב, מעניין ומלא השראה. כשואב אלחוטי הוא בין הטובים שתוכלו למצוא בשוק, אבל אם אתם מתכננים עליו כשואב ראשי לבית, כדאי שתהיו מוכנים לפצל את עבודת הניקיון השבועית לשני חלקים ולהמתין לטעינה שאורכת כמה שעות.

מחיר: ערכה מלאה עולה למעלה מ-2,000 שקל. גירסאות רזות של ה-V6, עם פחות אביזרים, שנקראות Plus ו-Animal Pro, שעולות פחות.

סקירת המוצר פורסמה במקור באתר "החיבור" של ניב ליליאן


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות