רשת אסטרל מקימה את מלון הלואו קוסט הראשון באילת. כמה תשלמו ומה תקבלו?

רשת אסטרל מקימה את מלון הלואו קוסט הראשון באילת. כמה תשלמו ומה תקבלו?

המטרה היא לעודד תיירים מחו"ל להגיע לאילת, וגם להחזיר לעיר את הישראלים שמעדיפים לנפוש בחו"ל

צילום: רשת מלונות אסטרל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה
החיים הטובים, ערוץ רשת 13: האם הלואו קוסט מגיע לאילת?

לאור ההצלחה של טיסות הלואו קוסט, בעוד שלוש שנים נראה גם מלון לואו קוסט, שאותו מקימה רשת בתי המלון אסטרל.

כידוע, מודל התמחור בטיסות לואו קוסט (שאגב, בעברית נקראות "טיסות חסך"), מתבסס על מחיר נמוך לשירות בסיסי, ותוספת תשלום בעבור שאר השירותים, כמו מזון ומזוודה.

מלון הלואו קוסט באילת, אסטרל לייט, יפעל במודל דומה: מחיר נמוך ללינה, שעליו אפשר יהיה להוסיף לפי בחירה תוספת תשלום על ארוחת בוקר, ארוחת ערב, כניסה לבריכה, מגבת וחניה.

את המלון מקימה רשת אסטרל, והמחירים המובטחים נראים אטרקטיביים ביותר – בתקופת החורף תעלה הלינה 100 שקל לאדם ללילה, ובתקופת השיא של יולי-אוגוסט – 250 שקל ללילה, כאשר החדרים מיועדים לשני אנשים.

כניסה לבריכה תעלה 30 שקל, מגבת תעלה 15 שקל (והיא נשארת אצל הלקוח), ארוחת בוקר קונטיננטלית תעלה 25 שקל וארחת בוקר מלאה תעלה 60 שקל. ארוחת ערב תעלה כ-100 שקל. הארוחות יסופקו על-ידי ספק חיצוני.

גם חניה כרוכה בתוספת תשלום של כ-10 שקלים ליום. 

המלון יכלול כ-400 חדרים ומוגדר כמלון מינימליסטי. הוא לא יציע חדר כושר או ג'ימבורי, וגם לא שירות חדרים. 

מדובר בבשורה לא רק לתיירים הזרים, אשר בחלקם מעדיפים ללון בעקבה בשל המחירים הגבוהים של אילת, אלא גם בבשורה לישראלים – אשר חלקם מעדיפים לטוס היום לחו"ל במקום לשלם אלפי שקלים ללילה.

יש להניח כי אם בעקבות המלון הזה יקומו מלונות זולים נוספים עם מדיניות תמחור דומה, יהיו גם לא מעט ישראלים שייסעו לאילת בתדירות גבוהה כדי לעשות קניות פטורות ממס.

"אנשי עסקים או תיירים יוכלו לקבל חדר בסיסי, כל מי שירצה שירות נוסף, יוכל לשלם בעבורו. זו לא פחות ממהפכה בעולם התיירות", אומר בני זרח, שותף מייסד ומנכ"ל רשת מלונות אסטרל. "כמו שאיזי ג'ט שינתה את מפת התעופה העולמית עם הוזלת מחירי הטיסות בעשרות אחוזים, כך מלון אסטרל לייט יספק למבקרים בו את כל השירותים שהם רוצים במלון, כשכל אחד יוכל להתאים לעצמו את רמת השירות".

מבחינת מיקום, מדובר במיקום נוח. המלון יוקם במתחם המלונות באילת, בסמוך ל-Ice Mall ולמלון פאלמה של הרשת.

אילת על המפה

למעשה, מדובר במלון הראשון להיבנות בעיר מזה 15 שנה. המלון החדש, שיהיה בדירוג של 2 כוכבים.

משך הבנייה הקצר – 3 שנים – הוא תוצאה של שינוי מדיניות ממשלתית ביחס לבניית מלונות, וזאת מתוך הבנה שהמחסור בבתי מלון יוצר בעיה שמקשה על פיתוח התיירות לישראל.

לפי הצעת חוק שיזם שר התיירות, יריב לוין, אפשר להעביר שינוי תב"ע להקמת מלון חדש דרך ועדה אחת, ועדת הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות), במקום להעביר דרך 3 ועדות שונות, בפרק זמן של קרוב לעשור, כפי שהיה נהוג עד היום. רשת מלונות אסטרל היתה הראשונה להרים את הכפפה ולהקים מלון חדש בהליך מזורז דרך הוועדה. 

ההבנה שאילת אינה ממומשת מבחינת הפוטנציאל התיירותי שלה באה לידי ביטוי גם בהוספת טיסות לואו קוסט לאילת ובבניית שדה התעופה רמון.

ממשרד התיירות נמסר כי בחורף 2015-2016 נחתו באילת קרוב ל- 50 אלף תיירים. בחורף 2016-2017 היקף התיירים עמד על 70 אלף – גידול של 140% לעומת החורף הקודם.

בעונת החורף הקרובה 2017-2018 צפוי גידול של 400% במספר התיירים, שעומד על 280 אלף תיירים.

להערכתו של משרד התיירות, תוך חמש שנים מהיום יגיעו לאילת כ- 400 אלף תיירים בשנה. סוג התיירות הנכנסת לאילת תהייה  ברובה תיירות לואו קוסט, ולכן אילת צריכה להתחיל להיערך לשינוי הקרב ובא.

לדברי זרח, העתקת שדה התעופה באילת והפיכתו לשדה בינלאומי הראוי למטוסים גדולים צפוי להביא תנועה של תיירים חדשים לעיר: "יש בעולם ענף חדש של תיירים – תיירי לאו-קוסט, כאלה המחפשים לטייל בכל העולם וכל זאת בעלויות נמוכות. אילת, לראשונה, צפויה לעלות על מפת תיירות זו". 

כשמדברים על טיסות לואו קוסט, מדברים למשל על טיסות של וויז אייר מאילת ליעדים כמו לונדון, פראג וערים נוספות, שמחיריהן ההתחלתיים יכולים להגיע לפחות מ-100 שקל לכיוון – כפי שפורסם כאן לאחרונה.

רבים מהתיירים שמגיעים בטיסות אלה, נשארים רק באילת ואינם מטיילים בשאר חלקי הארץ.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות