מותג הספורט הסיני לי נינג פתח בישראל חנות שנייה. השלישית בדרך

מותג הספורט הסיני לי נינג פתח בישראל חנות שנייה. השלישית בדרך

כמה עולות נעלי ריצה של מותג הספורט הסיני המצליח בעולם לי נינג (Li Ning), ומי הביא אותו לארץ?

צילום: יח"צ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מותג הספורט לי נינג (Li Ning), שפתח סניף ראשון בארץ לפני כחודשיים בקניון עיר ימים שבנתניה, ממשיך להתרחב.

לפני שבועיים נפתחה החנות השנייה, הממוקמת בגראנד קניון בחיפה, ובעוד חודש תיפתח החנות השלישית שתמוקם בקניון עזיראלי במודיעין.

לי נינג הוא מותג ספורט סיני שמחזיק 6,500 חנויות ברחבי העולם. אם אתם חובבי אולימפיאדות, ייתכן ששמו מצלצל לכם מוכר, והסיבה היא שלי נינג עצמו הוא מדליסט אולימפי סיני, אשר פתח את החברה לפני 20 שנה והפך אותה לאחד המותגים הצומחים בענף.

כיום מדובר בחברה הנסחרת בבורסה של הונג קונג בשווי של יותר ממיליארד דולר, המייצרת נעליים וציוד לכל סוגי הספורט – החל מריצה ועד כדורעף.

מי שהביא אותה ארצה הוא רוני ורטהיימר, שייסד את רשת ספורט ורטהיימר, ומחזיק בה כיום במניות מיעוט (15%). כזכור, הרשת נקלעה להקפאת הליכים ונמכרה למשקיעים. לכן, מקפיד ורטהיימר להדגיש כי הוא אינו מנהל את הרשת הנוכחית אלא מסייע לילדיו שמנהלים אותה.

כך או כך, מדובר ברשתות שונות לחלוטין, מפני שבניגוד לספורט ורטהיימר ששיווקה את מותגי הספורט השונים, לי נינג היא רשת המבוססת על מותג אחד.

המחירים נמוכים – כאשר נעלי ריצה נמכרות בסכומים של 140-330 שקל – אבל בראיון ל"פואנטה" ורטהיימר מבטיח שהמחיר הנמוך אינו מעיד על איכות נמוכה אלא להפך: "מדובר במוצר איכותי לא פחות מנייקי, אדידס או ברוקס, במחיר של 330 שקל בלי נינג מקבלים נעלי ריצה באיכות פרימיום שמקבילה לנעליים שבאדידס מוכרים ב-800-900 שקל".

אז זה סוג של דקטלון סיני?

-ורטהיימר: "ממש לא. האיכות הרבה יותר גבוהה – זו איכות פרימיום. אין שום מקום להשוואה בין דקטלון למותג כמו לי-נינג, צריך להשוות אותו מבחינת איכות למותגים כמו אדידס, נייקי, ברוקס, אסיקס וכו'. כל המותגים האלה מייצרים בעצמם בסין, וזה בדיוק היתרון של לי נינג כמותג סיני, שיודע איך ואיפה להקפיד".

אני רואה שכרגע אתם פותחים סניפים דווקא מחוץ לתל אביב, וזה נחמד שיש מותג שהתחיל דווקא מחוץ למרכז. האם תגיעו גם לתל אביב?

-ורטהיימר: "כן, נגיע למרכז. אנחנו במו"מ עם כמה גורמים, בתל אביב, בהרצליה וברמת גן, ובמהלך השנה הבאה תיפתח חנות באחד המקומות האלה".

ומה בהמשך?

-ורטהיימר: "נראה, אני מעדיף לא לפזר הבטחות מעכשיו".

למותגי העל יש בדרך כלל גם פרזנטורים אטרקטיביים. את מי גייסה לי נינג?

-ורטהיימר: הפרזנטור הבולט של לי נינג הוא דוויין ווייד, אחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה של ה-NBA וזוכה שלוש אליפויות עם מיאמי היט, ויהיו גם טאלנטים נוספים מעולם הכדורגל.

נעלי ריצה לינינג 180 שקלנעלי ריצה של לי נינג – 180 שקל

נעלי ריצה לי נינג 200 שקלנעלי ריצה של לי נינג – 200 שקל

הרשתות שהגיעו ויגיעו בקרוב לארץ

בשנים האחרונות נהנים הצרכנים הישראליים מהגעה של כמה מותגים ואתרים בינלאומיים גדולים, והמגמה הזאת עוד צפויה להימשך. הנה תזכורת:

  • גולת הכותרת היא כמובן הרשת הצרפתית דקטלון, שפתחה סניף ראשון בארץ ופועלת ללא זכיין מקומי. הרשת מציעה מבחר עצום של פריטי ספורט ומחנאות, ודוגלת בעיקרון של מחירים זהים לאלה שבאירופה.
  • רשת אחרת היא פוט לוקר (Foot Locker) שבה אפשר למצוא את הנעליים של המותגים הבינלאומיים הגדולים, כמו נייקי, אדידס, פומה. רשת זאת הובאה ארצה על-ידי קבוצת פוקס, שהפכה בשנים האחרונות למעצמה ומחזיקה גם בזיכיון לנייקי בישראל, למנגו, אמריקן איגל, The Children's Place ועוד.
  • לאחרונה הודיעה פוקס כי קיבלה גם את הזיכיון לרשת אורבן אאוטפיטרס (Urban Outfitters),  וכבר השנה תפתח את הסניפים הראשונים של המותג בישראל.
  • השבוע הודיעה H&O כי היא קיבלה זיכיון של תאגיד האופנה הפולני LPP, המחזיק בשורת מותגים ובראשם רשת RESERVED, המוזכרת לעתים קרובות כ"זארה הפולנית". המחירים של המותג בחו"ל זולים, ומבטיחים שכך יהיה גם בארץ.
  • אתר בינלאומי גדול שהחל לבצע שילוח לארץ ולהציע ממשק בעברית הוא אתר הנעליים SHOEZOO, והשוואה אקראית מגלה שגם כאן המחירים משתלמים.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות