מזמינים כרטיסים ב-VIAGOGO? קראו את הכתבה הזאת

מזמינים כרטיסים ב-VIAGOGO? קראו את הכתבה הזאת

לקוח שהזמין כרטיס להופעה ב-765 שקל, גילה שהמחיר הרשמי עמד על 307 שקל בלבד – אך לא יכול היה לבטלו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האתר הבינלאומי viagogo הוא אחד האתרים הבולטים למכירת כרטיסים להופעות ואירועי ספורט בארץ ובעולם – אך בניגוד למה שחושבים לעתים צרכנים, אתר גדול ומפורסם שעולה ראשון בתוצאות בגוגל אינו מעיד על התנהלות תקינה או על מחירים משתלמים.

לא כל הצרכנים יודעים, אך חלק מהכרטיסים שנמכרים ב-viagogo נמכרים בספסרות – כלומר, הם היו בבעלותו של גורם אחר לפני כן. הדבר מייקר את הכרטיס מפני שגם אותו גורם מקבל עמלה וגם חברת ויאגוגו מקבלת עמלה.

כך למשל יכול לקוח למצוא את עצמו רוכש דרך viagogo כרטיס למופע של שלמה ארצי במחיר של 493 שקל, כאשר הוא נמכר בזאפה ב-275 שקל בלבד – וזאת למרות שהכרטיס ב-viagogo עלה ראשון בחיפוש בגוגל ותואר כ"דיל טוב".

אגב, בישראל אסורה מכירת כרטיסים בספסרות לפי חוק.

למעשה, רק לפני חודשיים פרסמה הרשות להגנת הצרכן אזהרה לצרכנים מפני הזמנה באתר viagogo, וגם המועצה האוסטרלית לצרכנות נקטה צעדים נגד האתר.

בקשה לייצוגית נגד VIAGOGO: "לחץ לא סביר על הלקוחות"

השבוע מדגימה בקשה לתביעה ייצוגית את האופן שבו מתנהל האתר וגורם נזק לצרכנים.

לפי הבקשה, ת"צ 9615-09-17, שהוגשה למחוזי מרכז על-ידי עו"ד דוד שוורצבאום, עו"ד ליאור שטלצר ואחרים, מנגנון ביצוע העסקאות באתר viagogo מחייב את הלקוח להתקשר בעסקה לפני שהוא יודע מה התמורה המדויקת שיקבל, ומונעת ביטול עסקאות באופן מוחלט על-ידי הרוכשים מיד עם ביצוען.

הלקוח רואה מחיר מסוים, נרשם לאתר ומזין את פרטיו, ואז רואה מחיר אחר, גבוה יותר, הכולל עמלות.

בנוסף, כך נטען בבקשה, האתר מפעיל על הגולשים לחץ שיש בו כדי להטעות אותם ולגרום להם להזמין את הכרטיסים בדחיפות.

בבקשה מתואר הלחץ שמופעל על הלקוחות: "עם בחירתו של הכרטיס, viagogo שומרת אותו עבור המזמין לפרק זמן של מספר דקות ומציינת כי קיים תור של לקוחות נוספים המתעניינים באותו כרטיס ממש. היא מדגישה כי כרטיסים אלה לא יהיו זמינים במחיר זה אם הלקוח ישחרר אותם".

אחת הנקודות החשובות שמציפה הבקשה היא היעדר אפשרות ביטול. מיד לאחר ההזמנה, ממש שניות לאחר השלמת העסקה, כבר אין אפשר לבצע ביטול – אפילו אם הכרטיס טרם נשלח.

בנוסף, viagogo לא מפרסמת שום מספר טלפון או כתובת מייל לפניות.

כאמור, באתר נמכרים שני סוגים של כרטיסים – הסוג הראשון הוא כרטיסים בספסרות, כלומר כאלה שנרכשו קודם לכן מהגורם שמפיץ אותם; הסוג השני הוא מכירת כרטיסים עבור מארגני האירועים.

הסעיפים ההזויים בתקנון של VIAGOGO

לפי הבקשה, בעוד שב-viagogo מבטיחים כי הלקוח יקבל כרטיסים תקפים בזמן האירוע, התקנון שעליו הצרכנים בכלל לא מבטיח להם להיכנס למופע במקרה שהתגלה כרטיס מזויף למשל. לפי התקנון, במצב כזה הצרכן יקבל החזר כספי על הכרטיס ותו לא. הוא לא יוכל להיכנס למופע, גם אם נסע עבורו לחו"ל, והוא לא יוכל גם לקבל החזר הוצאות על כל הכספים שהוציא או על עוגמת הנפש.

עמלה של 185 שקל על כרטיסים במחיר של 580 שקל

התובע הזמין דרך viagogo כרטיסים למופע של להקת הפיקסיז בקיסריה ביולי האחרון.

הוא חיפש כרטיסים להופעה בגוגל והגיע לאתר viagogo – בעודו בטוח שזהו האתר הרשמי שבו נמכרים כרטיסים למופע.

הוא רכש כרטיס בכ-765 שקל. המחיר שיקף את עלות הכרטיס עצמו, בגובה 580 שקל, ועמלה שגובה האתר בגובה 185 שקל.

זמן קצר לאחר ביצוע העסקה, הוא הבין שרכש כרטיסים בספסרות. הוא גילה שהמשווק הרשמי של הכרטיסים הוא בכלל אתר eventim, אשר מופיע הרבה יותר נמוך בתוצאות החיפוש בגוגל.

המחיר ב-eventim היה נמוך משמעותית מהמחיר ששילם ב-viagogo, אך הסתבר לו שאינו יכול לבטל את העסקה.

למחרת הוא קיבל בדוא"ל את הכרטיס, ועליו היא כתוב שם הרוכש – Y K.

המחיר הנקוב על הכרטיס היה 307 שקל בלבד, כלומר, כ-40% מהמחיר שנגבה ממנו, שכזכור עמד על 765 שקל.

בשלב זה התעורר בו חשש שלא יכניסו אותו למופע, כי פרטים של מישהו אחר מופיעים על הכרטיס.

הוא פנה לחברת האשראי כדי לבטל את העסקה, אך היא סירבה.

בסופו של דבר הוא הצליח להיכנס למופע, אך עוגמת הנפש וההפסד הכספי הביאו אותו להגיש נגד החברה בקשה לייצוגית, בדרישה שאתר viagogo יפסיק להציג עצמו כאתר רשמי, יפסיק להציג מצגי שווא על מחסור בכרטיסים במטרה להלחיץ את הרוכשים ויאפשר לבטל את העסקאות.

הרשות להגנת הצרכן: "לעתים הכרטיסים לא ניתנים למימוש"

כאמור, ביולי האחרון פרסמו הרשות להגנת הצרכן והמועצה לצרכנות אזהרה לצרכנים מפני אתר viagogo. כך נכתב באזהרה:

"זהו אתר אינטרנט אשר מציע למכירה כרטיסים לאירועי ספורט ומופעי בידור בכל העולם, לרבות ישראל ובשפה העברית. מפעילת האתר הינה חברה זרה שמקום מושבה הינו בחו"ל, המוכרת בין היתר כרטיסים הן ממוכרים פרטיים והן בספסרות.

"במקרים רבים מוצעים למכירה כרטיסים שאינם ברי תוקף ומימוש, בחלק מהמקרים שילמו הרוכשים עבור מושב יקר וקיבלו מושב זול. כמו כן, סכום העסקה המוצע אינו הסכום הכולל ואליו מתווספים חיובי עמלות בשיעור גבוה ומס מקומי. בנוסף לכך, ככל שצרכן מבקש לפנות לשירות לקוחות לצרכי בירור או ביטול העסקה, חל קושי ממשי בקבלת מענה אנושי ובמקרים רבים אף חוסר מענה ויכולת לבצע ביטול עסקה".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות