בעוד חודש נדע לכמה תעלה תקרת הפטור ממכס, העומדת כרגע על 75 דולר

בעוד חודש נדע לכמה תעלה תקרת הפטור ממכס, העומדת כרגע על 75 דולר

פחות הגבלות ופטור גבוה יותר – אלה צפויות להיות המלצות משרדי הכלכלה והאוצר על הזמנות באינטרנט

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משרד הכלכלה הודיע היום כי יגבש בחודש הקרוב את המלצותיו לגבי גובה תקרת הפטור ממס ביבוא אישי.

יבוא אישי מתייחס למוצרים שמזמינים צרכנים פרטיים לשימוש פרטי – כאשר הכוונה היא כמובן בעיקר להזמנות באינטרנט. המשרד לא כתב מה גובה הפטור שהוא שוקל להמליץ עליו, אך ההצהרות האחרונות שלו מבהירות כי כוונתו להעלות את גובה הפטור באופן משמעותי. 

בחודשים האחרונים עבדה ועדה משותפת למשרדי האוצר והכלכלה כדי לגבש את עקרונות המיסוי על יבוא אישי וגם כדי להסדיר את המגבלות, העמלות והאגרות, מתוך מטרה להגדיל משמעותית את מספר המוצרים שיוכלו להיכנס ארצה ללא בדיקות וללא צורך לעמוד בתקנים של משרדי התקשורת, הבריאות וכו'.

המגבלות החלות על יבוא לישראל באו לידי ביטוי ביתר שאת ממש לאחרונה, כאשר ענקית הסחר טארגט ביטלה הזמנות של אלפי ישראלים מפני שהיא הציעה מבצע לזמן מוגבל של שילוח חינם – והסתבר לה שיושתו עליה עלויות גבוהות ולא משתלמות של אגרות ומסים.

כעת, הוועדה המשותפת סיימה את עבודתה, ובמשרד הכלכלה מציינים כי היא המליצה שהרגולציה תהיה פשוטה ואחידה ככל הניתן – בניגוד למצב שבו כל משרד ממשלתי מגדיר הגבלות ואגרות שהצרכן לא מסוגל להעריך מראש.

הסוגיה המהותית השנייה שבחנה הוועדה היא, כאמור, גובה הפטור ממס. כיום ישנו פטור מלא על יבוא אישי של עד 75$, ועל מוצרים שמחירם 75-500 דולר ישנו פטור על מכס בלבד (לא כולל תשלום מס קניה ומע"מ).

הדבר גורם לצרכנים רבים לפצל הזמנות ולהימנע מלהזמין מוצרים יקרים.

כאמור, במשרד הכלכלה לא נוקבים במספר, אך מציינים שבתחילת אוקטובר, צפוי הממונה על היבוא במשרד הכלכלה להגיש לשרי האוצר והכלכלה את המלצותיו לגובה תקרת הפטור, כאשר המלצות אלו צפויות לאזן בין הרחבת הפטור כך שיאפשר יבוא אישי גדול יותר ואשר יוזיל את יוקר המחיה, לבין התמיכה שמעניק המשרד לעסקים הקטנים והבינונים, אשר הם המתחרים המשמעותיים על מוצרי הייבוא האישי.

הממונה על ההגבלים העסקיים תומכת

כפי שפורסם כאן בהרחבה, הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, רואה בשיפור היכולת של צרכנים ישראלים לייבא ארצה מוצרים בקלות ובזול כלי מרכזי להגדלת התחרות, ולכן היא תומכת הן בהגדלת הפטור, הן בהקלות רגולטריות והן בהקמת מרכז שילוח משותף לחברות השילוח הבינלאומיות, מתוך מטרה שהוא יתחרה בדואר ישראל.

הממונה העבירה את המלצותיה לוועדה המשותפת, ויש להניח כי הן השפיעו על ההחלטות שגובשו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות